تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833647948
دولت از تولید فیلمهای بیمصرف پرهزینه دست بردارد/سال خوب سینما
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: علی سرتیپی در گفتگو با مهر:
دولت از تولید فیلمهای بیمصرف پرهزینه دست بردارد/سال خوب سینما
شناسهٔ خبر: 2448100 جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
هنر > سینمای ایران
علی سرتیپی تهیهکننده و پخشکننده سینما معتقدست هرچند سینمای ایران در سال ۹۳ فروش خوبی داشت اما همچنان چرخه سینمای آن معیوب است و باید با ساخت فیلمهای باکیفیت و تجهیز سینماها به اقتصاد آن کمک کرد. خبرگزاری مهر-گروه هنر: علی سرتیپی از جمله سینماگرانی است که در سه حوزه تهیه کنندگی، پخش و سالنداری فعالیت می کند. سال ۹۳ پرفروشترین فیلم سال که «شهر موشها ۲» بود به تهیهکنندگی مشترک سرتیپی و منیژه حکمت اکران شد و پخش آن هم برعهده همین گروه بود.به دلیل داشتن پرفروشترین فیلم سال از او و منیژه حکمت و مرضیه برومند کارگردان «شهر موشها ۲» از سوی سازمان سینمایی تجلیل به عمل آمد و ما هم درباره اقتصاد سینمای ایران، گیشه و اما و اگرهای آن و چگونگی رسیدن به سوددهی با علی سرتیپی گفتگویی داشتهایم که با هم این گفتگو را می خوانیم:* هر وقت صحبت از سینما میشود میگویند این هنر - صنعت. اگر چنین تعریفی از سینما در ایران داریم پس به عنوان یک صنعت باید بازگشت سرمایه داشته باشد. شما به عنوان یک سرمایه گذار بخش خصوصی فکر می کنید این سرمایه گذاری تا چه اندازه جواب میدهد و بخش خصوصی میتواند به آن اعتماد کند؟-اگر بخواهیم به سینمای ایران به عنوان یک فعالیت اقتصادی نگاه کنیم بیشک حرف شما درست است که باید بازگشت سرمایه وجود داشته باشد. همه ما می دانیم که سینما به خصوص در بخش خصوصی بدون بازگشت سرمایه نمی تواند روی پای خود بایستد اما بازگشت سرمایه در چرخه اقتصادی سینما که همان گیشه نام دارد، هر سال با تفاوت های بسیاری همراه است و نمی توان گفت اگر یک سال فروش گیشه خوب بود سال بعد هم می تواند خوب باشد.خوشبختانه سال جاری از معدود سال هایی است که می توان گفت در حوزه بازگشت سرمایه تقریبا موفق عمل کردیم و فیلم های بسیاری با فروش بالای یک میلیارد در سینماهای کشور اکران شد و مشکلی در بازگشت سرمایه وجود نداشت. می توان گفت فروش گیشه در سال جاری نسبت به سال های قبل به ۲ برابر رسیده است اما در چنین شرایطی نباید فراموش کرد که کلیت سینمای ایران همچنان جوابگوی سرمایه گذاری در حوزه تولید نیست.در واقع با وجود فروش های خوبی که در گیشه ۹۳ داشتیم اما باز هم سرمایه گذاری در سینما همچنان به عنوان یک ریسک بزرگ به شمار می رود. اگر می خواهید در حوزه سینما و سرمایه گذاری در تولید موفق باشید و به سود مناسب برسید، بی شک نیازمند دانش و تجربه مناسب هستید. به عنوان مثال من در سال جاری فیلم هایی را اکران کردم که از فروش نسبتا خوبی برخوردار بود و این موفقیت می تواند به دلیل تجربه ای که در حوزه تولید، پخش و سینماداری داشتم به وجود آمده باشد. تجربه فعالیت در این سه رشته دست به دست هم داد تا بتوانیم فیلم های خوبی را اکران کنیم. البته باز هم معتقدم بسیاری از فیلم ها هستند که جوابگوی هزینه ها نبوده و حتی نمی توانند هزینه تولید را از گیشه خود تامین کنند.*در سال ۹۳ به غیر از «شهر موشها ۲» چه فیلم هایی را اکران کردید که هزینه خود را درآورده و حتی به سوددهی رسیدند؟-اگر بخواهم مثال بزنم می توان به فیلم «خواب زده ها» به کارگردانی فریدون جیرانی اشاره کنم. هزینه تولید این فیلم ۸۰۰ میلیون تومان بود اما در فروش گیشه توانست نه تنها هزینه تولید را بازگرداند بلکه سوددهی هم به همراه داشت. از دیگر فیلم هایی که توانست در بخش تامین هزینه ها موفق باشد می توان به فیلم «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» نیز اشاره کرد. این فیلم نیز توانست سرمایه را به تهیه کننده بازگرداند و سوددهی اندکی هم داشته باشد.البته نباید فراموش کرد در چنین شرایطی که به عنوان مثال من به عنوان تهیه کننده، پخش کننده و سینمادار در یک پروژه حضور دارم می توانم سود خوبی از این فروش ها داشته باشم اما کسانی که به عنوان شریک سرمایه گذری در پروژه ها حضور دارند سود بسیار کمی می برند. به هر حال از فروش اصلی گیشه سینما بخشی سهم پخش کننده و بخشی سهم سینمادار می شود و در این میان بخش کمی از فروش گیشه به دست تهیه کننده می رسد.
با تمام این شرایط باز هم می گویم سرمایه گذاری در حوزه سینما کاری عقلانی و حرفه ای و البته اقتصادی به شمار نمی رود. برای اینکه بتوانیم سینما را تبدیل به یک بنگاه اقتصادی مناسب کنیم باید عرضه و تقاضا را در جامعه افزایش دهیم، پولی که از سوی دولت وارد چرخه سینما می شود بیش از هرچیز مدیریت شود و البته نباید فراموش کرد که دستمزدها نیز باید کنترل شود.متاسفانه در دوره قبلی مدیریت سینمای ایران، پول های کلانی برای تولید برخی از فیلم ها هزینه شد و همین ورود چنین پول هایی سبب شد تا دستمزد بازیگران ناگهان بالا برود و غیر قابل کنترل شود.*به زعم شما چه کارهایی باید کرد که سینمای ایران محیط امنی برای سرمایهگذاران باشد؟-همه چیز بازمی گردد به فیلم هایی که در سینما اکران می شود، به عنوان مثال فیلم سینمایی «شهر موشها ۲» به کارگردانی مرضیه برومند با توجه به جذابیتی که برای مخاطب داشت در زمانی اکران شد که حال و روز مردم به دلیل انتخابات ریاست جمهوری در کشور خوب بود. در کنار آن افزایش کیفیت فیلم ها و به روز شدن سالن های سینما و تجهیز سالن های سینما به سیستم های دیجیتالی و ایجاد امکانات بیشتر برای اکران همزمان فیلم ها در سراسر کشور، خود در روند رو به رشد فروش فیلم ها بسیار موفق بود. البته در این میان حمایت تلویزیون از سینما و پخش تبلیغات تلویزیونی نیز بی تاثیر نبود. همچنین با توجه به اینکه مردم به دلیل کم بودن برنامه های جذاب در تلویزیون کمتر از رسانه ملی استفاده می کردند نیز فرصتی شد تا بخشی از زمان خود را صرف حضور در سالن های سینما کنند.یکی دیگر از مهمترین نکات مثبت در جذب مخاطب به سینما در سال جاری ساخت و اکران فیلم های سینمایی در ژانرهای مختلف بود، به عنوان مثال اکران فیلم هایی مانند «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار شرایطی را پیش آورد تا قشری از جامعه که کمتر به سمت سینما کشیده می شدند برای دیدن این فیلم ها به سینما بروند. در کنار تمام این موارد، بهتر شدن عملکرد مسئولان نیز در ایجاد شرایط مناسب در سینما بی تاثیر نبود.*اگر بخواهید به مهمترین مشکلات در چرخه اقتصاد سینمای ایران اشاره کنید، کدام موارد را مهمتر می دانید؟-مهمترین مشکل ما در تولید فیلم های خوب است. امسال نشان داد که فضای مناسبی برای اکران فیلم ها وجود داشت و تعداد فیلم هایی که بتواند مخاطب را به سینما کشاند بیشتر بود. امیدوارم در سال آینده نیز چنین روندی ادامه داشته باشد و فیلم هایی که در جذب مخاطب موفق بودند اکران شوند.*سینماداران در این میان با مشکلات بسیاری مواجه هستند، به خصوص سالن های بخش خصوصی که تنها هزینهشان را از طریق فروش گیشه تامین می کنند.-بلیت سینماهای کشور ۲ سال است که افزایش پیدا نکرده است. این درحالی است که قول داده بودند تا یارانه مناسبی را برای سینماهای کشور در نظر بگیرند اما این اتفاق رخ نداد. برای یک سالن سینما هزینه آب، برق و گاز بسیار گران تمام می شود و سینمادار مجبور است تا به هر نحوی این هزینه را تامین کند. حالا فکر کنید که امسال این چند فیلم پرفروش در سینماهای کشور اکران نمی شد، بی شک بسیاری از سالن های سینما بسته می شود.
بازهم تاکید می کنم امسال سینمای ایران سال خوبی را تجربه کرد و بیش از هرچیز دیجیتال کردن سینماها باعث شد تا امکان اکران فیلم ها در سطح گسترده تری بوجود آید و البته نباید نقش و سهم سینماشهر در زمینه تجهیز سالن های سینما را فراموش کرد.تولید فیلم های پرمخاطب و ساخت سالن های استاندارد و بهروز می تواند در جذب مخاطب موفق باشد که نمونه بسیار موفق آن می تواند مجموعه «کوروش» باشد. با افتتاح این مجموعه فروش یک میلیاردی به فروش ۳۰ میلیاردی سالانه سینمای ایران اضافه شد که این خود یک موفقیت بسیار بزرگ است. در چنین شرایطی اگر سرمایه گذاری مناسب برای تولید سالن های بهتر و بیشتری مانند کوروش انجام شود فضای مناسبی برای اکران فیلم ها در کشور ایجاد می شود که ناخودآگاه به گیشه سینمای ایران کمک می کند.گیشه سینمای ایران و در نهایت اقتصاد در حوزه سینمای ایران به تولید فیلم و سالن مناسب وابسته است. سینمای ایران در شرایطی قرار دارد که سینماهای تک سالن در شهرستان ها چیزی جز ضرر نمی دهند، این در شرایطی است که یک زمین سالن سینما که بیش از ۲۰ میلیارد تومان ارزش اقتصادی دارد، نمی تواند بازگشت سرمایه مناسبی را برای صاحب آن به همراه آورد. در واقع سینما جوابگوی هزینه سالن های سینما نیست و شرایط به گونه ای است که اگر تنها هزینه آب، برق و گاز سینما تامین شود، سالن دار راضی است. البته بازهم تاکید می کنم که دیجیتالی کردن سالن های سینما کمک بزرگی به سینماهای کوچک در سراسر کشور کرد.امیدوارم دولت شرایطی را فراهم کند تا سطح هزینه ها در سینمای ایران درست انجام شود. به عنوان مثال از تولید بی مصرف فیلم هایی با بودجه ۵ میلیاردی به بالا فاصله بگیرند. این فیلم ها اکثر تولیداتی است که در گیشه حتی جوابگوی تبلیغات خود نیست. پول های دولتی در حوزه سینما باید درست هزینه شود و فیلم هایی که می تواند با مردم ارتباط برقرار کنند تولید شود. متاسفانه ما در حال حاضر آثاری در بنیاد سینمایی فارابی داریم که با هزینه بسیار بالایی تولید شده اند اما شرایط مناسب برای اکران ندارند چرا که مخاطبی برای آن ها وجود ندارد.اگر چنین هزینه هایی در چرخه نمایش و استانداردسازی سینما صورت می گرفت، امروز وضعیت بهتری داشتیم. متاسفانه بسیاری از مسئولان ما تنها به فکر آمار تولید هستند نه کیفیت تولید. در کنار اگر در ایران ۵ پردیس مانند پردیس کوروش وجود داشته باشد بسیاری از نگرانی ها برطرف می شود، در چنین شرایطی بسیاری از فیلم ها به خصوص فیلم های گروه «هنر و تجربه» نیز اکران می شود.*در شرایط اقتصادی فعلی در حوزه سینما، تهیه کننده، پخش کننده و یا سینمادار کدامیک بیشتر موفق است؟-سینمای ایران در کل چرخه معلولی در حوزه اقتصادی دارد، به همین دلیل نمی توان گفت در این میان تهیه کننده، پخش کننده و یا سینمادار برنده است. بسیاری از دفاتر پخش ما در کشور تعطیل است. ما در سینمای ایران ۳۰ دفتر پخش داریم اما تنها ۴ دفتر پخش فعال در حوزه سینمای ایران وجود دارد. سینمادار هم که ۵۰ درصد از هزینه فروش گیشه را می گیرد، می گوید تهیه کننده از دولت سوبسید می گیرد و صاحب فیلم هم می گوید سینمادار ۵۰ درصد فروش فیلم را می گیرد و هرکس مشکلات در چرخه سینما را گردن دیگری می اندازد اما در حال حاضر همه ما یعنی تهیه کننده، پخش کننده و سینمادار در چرخه اقتصادی سینما بازنده هستیم اگر سینمای ایران رونق بگیرد هر ۳ گروه موفق می شوند.گفتگو از نیوشا روزبان
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
موشهایی که نجاتبخش گیشه 93 و رکورددار سینمای ایران شدند/ سالی پر از فیلمهای میلیاردی بدون سود!
نگاهی به 6 فیلم پرفروش سینماها در سال 93 موشهایی که نجاتبخش گیشه 93 و رکورددار سینمای ایران شدند سالی پر از فیلمهای میلیاردی بدون سود نگاهی به آمار فروش گیشهها حاکی از آن است که اگر توجه درستی به ارایه آثار برای گروه سنی کودک و نوجوان صورت گیرد میتوان این پتانسیل خوب را بهیادداشت کارگردان فیلم «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» فراموش کرده بودم دستهای نامرئی تو را به سمت س
یادداشت کارگردان فیلم ارسال آگهی تسلیت برای روزنامهفراموش کرده بودم دستهای نامرئی تو را به سمت سینمای غیر فرهنگی سوق میدهندانگار فراموش کرده بودم و شاید نمیدیدم که دستهای نامرئی در آخر شانهام را میگیرند و تو را به سمت سینمای غیر فرهنگی سوق میدهند موجی شعار زده که گفتارشاناکران فیلمهای فعلی سینماهای تهران تا پایان سال ادامه دارد
سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با مهر اکران فیلمهای فعلی سینماهای تهران تا پایان سال ادامه دارد شناسهٔ خبر 2514890 دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵ ۳۹ هنر > سینمای ایران سخنگوی شورای صنفی نمایش از ادامه اکران فیلم های در حال نمایش در سالنهای سینمایی شهر تهران تا پایان سال خبردطباطبایینژاد اعلام کرد تمرکز «مرکز گسترش» از سال آینده بر سینمای مستند و انیمیشن/ حذف حمایت از فیلمهای سینما
طباطبایینژاد اعلام کردتمرکز مرکز گسترش از سال آینده بر سینمای مستند و انیمیشن حذف حمایت از فیلمهای سینماییمدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کرد با توجه به سیاستهای جدید سازمان سینمایی و شرح وظایف مؤسسات تابعه این سازمان از سال آینده مرکز گسترش تنها روی تولیدنگاهی به فصل بهار سینمای ایران در سال 93 از «عصرانه ایرانی» در کن تا دفترچه سیاستهایی که فقط رونمای
نگاهی به فصل بهار سینمای ایران در سال 93از عصرانه ایرانی در کن تا دفترچه سیاستهایی که فقط رونمایی شد شروع رویایی با فیلمهای میلیاردیسینمای ایران در ماه اول سال را با انتصابها و حضور یک نماینده از ایران در جشنواره کن گذراند و بالاخره بعد از یک سال و هشت ماه دفترچه رویکردها و رانگاهی به تاثیرات فیلمهای سال 94 بر چرخه اقتصادی سینما
نگاهی به تاثیرات فیلمهای سال 94 بر چرخه اقتصادی سینما سی و سومین جشنواره فیلم فجر هم رفت حالا اما مثل هر سال بازار پیشبینی وضعیت اکران فیلمها با مشخص شدن اولین چیدمان نمایشی سال آینده یعنی اکران نوروز داغ شده است آفتاب تجارت فردا در ادامه این گزارش میخوانید پیشبینیهایینگاهی به 6 فیلم پرفروش سینماها در سال 93 موشهایی که نجاتبخش گیشه 93 و رکورددار سینمای ایران شدند/ سالی پر از
نگاهی به 6 فیلم پرفروش سینماها در سال 93موشهایی که نجاتبخش گیشه 93 و رکورددار سینمای ایران شدند سالی پر از فیلمهای میلیاردی بدون سود نگاهی به آمار فروش گیشهها حاکی از آن است که اگر توجه درستی به ارایه آثار برای گروه سنی کودک و نوجوان صورت گیرد میتوان این پتانسیل خوب را به سسینمای ما درمقابل این حجم تولید سالن ندارد/ اکران 93 با 94 تفاوت چشمگیری نخواهد داشت
داریوش بابائیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران سینمای ما درمقابل این حجم تولید سالن ندارد اکران 93 با 94 تفاوت چشمگیری نخواهد داشت داریوش بابائیان گفت اکران سال 93 با اکران سال 94 قابل مقایسه نیست زیرا در سال 93 دو فیلم شهر موشها 2 و طبقه حساس در چرخهی اکران حضور داشتندامسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مد و لباس خواهیم بود/ دولت باید از طراحان و تولیدکنندگان حمایت کند
معاونت توسعه کتابخانهها و کتابخوانی مطرح کرد امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مد و لباس خواهیم بود دولت باید از طراحان و تولیدکنندگان حمایت کند محمد اللهیاری گفت در گذشته به سختی میتوانستیم موضوع پوشاک و برند را شناساسایی کنیم اما امروزه در زمینه مد ولباس شاهد چاپ کتابهایتربتحیدریه بعد از ۱۲ سال صاحب سینما شد
تربتحیدریه بعد از ۱۲ سال صاحب سینما شد شناسهٔ خبر 2512485 جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۴ هنر > سینمای ایران شب گذشته سینما اندیشه در تربتحیدریه افتتاح و این شهر پس از ۱۲ سال صاحب سالن سینما شد به گزارش خبرگزاری مهر در جریان برگزاری آیین اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره منطقه- چهار فیلم سینمایی اکران نوروزی سال 94 اعلام شد
چهار فیلم سینمایی اکران نوروزی سال 94 اعلام شد تهران - ایرنا - سخنگوی شورای صنفی نمایش از انتخاب 4 فیلم برای اکران نوروزی خبر داد و گفت یک گزینه باقی مانده نیز بزودی مشخص خواهد شد غلامرضا فرجی روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار سینمایی ایرنا از ثبت قرارداد چهار فیلم برای اکران نو۶۰ اظهارنظر و دستور مهم احمدیمقدم طی ۱۰سال فرماندهی ناجا/ از چالش دولت احمدینژاد، تا حجاب، ماهواره و...
۶۰ اظهارنظر و دستور مهم احمدیمقدم طی ۱۰سال فرماندهی ناجا از چالش دولت احمدینژاد تا حجاب ماهواره و سردار احمدی مقدم درحالی جایش را به سردار اشتری می دهد که در مدت ۱۰ سال فرماندهی اظهارنظرهای مهمی درباره موضوعات مختلف داشته است آفتاب سردار اسماعیل احمدی مقدم از نیروی انمسئولان فرهنگی و دست اندرکاران سینما باید به افکار عمومی و شهدا جوابگو باشند
حبیب الله کاسهساز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مسئولان فرهنگی و دست اندرکاران سینما باید به افکار عمومی و شهدا جوابگو باشند تهیه کننده سینما گفت سینمای دفاع مقدس نتوانسته دین خود را به دفاع مقدس ادا کند و مسئولان فرهنگی و دست اندرکاران سینما باید به افکار عمومی و شهدا جوابگوجدیدترین فیلمهای سینمایی در شبکه پنج / از «هنوز آلیس» تا «لاکپشتهای نینجا»
جدیدترین فیلمهای سینمایی در شبکه پنج از هنوز آلیس تا لاکپشتهای نینجا فرهنگ > تلویزیون - شبکه پنج پخش جدیدترین فیلمهای سینمای جهان را برای نوروز 94 در نظر گرفته است از هنوز آلیس تا فیلمهای اکشن و انیمیشن به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین فیلمهای نوروزیبازدید مدیر شبکه یک از پشت صحنه سریال «تعبیر وارونه یک رویا» احسانی: فیلمهای خوبی برای نوروز تهیه ک
بازدید مدیر شبکه یک از پشت صحنه سریال تعبیر وارونه یک رویااحسانی فیلمهای خوبی برای نوروز تهیه کردهایم جیرانی تعبیر وارونه یک رویا سیاه و سفید پخش میشودمدیر شبکه یک سیما امروز از پشت صحنه سریال تعبیر وارونه یک رویا به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیهکنندگی سیدکمال طباطبایی دیتربتحیدریه بعد از 12 سال صاحب سینما شد
تربتحیدریه بعد از 12 سال صاحب سینما شدبعد از عنوان شدن طرح تجهیز سالن اندیشه تربتحیدریه در مراسم اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره منطقهای سینمای جوان ــ تیژ شب گذشته سینما اندیشه تربتحیدریه افتتاح شد به گزارش خبرگزاری فارس در جریان برگزاری آیین اختتامیه پنجاه و یکمین جشنوارهکسالت جسمی مانع از حضورم در آثار و برنامه های سینمایی است
کسالت جسمی مانع از حضورم در آثار و برنامه های سینمایی است داود رشیدی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت مدت ها است به دلیل کسالت نتوانستم در سینما حضور داشته باشم و امیدوارم سال آینده شرایطی فراهم شود تا دوباره بتوانم مانند سال های دوران جوانی در سینمای ایران حضور داشته باشم ب-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها