محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843329219
آیت الله جوادی:بهرهگیری از آموزههای فاطمی از عمق انحرافات می کاهد
واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
آیت الله جوادی:بهرهگیری از آموزههای فاطمی از عمق انحرافات می کاهد آیتالله جوادیآملی در نوشتاری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)گفت: در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بهرهگیری از آموزههای فاطمی و ذکر مصائب آن حضرت میتواند بخشی از عمق انحرافات موجود در جامعۀ آن زمان در ولایتستیزی را پس از رحلت پیامبر(ص) بازگو کند.
به گزارش فرهنگ نیوز ، متن نوشتار این مرجع تقلید به شرح زیر است:«وجود مبارک صدیقه کبرا فاطمه زهرا (سلام الله علیها) سیره و سنتی دارد که معرف هویت اوست؛ چون این ذات پر برکت همانند سایر ذوات قدسی همتای قرآن کریماند و قرآن کریم عباراتی دارد، اشاراتی دارد، لطایفی دارد، و حقایقی؛ چه اینکه از امام حسین (علیهالسلام) و امام صادق (سلاماللهعلیه) رسیده است که قرآن به چهار بخش تقسیم میشود، چهار درجه دارد: یک درجهاش برای توده مردم است به نام عبارات قرآن؛ برتر از آن اشارات قرآن است و والاتر از آن لطایف قرآن است و قله قرآن حقایق قرآن است که مخصوص انبیاست.1صدیقه کبرا هم که از ذوات قدسی عترت (علیهمالصلاة و علیهمالسلام)اند، سیره و سنتی دارد که بخشی جزء عبارات آن سیره است، توده مردم از آن بهره میبرند؛ بخشی مربوط به اشارات سیره آن حضرت است که خواص استفاده میکنند و بخشی مربوط به لطایف سیره و سنت آن حضرت است که أخص بهره میبرند و بخشی مربوط به حقایق فاطمیه است که أنبیا استفاده میکنند و دیگران طرفی نمیبندند؛ بحث درباره آن حضرت در حقیقت همانند بحث درباره قرآن کریم است.صدیقه طاهره و اهل بیت عصمت (علیهمالسلام) ریسمان آویختة الهیقرآن کریم که حبل خداست، طناب ناگسستنی الهی است2؛ این حبل و طناب را خدا نازل کرده است، لکن انزال قرآن همانند انزال باران نیست. این حبل را خدای سبحان نازل کرد یعنی آویخت؛ نه انداخت. آن طوری که قرآن نازل شده است باران نازل نمیشود و آن طوری که باران نازل میشود قرآن نازل نشده است. نازل کردن باران یعنی انداختن این قطرهها روی زمین. نازل کردن قرآن یعنی آویختن این طناب از بالا به زمین؛ چون قرآن حبل خداست و خدا این طناب را آویخت؛ نه انداخت، لذا از عبارات تا اشارات و لطایف و حقایق درجات این حبل است و هر کسی به اندازه علم و عملش میتواند در خدمت طناب الهی باشد. اهل بیت (علیهمالسلام) و صدیقه کبرا (صلواتاللهعلیها) اینها حبلاللهاند، حبل متیناند و حبل متین را خدا آویخت؛ نه انداخت؛ چون آویخت نه انداخت؛ رهبری قلوب اینها به دست خدای سبحان است اینها جزء اولیای الهیاند. به انسان کاملی میگویند «ولی الله» که در بخش علم و عمل بدون واسطه از ذات اقدس الهی فیض بگیرد. در ولی او باشد، در جِوار او باشد، موالات داشتن متوالی بودن یعنی فاصله برقرار نشدن. چنین انسانی میشود ولی خدا که از ولی و جِوار فیض الهی طرفی میبندد. در همان حدیث معروف ثقلین ذات اقدس الهی فرمود: این طناب «طرف بید الله تعالی»؛3 یک طرف این طناب یعنی قرآن به دست خداست؛ طرف دیگرش در دست شماست. پس مطلب دوم این شد که این بانو مانند سایر ائمه معصوم (علیهمالسلام) حبل متین خدایند و این طناب را خدا آویخت؛ نه انداخت و یک طرفش به دست خداست؛ طرف دیگرش به دست مردم است، در دسترس مردم است.حضرت زهرا(س)؛ جامع کمالات علمی و عملیبخشی دیگر از آیات این است که اگر کسی با تقوا بود و منحرف نشد، فرشتگان بر او نازل می شوند «إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَة»4. “حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) جامع تمامی این مراحل کمالات علمی و عملی بود. اینکه در برخی روایات وجود مبارک امام صادق (علیه السلام) فرمود جبرئیل بر جده ما نازل می شد و مطلبی را با ایشان در میان میگذاشت در حالیکه جبرئیل بر همه انبیا نازل نمیشد و تنها بر برخی انبیای برجسته وارد می شد، حال اینکه جبرئیل بر حضرت زهرا(سلام الله علیها) نازل میشود نشانه عظمت و جلال و شکوه آن حضرت است.اگر چیزی جزو شریعت و قوانین کلی باشد نزول فرشتگان در مورد این مسائل مخصوص انبیا است، اما اگر فرشتهای نازل شود و در مدار شریعت دستور خاصی بدهد، مثلا فلان نماز را بخوان و یا فلان ذکر را بگو، این دیگر نیاز به نبوت ندارد چرا که حکم کلی نیست بلکه دستور خاصی نسبت به یک شخص است که اگر آن را بدون دستور خاص و به قصد قربت هم انجام بدهیم ثواب دارد چون به قصد ورود نیست.بنابراین اگر در روایات آمده که امام صادق(علیه السلام) فرمود جبرئیل بر جده ما، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نازل شد و دو رکعت نماز به او یاد داد، این امر قابل قبول است زیرا این شریعت و حکم کلی نیست تا اختصاص به انبیا داشته باشد، بلکه این دستور خاصی است که با اطلاقات و عمومات هماهنگ است.نفی ولایت؛ مصیبتی بزرگ در شهادت حضرت زهرا(س)آنگاه آن سوگنامه حضرت علی علیه السلام در هنگام شهادت همسرش فاطمه زهرا سلام اللّه علیها مشخص می شود. وقتی حضرت علی علیه السلام در مراسم تدفین و تجهیز بدن مطهر حضرت صدیقه طاهره سلام اللّه علیها، با پیامبر صلی اللّه علیه وآله گفت وگو می کند، به پیامبر صلی اللّه علیه وآله عرضه می دارد: سلام من و سلام دخترتان به حضور شما، یا رسول، از دخترتان بپرسید که این امت با من چه کردند و با او چه کردند؟ اینها توطئه کردند که هم مرا بکوبند و هم زهرا سلام اللّه علیها را حذف کنند! ستنبئک ابنتک بتضافر امتک علی هضمها5 ، همه جمع شدند که فاطمه را بکوبند.فاطمهستیزی جریان سقیفه؛ بزرگترین مصیبت درسوگنامه حضرت زهرا(س)حضرت زهرا(س) علاوه بر وصیتهای شفاهی به امام علی(ع) به صورت کتبی نیز وصیت نامه نوشتند که امام وقتی وارد خانه شدند و صدیقه طاهره(س) را در حال شهادت دیدند زیر بالش ایشان این وصیت را یافتند. لذا بزرگترین مصیبت این بود که نگذاشتند مقام واقعی و حقیقی صدیقه طاهره مشخص شود.حالا که به اینجا رسیدیم من مصیبتم را با همین شعر تلفیق میکنم که ما نرویم در خانه فاطمه چون خودش به سراغ ما میآید «مرو ای گدای مسکین تو در سرای زهرا» ما همین که آمدیم اینجا و گفتیم: «صلّی الله علیکِ یا بنت رسول الله السلام علیک وَ علی أبیک و علی بعلک و بنیک و علی السرّ المستودع فیک» همین که آمدیم، عرض حاجت کردیم. وجود مبارک امیرالمؤمنین در مراسم تجهیز زهرا اشک ریخت عرض کرد: یا رسول الله! برای من بسیار گران و سخت و تلخ است که این مصیبت را تحمل کنم.«قلّ یارسول الله عن صفیتک صبری» «ستنبئک ابنتک»6 ؛ یا رسول الله! این دخترت که زود به شما ملحق شدند، تمام جریان سقیفه و غیر سقیفه را به عرض شما میرساند که من هیچ کوتاهی نکردم. هر چه دستور دادی عمل کردم «فأحفها السؤال و استخبرها الحال»7 ؛ شما هم جریان را یکی پس از دیگری از این بانو سؤال بکنید. انسان که دردمند است دردش را بگوید یک مقداری سبک میشود، بعد عرض کرد: یا رسول الله، برای کوبیدن فاطمه (سلام الله علیها) تنها هیئت حاکم قیام نکرد، اینها مردم را هم شوراندند؛ همه جمع شدند اجماع کردند تا زهرا را منزوی کنند. آن گزارشی که دخترت به عرض شما میرساند این است که «بتظافر أمتک علی هضمها»8؛ تنها از دولت برنمیآمد که زهرا را منزوی کند تنها از ملت ساخته نبود که زهرا را منزوی کند؛ این دولت با آن ملت، این ملت با آن دولت دست نشانده، اجماع کردند که زهرا را منزوی کنند. میبینید سخن از فدک نبود.شخصیت فاطمه کسی بود که تا همه جمع نمیشدند نمیتوانستند او را منزوی کنند؛ گرچه نتوانستند، ولی بالأخره برای انزوای او همه زحمت کشیدند؛ یکی گفت «آتش بیاور»؛ یکی گفت «آتش بزن»؛ یکی گفت «غلاف شمشیر بیاور»؛ یکی گفت «غلاف شمشیر بزن»؛ یکی گفت «فدک را بگیر» همه جمع شدند، همه جمع شدند: «بتظافر أمتک علی هضمها» اینکه به حضرت امیر (سلام الله علیه) پیشنهاد دادند که فاطمه یا شب گریه کند یا روز؛ این نه برای آن بود که مثلاً گریه وجود مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیها) نمیگذاشت کسی بخوابد و باعث اذیت بود؛ اینها نبود. اینها چون مکرر از پیغمبر شنیدند که رضای زهرا، رضای خداست؛ غضب زهرا، غضب خداست؛ رضا و غضب فاطمه (سلام الله علیها) رضا و غضب پیغمبر است؛ رضا و غضب پیغمبر رضای خداست.9 اینها میگفتند: این همه گریه آن حضرت، نشانه آن است که از ما ناراضی است؛ برای اینکه زنهای مهاجر و انصار بعد از جریان سقیفه وقتی رفتند خطبه دوم را حضرت خواند.این خطبه دوم خیلی فولادین است؛ یعنی برای هر کلمهاش باید به لغت مراجع کنیم. این زنهای مهاجر و انصار آمدند به مردهایشان گفتند، آنها دوباره برگشتند که جبران کنند، فرمود: گذشت. این خطبه دوم و خطبه اول که خطبه اول در مسجد، خطبه دوم در منزل آنها را بیدار کرد، فهمیدند که حضرت از آنها ناراضی است. گفتند: یک قدری نارضایتیشان را کم بکنند، سخن از گریه نبود؛ میدانستند مقام این بیبی چیست. مرحوم شیخ مفید است ظاهراً ایشان نقل میکند وقتی بیبی (سلام الله علیها) آمده علیبنابیطالب را آن وضع با سر برهنه زیر منبر بالای سرش شمشیر دید فرمود: «لئن لم تکن عنه لأنشرن شعری ولأشقن جیبی ولآتین قبر أبی ولأصیحن إلی ربی» ؛10فرمود: دست از پسر عموی من بردارید وگرنه سرم را برای نفرین کردن برهنه میکنم سخن از لرزش ستون مسجد نبود. مرحوم شیخ مفید نقل میکند که وجود مبارک علیبنابیطالب علیه السلام به سلمان فرمود: «یا سلمان إنی أری جنبتی المدینه تکفئان» ؛11فرمود سلمان! همین که زهرا تصمیم نفرین گرفت من میبینم دو طرف این مدینه دارد میلرزد؛ اگر این عذاب بیاید چه کنیم: «إنّی أری جنبتی المدینه تکفئان»؛ دو طرف این شهر دارد میلرزد؛ نه ستون مسجد. اگر این شهر زیر و رو بشود چه کنیم؟ این فاطمه است.حالا شما خطبه زینب کبرا (سلام الله علیها) را در کوفه قرائت کنید؛ میبینید بسیاری از جملههای بلند آن خطبه از مادرش گرفته شده است بسیاری از جملههای بلند خطبه زینب کبرا (سلام الله علیها) در بازار کوفه از خطبه نورانی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گرفته شده است اگر مرحوم صدرالمتألّهین (رضوان الله علیه) در آن رساله شریفش میگوید، حسینبنعلی را در سقیفه بنیساعده شهید کردند، همین است: «قُتل الحسین ابن علی فی السقیفه». این میگوید: اگر نبود آن آتش زدن یا آتش آوردن در خانه فاطمه هرگز خیمههای بچههای ابیعبدالله را آتش نمیزدند، هرگز آن مرغهای بیپر را…«السلام علیکم یا اهل بیت النبوه و یا معدن الرساله و یا مهبط الوحی و رحمه الله و برکاته»پی نوشت:1 بحارالانوار، ج۷۵، ص۲۷۸ ؛ قال الصادق (علیهالسلام): «کتاب الله عزّوجلّ علی أربعة أشیاء علی العبارة والإشارة واللطائف والحقائق؛ فالعبارة للعوام والإشارة للخواص واللطائف للأولیاء والحقائق للأنبیاء». این روایت از امام حسین (علیهالسلام) نیز وارد شده است. ر.ک: جامع الأخبار، ص412 ارشاد القلوب، ج۲، ص۳۰۵ ؛ قال رسول الله (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم): «… کتاب الله الثقل الأکبر حبل ممدود من السماء الی الارض سبب بأیدیکم وسبب بید الله عزّوجل».3 بحارالانوار، ج۲۳، ص۱۰۹4 سورۀ فصلت آیۀ 305 نهج البلاغه خطبه 2026 نهجالبلاغه، خطبهٴ ۲۰۲٫7 همان8 کافی، ج۱، ص۴۵۹٫9 بحارالانوار، ج۲۷، ص۱۱۶ ؛ عن سلمان الفارسی قال: قال رسول الله: (صلّی الله علیه وآله وسلّم) یا سلمان؛ من أحب فاطمه ابنتی فهو فی الجنّه معی و من أبغضها فهو فی النار. یاسلمان؛ حب فاطمه ینفع فی مائه موطن أیسر تلک المواطن الموت والقبر والمیزان والمحشر والصراط والمحاسبه. فمن رضیت عنه ابنتی فاطمه رضیت عنه ومن رضیت عنه رضی الله عنه، ومن غضبت علیه فاطمه غضبت علیه ومن غضبت علیه غضب الله علیه، یاسلمان ویل لمن یظلمها ویظلم ذریتها وشیعتها.10 بحارالانوار، ج۲۸، ص۲۲۸؛ اختصاص شیخ مفید، ص۱۸۶11 همان
منبع: ایسنا
93/12/14 - 10:43 - 2015-3-5 10:43:35
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]
صفحات پیشنهادی
توصیه های آیتالله جوادیآملی به سرافراز
توصیه های آیتالله جوادیآملی به سرافراز آیت الله جوادی آملی در دیدار با رئیس رسانه ملی گفت جناح بندی های سیاسی را در مسئولیتها دخالت ندهید اگر الهی فکر شود حقوق همه حفظ خواهد شد مهر محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما که برای دیدار با مراجع عظام به قم سفر کرده است صبح دیروزپای درس اخلاق آیتالله جوادی آملی علت نورانیبودن مسلمانان در روز قیامت+پاسخ پیامبر(ص)
پای درس اخلاق آیتالله جوادی آملیعلت نورانیبودن مسلمانان در روز قیامت پاسخ پیامبر ص حضرت رسول خدا ص پس از نماز صبح بینالطلوعین در مسجد مینشستند و به سؤالات مردم در زمینههای مختلف پاسخ میدادند و در سخنی علت نورانی و ممتاز بودن امتش را نسبت به سایر امتها بیان میدارند به گچگونه نیت کنیم+پاسخ آیتالله جوادی آملی
چگونه نیت کنیم پاسخ آیتالله جوادی آملیاینکه میگویند هنگام عبادت نیت کنید به این معنا نیست که مثلاً هنگام خواندن نماز انسان در ذهن خود ترسیم کند که چهار رکعت نماز ظهر به جا میآورم قربة الی الله بلکه آن نیتی که باطن عمل به آن وابسته و از عمل بالاتر است به گزارش خبرنگار آیین وهمزمان با ایام فاطمیه «در ستایش فاطمه» و «سیره و سخن فاطمه» آیتالله کریمی جهرمی منتشر شد
همزمان با ایام فاطمیهدر ستایش فاطمه و سیره و سخن فاطمه آیتالله کریمی جهرمی منتشر شدموسسه بوستان کتاب با چاپ و انتشار دو اثر جدید درباره زندگی حضرت زهرا س به نامهای در ستایش فاطمه و سیره و سخن فاطمه به استقبال ایام فاطمیه میرود به گزارش خبرگزاری فارس مهدی محدثی کارشناس بازتوصیه های آیتالله جوادیآملی به رئیس سازمان صدا و سیما
دیدار با مراجع عظام توصیه های آیتالله جوادیآملی به رئیس سازمان صدا و سیما آیت الله جوادی آملی در دیدار با رئیس رسانه ملی گفت جناح بندی های سیاسی را در مسئولیت ها دخالت ندهید اگر الهی فکر شود حقوق همه حفظ خواهد شد به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز محمد سرافراز رئیس سازم- آیت الله جوادی آملی: داعش خطری بزرگ برای فرهنگ اسلامی است
آیت الله جوادی آملی داعش خطری بزرگ برای فرهنگ اسلامی است قم - آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت داعش خطری بزرگ برای فرهنگ اسلامی است که دستش به مکه و مدینه نمی رسد وگرنه آثار اسلامی را تخریب می کرد به گزارش ایرنا این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار با رضا صالحروضه فاطمی آیتالله مجتهدی تهرانی فقط یک زن در دنیاست که میگوید مرا شبانه تشییع کنید+فیلم و صوت
روضه فاطمی آیتالله مجتهدی تهرانیفقط یک زن در دنیاست که میگوید مرا شبانه تشییع کنید فیلم و صوتامیرالمؤمنین وارد شد دید حضرت زهرا س جارو میکند یک دست هم به کمرشان است این منظره با دل مولا چهها که نکرد امام دو رکعت نماز خواند دستانش را بلند کرد و گفت خدایا به من صبر عطا کپیام آیتالله جوادی آملی به مسابقات سراسری قرآن کریم اکتفای صرف به الفاظ مانعی برای دستیابی به اهداف عالی قرآن
پیام آیتالله جوادی آملی به مسابقات سراسری قرآن کریماکتفای صرف به الفاظ مانعی برای دستیابی به اهداف عالی قرآن است فیلمآیتالله جوادی آملی در پیامی به مسابقات سراسری قرآن کریم اکتفای صرف به لفظ و قرائت قرآن را مانعی برای دستیابی به اهداف عالی و تربیت معانی قرآن کریم دانست به گزاآیت الله وحید: مملکت باید در فاطمیه یکپارچه غوغا شود
آیت الله وحید مملکت باید در فاطمیه یکپارچه غوغا شود حضرت آیت الله وحید خراسانی با تاکید بر این که مملکت در ایام فاطمیه باید یکپارچه غوغا شود گفت اگر شعوری باشد اگر درکی باشد اگر فقاهتی باشد و این احادیث را بفهمد آن وقت می فهمد که شب دفن او چه شبی بود و چه بدنی به زیر خاک رآیتالله جوادی آملی در پیامی به کنگره آیتالله واعظ بهسودی: برگزاری همایشهای بزرگداشت فرصتی برای انتقال آموزه
آیتالله جوادی آملی در پیامی به کنگره آیتالله واعظ بهسودی برگزاری همایشهای بزرگداشت فرصتی برای انتقال آموزههای علمای دین استمفسر برجسته قرآن کریم برگزاری همایشهای گرامیداشت شخصیتهای دینی را فرصت مناسبی برای انتقال آموزههای علمای دینی دانست و گفت دین به ما میگوید علومی کهفیلم/ بیانات آیت الله وحیدخراسانی به مناسبت ایام فاطمیه
فیلم بیانات آیت الله وحیدخراسانی به مناسبت ایام فاطمیه لینک ۱۳۹۳ ۱۲ ۱۲دیدار رئیس جمهور با آیتالله جوادی آملی
دیدار رئیس جمهور با آیتالله جوادی آملیتاریخ انتشار پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹ ۳۰ رئیس جمهور کشورمان دقایقی پیش با آیتالله جوادی آملی از مراجع تقلید دیدار و گفتوگو کرد به گزارش فارس حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی در برنامههای نوبت عصر دومین روز سفر کآیت الله جوادی آملی: ایران نماد اسلام رحمانی و اعتدال است
آیت الله جوادی آملی ایران نماد اسلام رحمانی و اعتدال استیکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه ایران نماد اسلام رحمانی و اعتدال است بیان کرد دولت از همه ظرفیتها برای رونق در تولید استفاده کند به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاست جمهوری آیت&z- آیت الله علوی گرگانی: دست درازی به بیت المال مردم را دلسرد می کند
آیت الله علوی گرگانی دست درازی به بیت المال مردم را دلسرد می کند قم- ایرنا- آیت الله محمدعلی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه گفت اختلاس و دست درازی به اموال بیت المال کار بسیار ناپسند و مردود است و موجب دلسردی مردم خواهد شد به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه این استاد برپیام رهبری درپی درگذشت فرزندمرحوم آیتالله خاتمی
تراز حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت صبیهی مرحوم آیتالله سیدروحالله خاتمی را تسلیت گفتند به گزارش تراز حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت صبیهی مرحوم آیتالله سیدروحالله خاتمی را تسلیت گفتند متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است بدرس تفسیر آیتالله ضیاءآبادی آنچه قلب را از کارد تیز و برنده زودتر پاره میکند/ معرفی ۳ نوع ظلم+فیلم
درس تفسیر آیتالله ضیاءآبادیآنچه قلب را از کارد تیز و برنده زودتر پاره میکند معرفی ۳ نوع ظلم فیلمآیتالله ضیاءآبادی در یکی از جلسات تفسیرش درباره تأثیر لقمه حرام گفت لقمه حرام در انسان ظلمت ایجاد میکند کارد تیز و برنده اینگونه گوشت تن را پاره نمیکند که لقمه حرام قلب ماصدیقی در همایش ستارگان محراب: آیتالله خوشوقت میتوانست در قم بماند و رساله دهد اما دغدغهمند بود
صدیقی در همایش ستارگان محراب آیتالله خوشوقت میتوانست در قم بماند و رساله دهد اما دغدغهمند بودامام جمعه موقت تهران گفت آیتالله خوشوقت میتوانست در قم بماند و رساله دهد اما در همین مسجد امام حسن مجتبی ع گاهی اصول فقه و منطق میگفت و گاهی هم به صورت فردی روی افراد کار میکرد-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها