تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818750053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم ايجاد مراکز تحقيقات تخصصي در لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۴۱ب.ظ)
رئيس جهاد دانشگاهي کشور: لزوم ايجاد مراکز تحقيقات تخصصي در لرستان رئيس جهاد دانشگاهي کشور برلزوم ايجاد مراکز تحقيقات تخصصي در لرستان تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، حميدرضا طيبي، رئيس جهاد دانشگاهي لرستان شامگاه چهارشنبه، ششم اسفند در ديدار با استاندار لرستان با بيان اين‌که سرمايه‌گذاري مي‎کنيم که کار و صنعت مورد استفاده مردم قرار گيرد، گفت: متاسفانه واردات ضربه بزرگي به اين امر وارد مي‎کند.
وي با بيان اين‌که چنان‌چه بخواهيم چند کار بزرگ در منطقه زاگرس به انجام برسانيم بايد مجموعه مزيت‎هاي استان‎هاي زاگرس‎نشين را کنار هم قرار دهيم و با يک تقسيم کار مناسب از حداکثر منابع استفاده کنيم ، اضافه کرد: البته 80 درصد مزيت‎هاي استان‎هاي زاگرس‎نشين شبيه به هم هستند و نياز است در هر استاني که کاري را به انجام مي‎رسانيم به گونه‎اي باشد که به درد استان‎هاي ديگر بخورد و تبديل به کارهاي اقتصادي خوب چه در حوزه کشاورزي و چه پزشکي شود و در نهايت مشکلات مردم حل شده و ثروت ملي ايجاد کند.
رئيس جهاد دانشگاهي کشور با تأکيد بر اين‌که اگر در حوزه مرتبط کار کنيم قطعاً پژوهشکده رويان و ابن‌سينا به کمک ما مي‎آيد، تاکيد کرد: نمي‎شود همين کار را به‌صورت موازي براي استان‎هايي همچون ايلام و کهگيلويه انجام داد بلکه بايد تقسيم منطقه‎اي کار صورت گيرد که ارزش اقتصادي داشته باشد و منجر به ايجاد شغل و ثروت شود.
وي اضافه کرد: علاقمند هستيم تقسيم کار در اين منطقه صورت گيرد و ما هم توان علمي آن را داريم.
طيبي بر ضرورت ايجاد مراکز تحقيقات تخصصي در لرستان تأکيد کرد و گفت: پژوهش در گروه‎هاي پژوهشي انجام و نتيجه کار که محصول و خدمات است، تحت عنوان خدمات تخصصي ارائه مي‎شود.
وي گفت: برنامه‎اي جدي در حوزه گياهان دارويي در لرستان داريم چراکه اين استان پتانسيل خوبي در اين راستا دارد و مي‎توان کار شاخصي در لرستان به انجام رساند.
طيبي با بيان اين‌که مقدمات و بررسي‎ها به‌منظور ايجاد مرکز پزشکي در استان در دست انجام است تا در دو حوزه ناباروري و سرطان سينه در مرکز سرطان فعاليت شود، اظهار کرد: از صحبت و همکاري با بخش خصوصي استقبال مي‎کنيم و بايد کار را در منطقه به گونه‎اي برنامه‎ريزي کنيم که ارزش اقتصادي داشته باشد و سرمايه‎گذار از اين مهم نيز استقبال کند.
وي با تأکيد بر اين‌که به لحاظ علمي تجربه متراکم خوبي در جهاد دانشگاهي وجود دارد، اضافه کرد: تجربه‎هايي که در حوزه‎هاي ژنتيک داريم مي‎تواند در ارتقاء دام و آبزيان مؤثر باشد؛ روي مباحث ژنتيکي کار مي‌کنيم که البته کار علمي پيچيده و ارزشمندي است.
رئيس جهاد دانشگاهي کشور با تأکيد بر اين‌که مي‎توان از تجربه ما در حوزه پزشکي و ژنيتک استفاده شود، يادآور شد: مشتري ما دولت و سازمان‎هاي بزرگ هستند.
طيبي با بيان اين‌که جهاد دانشگاهي لرستان با وجود دهقاني توان و انرژي خوبي دارند و نياز است مورد حمايت قرار گيرد، يادآور شد: سرعت انجام کار در جهاد دانشگاهي مطلوب است چرا که هنوز روحيه جهادي وجود دارد منتها امکانات ما محدود است. کمتر از 20 درصد منابع ما توسط دولت تأمين مي‎شود و 80 درصد از نتيجه کارهاي علمي، تجاري‎سازي و آموزشي کسب درآمد مي‎شود.
رئيس جهاد دانشگاهي کشور با بيان اين‌که سرمايه‎گذار اگر بداند يک‌سري حمايت‎ها از او مي‎شود قطعاً استقبال و از منابع بانکي استفاده مي‎کند و البته آن وقت مي‎تواند اين تسهيلات را بر‎گرداند، تصريح کرد: در کشور صنعت نفت، ريل، فولاد، کاني‎هاي غيرفلزي و فلزي توسعه يافته است.
وي گفت: واردات به کشور بايد با الگويي هوشمندانه صورت پذيرد و اين موضوع توسط دولت کنترل شود. ما مي‎توانيم برنامه‎ريزي کنيم اما بايد جلوي واردات به‌صورت هوشمندانه گرفته شود.
طيبي با اشاره به اين‌که در حوزه‎هاي پزشکي و مهندسي حمايت از مديران جهاد دانشگاهي مؤثر بوده و استانداراني استان‎هايي همچون خراسان و خوزستان و کرمانشاه از طرح‎هاي جهاد دانشگاهي حمايت کردند و مرکز جهاد دانشگاهي قوي نيز داشتند، يادآور شد: ما منابع محدودي داريم اما علاقه به کار ما زياد است و فکر نمي‎کنم هيچ مجموعه‎اي بتواند همانند جهاد دانشگاهي با اين امکانات محدود به اين ميزان ثروت ملي ايجاد کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن