تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814711011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جانشین درخشان بعد از بازی با لخویا می‌آید؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جانشین درخشان بعد از بازی با لخویا می‌آید؟
لخویا را ببازند، حمید درخشان چاره‌ای ندارد جز اینکه پرسپولیس را تحویل بدهد و برود. اگر ببازند، باشگاه دوباره می‌افتد دنبال قطبی و برانکو اما آیا این دو مربی هم به اندازه پرسپولیس مشتاق هستند که حاضر باشند وجهه و محبوبیت خود را با آینده تاریک تیم نهم جدول تاخت بزنند و با امتیاز منفی پا به لیگ قهرمانان بگذارند؟
روز نو : لخویا را ببازند، حمید درخشان چاره‌ای ندارد جز اینکه پرسپولیس را تحویل بدهد و برود. اگر ببازند، باشگاه دوباره می‌افتد دنبال قطبی و برانکو اما آیا این دو مربی هم به اندازه پرسپولیس مشتاق هستند که حاضر باشند وجهه و محبوبیت خود را با آینده تاریک تیم نهم جدول تاخت بزنند و با امتیاز منفی پا به لیگ قهرمانان بگذارند؟ آن روزی که مدیران باشگاه مذاکره با افشین قطبی و برانکو ایوانکوویچ را آغاز کردند، قرار بود پرسپولیس پیش از ورود به لیگ قهرمانان تغییر چهره بدهد. حتی پیش از بازی با لخویا. حالا اما رایزنی‌ها را مسکوت گذاشته و سپرده‌اند به بعد از این بازی که اتفاقا هم برای قطبی خیلی مهم است و هم برای برانکو. هر چه باشد این مهم‌ترین بازی آسیایی پرسپولیس- هم اولین بازی و هم بازی خانگی این تیم- است و اگر قرار باشد امتیازهایش از دست برود، حضور قطبی و برانکو چه سودی می‌تواند داشته باشد؟ این همان پرسشی است که کاندیداهای سرمربیگری پرسپولیس را هم مردد و امیدهای آنها را کمرنگ کرده است. قطبی و برانکو همین امروز هم هیچ منطقی را برای به عهده گرفتن مسوولیت‌های پرسپولیس پیدا نکرده‌اند، چه برسد به وقتی که این تیم اولین و مهم‌ترین بازی آسیایی‌اش را هم باخته باشد. در عین حال اما این را می‌دانند که تنها راه رسیدن‌شان به پرسپولیس، همین باخت است. پس مذاکره‌شان با مدیران تازه‌وارد باشگاه آنقدرها هم که فکر می‌کنیم، دور از منطق نبوده. به ویژه که هر دو مربی به خاطر بدهی مالیاتی‌شان- قطبی 300 میلیون و برانکو 500 میلیون- در صورت سفر به ایران ممنوع‌الخروج می‌شوند و پرسپولیس هر کدام را که انتخاب کند، مجبور است مالیاتش را هم بپردازد. فکر بدی هم نیست. قطبی و برانکو- هر کدامشان که به پرسپولیس بیاید- حتی اگر نتیجه هم نگیرند، همین که مالیاتشان پرداخت شود، راه‌شان هم برای فعالیت دوباره در فوتبال ایران باز خواهد شد و این شاید یکی از دلایلی باشد که آنها را به پذیرفتن سرمربیگری این پرسپولیس ترغیب می‌کند. تا دیروز اگر برانکو شانس اول بود، حالا این افشین قطبی است که به خاطر تمایل بیشتر و پیشنهاد مالی پایین‌ترش، به پرسپولیس نزدیک‌تر است. اگر چه او هم مثل برانکو باید تا بعد از بازی پرسپولیس و لخویا منتظر باشد. بازی که پیروزی در آن امضایی است بر حکم ابقای حمید درخشان و آقای سرمربی خوب می‌داند که حتی یک امتیاز هم برکناری‌اش را رقم خواهد زد. یک برکناری که تنها بهانه‌ای است برای افزایش بدهی‌های پرسپولیس. پرسپولیس فصل را با یک کادر فنی سه و نیم میلیارد تومانی آغاز و بعد برای مربیان جانشین، یک میلیارد هزینه کرد. حالا هم اگر قرار باشد برانکوی 700 هزار دلاری و یا قطبی با قراردادی ارزان‌تر بیایند، پرسپولیس نه تنها باید دست کم دو میلیارد تومان برای قرارداد آنها هزینه کند بلکه باید مالیات‌شان را هم بدهد که در آن صورت هزینه مربیان امسالش از 7 میلیارد تومان هم خواهد گذشت. تازه این به شرطی است که نه برانکو و نه قطبی هیچ دستیاری با خود نیاورده و به همکاری با دستیاران حمید درخشان رضایت بدهند.


افشین قطبی به قول خودش با پرسپولیس به توافق رسیده اما فقط برای مرحله گروهی لیگ قهرمانان و بازی‌های باقیمانده از فصل چهاردهم لیگ برتر: «از طریق مدیر برنامه‌هایم با پرسپولیس مذاکره‌ کرده‌ام و اگر روزی بتوانم به این تیم خدمت کنم، با کمال میل آن را می‌پذیرم. من برای همکاری با پرسپولیس اعلام آمادگی کرده‌ام و حالا منتظر پاسخ مسوولان این باشگاه هستم. البته توافق ما برای این فصل و بازی‌های آسیایی است، نه برای فصل آینده. ما توافقی برای فصل آینده نداشته‌ایم و اگر این همکاری شکل گرفت، آخر فصل می‌توانیم برای آینده مذاکره کنیم. همانطور که گفتم مدیر برنامه‌هایم از طرف من با پرسپولیسی‌ها مذاکره کرده و به توافق اولیه هم رسیده‌ایم. حالا دیگر تصمیم با آنهاست و باید دید چه برنامه‌ای دارند. هر چند به نظرم بهتر است تا آخر فصل با درخشان ادامه بدهند.»


اگر درخشان بازی با لخویا را ببازد و قطبی هم به هر دلیل به تهران نیاید، آن‌وقت پرسپولیس برای جذب برانکو ایوانکوویچ باید دست به دامان کمیته تعیین صلاحیت مربیان خارجی وزارت ورزش شود. ایرنا دراین‌باره نوشته: «تمامی فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی برای جذب مربی خارجی باید مجوز فعالیت مربیان مورد نظر خود در ایران را از کمیته تعیین صلاحیت مربیان خارجی ورزش مستقر در وزارت ورزش و جوانان دریافت کنند. پرونده برانکو ایوانکوویچ هم مانند دیگر مربیان خارجی باید در کمیته مربیان خارجی ورزش ایران مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد که البته پرسپولیس تاکنون پرونده او را به این کمیته نفرستاده است. این مورد البته شامل حال دیگر گزینه سرمربیگری پرسپولیس یعنی افشین قطبی نمی‌شود چرا که این مربی دارای گذرنامه ایرانی است و فعالیتش در فوتبال ایران نیازی به مجوز کمیته تعیین صلاحیت مربیان خارجی ورزش ندارد.»
 






تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن