تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798261508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ موسیقی علمی را در ایران رواج دهیم/ انتقاد از آموزش موسیقی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اختتامیه دومین دوره مسابقه آهنگسازی خانه موسیقی
فرهنگ موسیقی علمی را در ایران رواج دهیم/ انتقاد از آموزش موسیقی

مسابقه آهنگسازی


شناسهٔ خبر: 2509718 دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
هنر > سینمای ایران

مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقه آهنگسازی خانه موسیقی یکشنبه ۱۰ اسفند با معرفی برگزیدگان این دوره در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر، تقی ضرابی رییس هیات مدیره کانون آهنگسازان خانه موسیقی در ابتدای این مراسم گفت: جوانان متکی به فرهنگ چند هزارساله  پس از عبور از موانع سخت اگر به دریای هنر سرزمینشان نرسند، در جایی اسیر خرده فرهنگ های بیگانه می شوند. و کانون آهنگسازان خانه موسیقی بر همین مبنا و به منظور کشف و هدایت استعداد های جوان با برنامه ریزی های مدون و استقبال خوب جوانان و همچنین هدایت هیات مدیره خانه موسیقی، موفق به برگزاری دومین مسابقه آهنگسازی شد.

وی افزود: هیات داوران کانون از ابتدای ارسال آثار با در نظر گرفتن مواردی چون خطوط ملودی، فرم، هارمونی، میزان استفاده از موسیقی ملی، جمله بندی ها، سازبندی با دقت و ارزیابی با وسواس برگزیدگان را انتخاب کردند. و البته همراهی پرمحتوای شرکت کنندگان باعث دلگرمی بود و آنچه برای کانون آهنگسازان فرستاده شد به مراتب قوی تر از آثاری بود که در جشنواره های مشابه و با هزینه های بالا فرستاده می شود.

امیر بکان عضو هیات مدیره کانون آهنگسازان نیز در این مراسم گفت: قرار است ازسال بعد مسابقه آهنگسازی خانه موسیقی به عنوان یک مسابقه معتبر ثبت شود و در هر سال با یک موضوع برگزار شود.امیرمهیار تفرشی پور یکی دیگراز اعضای هیات داوران مسابقه آهنگسازی خانه موسیقی نیز در این مراسم گفت:‌ بسیار خوشحالم که آثار آهنگسازان جوان در اینجا اجرا شد چرا که مخاطبان ما به دلیل عدم اجرای موسیقی معاصر در ایران با آن آشنایی ندارندو آگاهی لازم را ندارند.تفرشی پور در ادامه صحبت های خود به معرفی نخستین کوارتت زهی تاریخ موسیقی ایران اثر پروفسور هرمز فرهت پرداخت و در ادامه فیلم این کوارتت برای حضار پخش شد.در ادامه مراسم آثاری از برگزیدگان مسابقه آهنگسازی اجرا شد. در این قسمت قطعه چندگاه (کوارتت سازهای ایرانی) به آهنگسازی کوروش متین توسط گروه نیستان، قطعات پرلود شماره ۲، توکاتا و رومانس به آهنگسازی سینا جعفری، قطعه خروش (دوئت برای ویولا و ویولنسل) به آهنگسازی شروین عباسی، قطعه سریل دوازده نتی- شماره ۳ به آهنگسازی بابک میلانی، و قطعه ژنده رو برای پیانو به آهنگسازی شاهین ساریخانی به اجرا در آمد.

محمد سریر رییس هیات مدیره خانه موسیقی و رییس شورای عالی خانه هنرمندان ایران هم در این برنامه با تشکر از کانون آهنگسازان برای برگزاری این مسابقه گفت:‌ این مسابقه برای جوانان بسیار تشویق کننده است که توسط افراد متخصص و بی نظر ارزیابی می شود. البته در حوزه آهنگسازی ارزیابی بسیار سخت است  و ممکن است همیشه قابل مقایسه نباشد چون بحث خلاقیت بسیار پیچیده است. این در حالی است که موارد زیادی در کشورهای دیگر دیده ام که به این مبحث وارد نمی شوند.

وی افزود: آنطور که در کشور های دیگر دیده ام حتی در بحث آموزش نقاشی به کودکان هم، به بچه ها نمی گویند که چطور نقاشی بکشند و به آنها الگو نمی دهند تا رشد ذهنی و خلاقیت شکل می گیرد. در موسیقی هم در کلاس آهنگسازی می گویند که خودشان بنویسند و به همه سبک ها هم احترام می گذارند.

سریر گفت:‌ در کشور ما لازم است که پایه هایی محکم شود. نگاه به موسیقی پلی فونیک، یک نگاه پیچیده و علمی است. اگر به آن فرهنگ موسیقی علمی وارد شویم، بعد می توان به راحتی خلاقیت داشت چون از آن نگاه و ذهنیت خودش عبور نمی کند. در بسیاری از آکادمی ها هنگام تدریس خیلی سخت می گیرند و از سبک های قرن های سیزده و چهارده استفاده می کنند در حالیکه مصرفی ندارد و شمارا به یک محدودیت می برند و این محدودیت توانایی ذهنی را بالا می برد. وقتی در محدودیت کاری انجام می شود، در آزادگی بینش خوبی پیدا می شود و تمام قسمت ها و امکانات خوب دیده می شود.این هنرمند با بیان اینکه  در دو سه دهه اخیر از خلاقیت هایی که وجه علمی دارد خیلی دور شدیم، تاکید کرد: چون وجه شنیداری محدود شده است هنرجویان تشویق نمی شوند که دنبال این کار بروند و همه دنبال کارهای ساده می روند. این کارهای ساده نه تنها برای مخاطب چیز ماندگاری ندارد، بلکه آن کار کرد فرهنگ که مخاطب را به اندیشیدن وابدارد را نیز در خود ندارد.

 رییس هیات مدیره خانه موسیقی ادامه داد امیدوارم کانون آهنگسازان این مسابقه را ادامه دهند. ما نباید  آهنگسازان را محدود کنیم و البته اجازه دهیم هرکسی خلاقیتی دارد وارد شود چون در سطوح دیگر هر توانایی هایی دیده می شود.  کیفیت کار این آهنگسازان بسیار بالاست اما باید آن را با مردم پیوند دهیم. چون مردمی با ذائقه هایی دیگر داریم اگر بتوانیم این دو را با هم نزدیک کنیم، هم موجب تشویق آهنگسازان می شویم و شنوندگان هم لذت می برند. باید از رسانه ها کمک بگیریم و مردم را هم تشویق و با خود همراه کنیم.

 در ادامه مراسم از پنج آهنگساز سینا جعفری کیا، شروین عباسی، علی افشاری، بابک میلانی و رامین اخوی جو که آثار قابل توجهی در این جشنواره ارائه کرده بودند با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

در بخش پایانی برنامه نیز کورش متین برای قطعه چندگاه (کوارتت سازهای ایرانی)، رامین روشندل برای کوارتت زهی و شاهین ساریخانی برای کوارتت زهی بودند هنرمندانی بودند که به عنوان نفرات برتر جوایز خود را دریافت کردند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن