تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802911444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افشاي مفاسد اقتصادي؛ مبارزه يا مسابقه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۲۹ب.ظ)
افشاي مفاسد اقتصادي؛ مبارزه يا مسابقه تفاوت بين مبارزه و مسابقه، تفاوت بين نتيجه گيري و اصلاح اقتصاد و شعار دادن و جو را ملتهب کردن، است.
فساد اقتصادي چيزي نيست که نظام اقتصادي کشور ما يا هر نظام ديگري از آن خرسند شود در عين حال يقينا مردم نيز از هر فسادي ناخرسند و البته از بي توجهي به آن توسط سازمان ها و ارگان ها،گله مند خواهند بود.
بنابراين؛ در اين راستا مبارزه با فساد اقتصادي مسأله مهمي است که مورد انتظار همگان است. ليکن تفاوت بين مبارزه و مسابقه، تفاوت بين نتيجه گيري و اصلاح اقتصاد و شعار دادن و جو را ملتهب کردن، است.
خبر دستگيري يکي از مفسدان اقتصادي به وسيله سپاه پاسداران در عين حال که همگان را از ورود اين ارگان حافظ دست آوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادي خرسند کرده است، بدون ترديد نکاتي را به ذهن خوانندگان خبر و افکار عمومي به شرح زير منتقل مي کند:
1ـ مي دانيم که دولت ها همواره بر طبل مبارزه با فساد اقتصادي کوبيده اند و دولت آقاي روحاني رئيس جمهور تدبير و اميد زنگ فساد اقتصادي بابک زنجاني را به صدا درآورد و پس از آن اعداد و ارقامي بيش از سه هزار ميليارد تومان، به تدريج از سوي مسوولين دولتي مطرح شد.
2ـ گاهي افراد و بانک هايي دررابطه با اين فساد ها با شيب فزاينده اي معرفي شدند. وزير اقصاد رقم بالايي را از مفاسد اقتصادي اعلام مي کند، رئيس قوه قضاييه نيز در اين فرآيند با اعلام عدد و رقمي هنگفت سر نخ هايي را نشان مي دهد و اينک نيز سپاه پاسداران؛ و يقينا بايد منتظر بود صاحبان نفوذ و قدرت ديگري مانند مجلس و يا احتمالا سازمان هاي قدرتمند ديگري در ساختار سياسي، هر کدام در اين موضوع اعلام حضور کنند. از يک ديد مي توان آن را مسابقه فرض کرد در عين حال از بعد ديگري مي توان خرسند بود که همه سازمان ها وارد مقوله مبارزه با مفاسد اقتصادي شوند.
3ـ همه اين فساد ها حکايت از نوعي سوء استفاده شخصي از فرصت ها، امکانات، رانت ها و روابط خاص دارد. گاهي بدون پشتوانه و تضميني وام هاي کلاني گرفته شده است، گاهي ارز براي واردات کالاهاي اساسي دريافت شده، اما؛ تبديل به ريال شده و در کارهاي ديگري سرمايه گذاري شده است، گاهي مجوزي براي کاري دريافت شده، اما؛ کار ديگري انجام گرفته است و بالاخره اينکه با رشوه و امثالهم مسووليني آلوده شده اند. همه اين موارد يک کفه ترازو هستند، اما؛ اين ترازو کفه ديگري که انصافا مهمتر هست، نيز دارد که ما و افکار عمومي از آن بي اطلاعيم و آن کفه اين است که:
چه کساني مجوز مي دهند؟ چه کساني و چه سازمان هايي ضمانت نمي گيرند؟ چه سازمان هايي فرآيندهاي اين فساد را فراهم مي کنند؟ چه کساني اين فرايندها را مي بينند و اجازه رشد مي دهند و پس از رشد و انتفاع عده اي جلوي آن را مي گيرند؟ آيا سازمان هاي و ارگان هاي ناظر در مدت شکل گيري و رشد از مسائل بي اطلاع بوده اند؟! که اگر بوده اند واويلا و اگر اطلاع داشته اند و اقدام نکرده اند صد واويلا.
واقعا مي شود تصور کرد در يک نظام اقتصادي سالم اين همه فساد اقتصادي رخ دهد؟
آيا ميزان فسادي که اتفاق افتاده با ميزان ناسلامتي نظام اقتصادي بي رابطه است؟
همکاران رسانه اي من بد نيست رصد نمايند که کجاي نظام اقتصادي شکسته يا ناسالم است که چنين حوادثي اتفاق مي افتد در عين حال مردم، افکار عمومي و همکاران من بسيار بسيار مراقب باشند که صف کشي هاي سياسي و احيانا جابه جايي هاي قدرت بين مسوولين، علت و موجب اعلام اين اعداد و ارقام وحتي با فرض واقعي نباشد که در اين صورت به خداوند بايد پناه برد. انشاء الله.

- دکترمحمودرضا اميني













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن