تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819596043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي شهر تهران نياز به ارتقا دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۶:۱۳ب.ظ)
رئيس کميته عمران شورا؛ نظام حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي شهر تهران نياز به ارتقا دارد موج - رئيس کميته عمران شورا در جريان دفاع از يک فوريت الزام شهرداري تهران به ارتقاي نظام حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي شهر تهران تاکيد کرد: نظام حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي شهر تهران نياز به ارتقا دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، در جريان برگزاري يکصدو سي و نهمين جلسه شورا يک‌فوريت الزام شهرداري تهران به ارتقاي نظام حفاظت از محيط‌زيست و منابع طبيعي شهر تهران با ارائه لايحه ايجاد نهاد منابع طبيعي و محيط‌ زيست با تجميع کليه شرکت‌ها و سازمان‌ها و ستادهاي متولي اين امر در شهرداري تهران موردبررسي قرار گرفت.
اقبال شاکري، رئيس کميته عمران شورا، در دفاع از يک‌فوريت طرح مذکور با ارائه تصاويري از تغييرات محيطي و آب و هوايي شهر تهران خاطرنشان کرد: طرح مذکور درراستاي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري براي حفظ محيط‌ زيست و جلوگيري از اتلاف منابع طبيعي و زيست‌محيطي است که طي دو سال گذشته تأکيدات ايشان بر اين موضوع بيشتر بوده است.
وي افزود: بر اساس آمار منتشره شده از سوي سازمان ملل خسارت ناشي از آلودگي هوا در ايران بالغ‌ بر 11 ميليارد دلار بوده است.
وي در ادامه افزود: از سوي ديگر با توجه به برداشت‌هاي غيراصولي از منابع آبي زيرسطحي شهر در سال 93، نشست دشت تهران حدود 36 سانتي‌متر بوده است. اين آمارها نشان مي‌دهد که فعاليت‌هاي عمراني و زيست‌محيطي و ساخت‌وسازها بر منابع طبيعي شهر لطمه وارد کرده است و در برخي مناطق و محلات باعث تغيير اکو سيسيم محيط شده است که تاثيرا زيانباري بر محيط طبيعي دارند.
شاکري در ادامه خاطرنشان کرد: در مجمع مديريت شهري سازمان‌ها و دستگاه‌هاي موازي وجود دارند که هرکدام به‌صورت جزيره‌اي بر شهر نظارت و عملکردي اجرايي دارند که در نتيجه بازتاب فعاليت‌هايشان لطمه به محيط‌زيست و منابع طبيعي شهر مي‌زند اين طرح مي‌تواند در راستاي هماهنگي و ارتقا سازمانايي باشد که به‌ صورت پراکنده فعاليت دارند.
احمد مسجد جامعي نيز در اين خصوص اظهار داشت: اينکه به محيط‌ زيست و منابع طبيعي تهران حساسيت بيشتري به وجود آمده است بسيار خوب است، اما؛ اين حساسيت‌ها بعد از فرمايشات مقام معظم رهبري نبايد تنها جنبه هيجاني داشته باشد.
وي در خصوص تجمع تمامي واحدهايي که به‌نوعي فعاليت‌هايشان در راستاي مسائل زيست‌محيطي و منابع طبيعي است تنها راه چاره نيست.
مسجد جامعي در ادامه افزود: در اين خصوص بايد هماهنگ‌سازي و ارتقا مدنظر قرار گيرد.
در پايان يک‌فوريت طرح مذکور به تصويب اعضا رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن