تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816366264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخور پسته بينداز پوست!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بخور پسته بينداز پوست!
نویسنده : اولاد آدم 
دوئل (از فرانسوي duel) نبردي رو در رو بين دو تن است كه براي تلافي توهين يا اعاده حيثيت، بر پايه مقررات و با سلاح توافق شده، برپا مي‌شود. دوئل از رسم‌هاي عمدتاً اروپايي است گر چه صورت‌هايي از آن در ديگر نقاط جهان سابقه داشته است. امروز دوئل در بسياري از كشورها غير قانوني است. اما در ايران لابد آزاد اعلام شده است.
دوئل همچنين نام يك بازي آنلاين است. هدف از اين بازي اين است كه حريف خودتان را با برف بپوشانيد. بازي توسط كسي شروع مي‌شود كه گلوله برفي را نزديك‌تر به ضربدر وسط بيندازد. در صورتي كه براي ورود از شما Username و password خواسته شد   گزينه Enter as Guest را انتخاب كنيد؛ وقتي وارد صفحه بازي‌هاي چند نفره شديد ببينيد غير از آدم آهني شخص ديگري وجود دارد تا با او بازي كنيد يا خير. اگر بود با كليك روي آن، او را به بازي دعوت كنيد. پس از آمدن او به كنار ميز براي شروع بازي روي ميز كليك نماييد. اگر كسي حضور نداشت مي‌توانيد با آدم آهني (كامپيوتر) بازي كنيد يا براي بازي با دوستان خود با آنها هماهنگ كنيد. اما در ايران كه برف نمي‌بارد!
اما در ايران دوئل يك موضوع اقتصادي است. به جيب آدم‌ها ربط دارد. مي‌گوييد بروم سر اصل مطلب؟ چشم. جيب ما كه سوراخ است. بانك‌ها هم كه عنايتي به اين 80 ميليون جيب سوراخ نمي‌كنند. (به قول يك اقتصاددان ساختار نظام بانكي همان ساختار قبل از انقلاب است و طبيعي است در اين فضا يك نفر 6 هزار و 500 ميليارد تومان از شبكه بانكي پول بگيرد و فقط اگر قوه‌قضائيه متوجه شود آن را اعلام مي‌كند. پس بانك مركزي كجاست؟ اين به هم ريختگي از كجا ناشي مي‌شود... ‌اي داد. ‌اي بيداد...)
بله! درد دل نكنم. از اينجور خلع سلاح‌هاي بانكي، اين روزها زياد است. به دوئل نمي‌كشد. طرف بار مي‌زند و مي‌برد. آن هم كاميون كاميون!... بروم سراغ دوئل خودمان. مي‌پرسيد بازي است يا واقعي؟ آنلاين است يا در زمين بازي چمن؟ دو نفره است يا چند نفره؟ دود دارد يا نه؟ اگر دود دارد به چشم كه مي‌رود ؟ بدون خونريزي است يا با خونريزي؟ و...
عارضم به حضور انور مباركتان كه ايسنا كه اينطور تيتر زده است: «دوئل خودرويي شوراي رقابت و سازمان حمايت!» در ذيل خبر هم آورده: مناقشه انحصاري شدن واردات خودرو وارد فاز جديدي شده است. جايي كه دو نهاد مختلف همزمان مي‌خواهند اين محصولات را قيمت‌گذاري كنند. مناقشه از حدود يك ماه پيش آغاز شد. وقتي وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان جلوگيري از واردات خودروهاي بدون گارانتي، واردات خودرو را انحصاري كرد. البته اين وزارتخانه از آن زمان تاكنون انحصاري شدن واردات خودرو را با اين توجيه كه «35 شركت در واردات خودرو فعال هستند» نپذيرفته، اما كارشناسان مختلف از استادان دانشگاه تا نمايندگان مجلس و رئيس شوراي رقابت معتقدند كه «وقتي اختيار بيش از 70 درصد بازار خودروهاي وارداتي در اختيار يك خانواده قرار گرفته»، ادعاي رقابتي بودن واردات خودرو، غيرمنطقي و نادرست است.
حالا هر دو طرف مي‌خواهند عنان اختيار قيمت‌گذاري را بگيرند دستشان. هر دو طرف دلشان به حال مردم سوخته. هر دو طرف مي‌خواهند ارزاني شود. هر دو طرف مي‌خواهند... اين جام حذفي است انگار. بايد ديد كه بالاخره اين دوئل موجبات مكدر شدن كسي را به‌وجود مي‌آورد تا او با حضور در ميدان بشارت بدهد: ‌اي مردمي كه پول نداريد خودروي داخلي بخريد، برويد و خودروي خارجي سوار شويد؟
اولاد آدم مانده است كه چند درصد مردم خودروي خارجي مي‌خرند؟ اصلاً موضوع به چند درصد مردم مربوط مي‌شود؟ اين چند درصد روي كداميك از طرف‌هاي رقابت اعمال نظر دارند؟ اصلاً اگر رأي‌گيري باشد به كدامشان رأي مي‌دهند؟
اولاد آدم مي‌ترسد اينها كه فاتحه قيمت خودروي داخلي را خوانده‌اند و رساندنش به قيمت چندبرابري حالا بيايند براي توجيه كارشان، خودروهاي خارجي را هم چند برابر كنند! براي مردم سود دارد يا براي آن خانواده؟ اولاد آدم وارد معقولات نشود بهتر است. به قول شاعر: بخور پسته بينداز پوست! شب عيد هم كه نزديك است...


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن