تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803182563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: خودروی ایرانی بر بام افتخار! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: خودروی ایرانی بر بام افتخار!
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳ - 10 March 2015


ساناز بهزادپور: اسفند 92 تحت تاثیر تبلیغات وسوسه انگیز و پرسروصدای شرکت سایپا، با واریز کردن چهارده میلیون تومان بعنوان پیش قسط، برای خرید یک دستگاه خودروی تیبا ثبت نام نمودم. طبق قرارداد مقرر شد نهایتاً تا آخر اردیبهشت 93 یعنی (سه ماهه)، خودرو تحویل گردد ولی عهدشکنی این شرکت تا اواخر شهریور 93 ادامه داشت. موضوع قابل تاملّی که متاسّفانه مردم به آن عادت کرده با بی توجهی از کنار آن می گذرند. پیگیریها و اعتراضات قانونی من مبنی بر مشخّص شدن علل این خلف وعده ی غیر قابل قبول و هزینه بر و موضوع جبران مافات، راه به جایی نبرد تا اینکه با دریافت دعوت نامه در تاریخ بیست و دوم شهریور، الباقی وجه را به حساب شرکت واریز کردم. بدین ترتیب بود که مهر شرکت سایپا ! با مهر طبیعت در هم آمیخت و خودرو پس از پنج ماه تاخیر تحویل داده شد. به جهت این بدقولی ها از اینکه صاحب خودروی صفر شده بودم اصلا خوشحال نبودم ولی اندک هیجان موجود نیز بیست و چهار ساعت بیشتر نپایید. چون این وسیله ی بدون آنتن و ریموت، مشکل برف پاک کن و شیشه ی بالابر داشت، درب هایش خوب چفت نمی شد و صداهای ناهنجار موتور ماشین، جیرجیرکهای شب های تابستان را برایم تداعی می کرد.
طی مراجعات اوّلیّه به نمایندگی مجاز شهرستان علاوه بر روغن موتور، فیلتر روغن، بلبرینگ دنده، کلاچ و تعدادی از قطعات گیربکس تعویض شد ولی صداهایی که از قسمت موتور ماشین شنیده می شد همچنان به قوّت خود باقی بود. اصرار من مبنی بر رفع این نارساییها باعث گردید گیربکس این خودروی ساخت داخل که تنها یک ماه از تولّدش می گذشت به کل تعویض شد ولی در کمال تعجب باز مشکل برطرف نگردید!؟ این روند مضحک و سوال برانگیز به کل مرا کلافه کرده بود به طوری که تمام فعّالیّت های روزمره را تعطیل کرده بودم تا از این وضعیّت اسفناک نجات پیدا کنم.مراجعات پیاپی و اعتراضات به حقّ من باعث شد به اصطلاح مدیریّت و پرسنل خدوم خدمات پس از فروش شرکت سایپای ابهر به ستوه آمده به عناوین مختلف مرا از سر باز کنند. رفتار ها و برخورد هایی از این دست مشخّص کرد که اینگونه مدیران علاوه بر عدم آگاهی از حقوق شهروندی، با موضوع تکریم ارباب رجوع کاملاً بیگانه بوده در زمینه ی مسائل فنّی نیز فاقد هرگونه تخصّص و تعهّد لازم می باشند.

 باری. خرید خودروی ایرانی باعث شد افزون بر اتلاف وقت، به شدّت دچار آزردگی روحی شوم ولی این پایان ماجرا نبود چون مشکل تا جایی پیش رفت که پس از مراجعات مکرر به نمایندگیهای مجاز و غیر مجاز شهرستان و استان، مجبور شدم  موضوع را از طریق مسئولان ذیربط در شرکت سایپای تهران پیگیری نمایم. با انجام شدن هماهنگی های لازم اینجانب به شرکت سایپای زنجان (نمایندگی اسکندریون) معرفی شدم. در این مرحله از کار برای رفع نواقص اعم از تراشکاری، تعویض، تنظیم و تعمیر قطعات، گیربکس ماشین برای دومین بار پیاده و سوار شد. این پروسه ی وقت گیر یک هفته به طول انجامید. شاید تصوّر کنید که مشکل حل شده و هم اکنون بر اسب مراد سوارم ولی متاسفانه واقعیت چیز دیگریست. چون علیرغم این همه تلاش و دوندگی تنها بخشی از نارسایی ها برطرف شده امّا این حکایت تلخ همچنان ادامه دارد.

با مرور اتّفاقات چند ماه گذشته یاد برنامه ای افتادم که تقریباً دو سال پیش از شبکه ی یک سیما پخش شد. برنامه ای که در آن دکتر علی خاکساری به عنوان استاد دانشگاه و کارشناس صنعت خودرو، در حضور مدیران ارشد شرکت های خودروسازی کشور در یک برنامه ی زنده از مسائل پس پرده ی این صنعت از طراحی گرفته تا ساخت،   قیمت گذاری و فروش، پرده برداشت. ایشان با ارائه دلایل مستدل، غیرقابل انکار و   همه فهم بی پرده و بی تعارف در کمال آرامش و احترام در میدان مناظره تمام مدیران ارشد را زمین گیر و وادار به پذیرش اشتباهات و خیانت هایشان نمود. او ثابت کرد که خودرو های تولید داخل محصولات بنجلی هستند که علاوه بر اتلاف سرمایه های ملّی کشور و آلوده کردن محیط زیست به بدترین شکل ممکن، به عنوان ارّابه های مرگ به راحتی جان هموطنانمان را به انحاء مختلف با خطر مرگ مواجه کرده به لحاظ کیفیت فرسنگ ها با استاندارد های جهانی چند سال پیش! فاصله دارند.

هرچند آمار مربوط به فروش این شرکت ها در مقایسه با شرکتهای خودروسازی اروپا و آمریکا بسیار خیره کننده بوده بر ادّعاهای مذکور خدشه وارد می کند ولی با نگاهی دقیق تر به ابعاد موضوع می توان علّت این موفّقیّت کاذب را دریافت. بدین معنا که شرکتهای داخلی در غیاب کمپانی های مسئولیّت پذیر و مشتری مداری چون تویوتا، رولز رویز، بنز و بی ام و در شرایطی نابرابر جنس های غیراستاندارد و نامرغوب خود را با چند برابر قیمت واقعی به مشتریان تحمیل کرده با آگاهی از این واقعیّت انکارناپذیر که تقریبا هیچ نظارتی بر عملکرد غلط آنان وجود نداشته اساساً مجبور به قبول و رفع مشکلات نیستند با خیالی آسوده در میدان بی رقیب، پروسه ی سردواندن مشتریان یعنی (دردسر های کلافه کننده ی پس از فروش) را کلید می زنند.

همسو با بسیاری از خریداران ، از خرید خود پشیمان بوده اطمینان دارم راه برگشتی برایم باقی نمانده است بنابراین خطاب به مدیران ارشد این صنعت اعلام می دارم که یقین بدانند اگر روزی دروازه های کشور در قالب تجارت جهانی به روی محصولات خارجی اعم از آلمان، آمریکا و ژاپن گشوده شود شرکت های خودروسازی داخلی اوّلین ورشکسته های دنیای تجارت خواهند بود .به نظر میرسد شمارش معکوس برای فرو ریختن دژهای انحصار طلبی آغاز شده است .پس به عنوان خریداری وامانده و مظلوم به تلافی ستمی که در حقّم روا شده آن روز زیبا را به انتظار مینشینم.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن