تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803273008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: وقتی آبرو داری,آبرو می برد! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: وقتی آبرو داری,آبرو می برد!
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ - 11 March 2015


محمد ماکویی : دیگر کم، کم باید بپذیریم که برای خیلی از ما ایرانی‌ها پذیرایی از می‌ه‌مان، «یک اتفاق ساده» نیست! و ماجراهای آن به‌‌ همان خوبی و خوشی که در «مه‌مان مامان» پیش آمده، جلو نخواهد رفت! دلیلش هم اینست که اگر برای ما می‌ه‌مان ناخوانده بیاید و ما برای پذیرایی از او گوشت و مرغ و ماهی و میوه و سبزی و شیرینی و آجیل و زار و زندگی درست و حسابی نداشته باشیم و آه نیز در بساطمان نباشد تا به ابتیاع آن‌ها همت گماریم-پول که جای خود دارد! -، نمی‌توانیم به در و همسایه رو بزنیم و از آن‌ها بخواهیم برای جبران کمی و کسری‌هایمان به کمکمان بشتابند: «همسایه‌ها یاری کنید تا من مه‌مان داری کنم!»

واقعیت این است که وقتی ما با فامیل دورمان رودربایستی داریم و دوست داریم او واقعیت‌های زندگی ما را آنچنان که هست نبیند، از همسایه یا همسایگانمان که مدام با ایشان چشم در چشم می‌شویم بیشتر خجالت می‌کشیم که از نحوه گذران زندگیمان سر در بیاورند! به ویژه اینکه می‌دانیم کافی است یکی از همسایه‌ها بداند که اوضاع و احوال مالی و مادی ما چندان روبراه نیست، تا این واقعیت به سمع و نظر دیگر همسایه‌ها هم برسد! این موضوع وقتی برای ما گران‌تر تمام می‌شود که بخواهیم به علت تنگناهای مالی دست نیاز به سوی یکی از همسایه‌ها که دستش به دهانش می‌رسد دراز کنیم! اما قبل از دست درازی مطلع شویم که به او رسانده‌اند اوضاع و احوال مالی ما به گونه‌ای نیست که حتی اگر بخواهیم ; قادر باشیم قرض او را;ولو شده بی‌موقع;پسش بدهیم!

روی این حساب است که به مجرد اطلاع از اینکه بزودی برای ما می‌ه‌مان خواهد آمد، اولین گزینه پیش روی بیشتر ما قرض گرفتن از کسی است که نه از در و همسایه است و نه از فامیل نزدیک و دور! برای پس دادن قرض هم می‌توانیم نگران نباشیم زیرا یا این پول را با سختی گذران زندگی و زدن از شکم زن و بچه می‌سر خواهیم کرد و یا با انجام کار سخت و اضافه کاری و یا با پیشه کردن موقت شغل دوم!

متاسفانه شرایط پیش گفته همیشه هم به سادگی مهیا نمی‌شود! به عنوان مثال درست است که برای بیشتر ما زدن از شکم خودمان سهل و آسان است، اما دور از انصاف و جوانمردی می‌دانیم که زدن از شکم زن و بچه را بدون اخذ توافق و رضایت آن‌ها به انجام برسانیم! ضمن اینکه برایمان سخت است که در حالی که در ساعات اداری هم کار درست و حسابی برای انجام دادن نداریم، به رییسمان برای اضافه کاری رو بزنیم و به رویمان هم نیاوریم که در خواست اضافه کاریمان بیش از آنکه جهت رسانیدن شرکت به اهدافش باشد به این دلیل است که می‌خواهیم نیازمندی‌های خویش را با انجام اضافه کاری جفت و جور نماییم!

از طرف دیگر در حالی که خیلی‌ها در پیدا کردن کار اول خود درمانده‌اند، کار دوم خیلی ساده و آسان برایمان پیدا نخواهد شد!

به این دلایل است که خیلی‌ها برای دادن قرض و قوله‌های خود مجبور می‌شوند!؟ به انجام کار خلاف مبادرت کنند که‌گاه شرایط انجامش بسیار بهتر و بیشتر از انجام کار درست نصیبشان می‌شود!

روی این اصل است که متاسفانه خیلی از ما برای آبروداری و حفظ ظاهر-که دیگران نبینند که به واقع چگونه زندگی می‌کنیم! -به درب و داغان کردن باطن زندگیمان-که آن نحوه زندگیی است که واقعا داریم! -رو می‌آوریم!

با این حساب است که شاید وقت آن رسیده باشد که تعارفات معمول ایرانیمان را کنار بگذاریم و یا صادقانه به میهمانی که می‌خواهد بیاید بگوییم که شرایط پذیرایی از او را نداریم و یا با گوشه و کنایه حالیش کنیم که بهتر است فعلا یک دوری در فک و فامیل و دوست و آشنا بزند تا بلکه شرایط به خدمت رسیدنش برای ما مهیا گردد!

علیرغم این موضوع باید پذیرفت که خیلی‌ها کماکان زیر بار این تعارفات خواهند رفت که هم معتقدند در خانه باید همیشه به روی می‌ه‌مان باز باشد و هم اعتقاد دارند که می‌ه‌مان حبیب خداست و روزیش را با خودش می‌آورد!

به این عده جدا باید یاد آور شد که اگر هم همه این‌ها درست باشد-که هست-بعضی‌ها آنچنان به سختی و مشقت روزگار می‌گذرانند که می‌ه‌مان باید روزی آن‌ها را هم همراه بیاورد تا میزبان و می‌ه‌مان بتوانند به اتفاق غذایی بخورند و دورهمی صفایی بکنند!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن