تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803649141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اداره کشور با مالیات یک واقعیت است و ظرفیت آن وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: کرد زنگنه با بیان اینکه می‌توان کشور را با مالیات اداره کرد، گفت: این‌یک واقعیت است و ظرفیت آن وجود دارد.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس اسبق سازمان مالیاتی در گفتگو با تراز، در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان کشور را با درآمدهای مالیاتی اداره کرد، اظهار داشت: این‌یک واقعیت است و می‌توان کشور را با مالیات اداره کرد و ظرفیت آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه نسبت مالیات به درآمد ملی و سرمایه ملی و هم به ناخالص داخلی کم است، افزود: ما جزو کشورهای پایین هستیم و امروز نسبت درآمد مالیاتی به تولید ناخالص داخلی کشور حدود 8 درصد است، معمولاً کشورهای پیشرفته بین 20 تا 30 درصد است و ظرفیت وجود دارد اما باید سازمان مالیاتی کارآمدتر شود.
رئیس اسبق سازمان مالیاتی با بیان اینکه مانند این‌که یک معدنی با ظرفیت بالا داریم، چرا باید از آن کم استخراج‌کنیم، ادامه داد: البته باید همه کلیه ابزارها آماده شود و بتوانیم استفاده کنیم و بعدازاینکه سازمان مالیاتی کارآمد شد، سیستم اطلاعات کشور مکانیزه شود و به سمت دولت الکترونیک برویم، چون خوراک مالیات اطلاعات است.
کرد زنگنه با اشاره بااینکه طرح جامعه مالیاتی کشور باید کامل شود، گفت: اگر به اطلاعات دسترسی نداشته باشیم، نمی‌توانیم مالیات‌بگیریم. باید همه اطلاعات کشور وارد سیستم مالیاتی شود که دولت باید ابزارهای آن را آماده کند تا از این ظرفیت مالیات در کشور استفاده کنیم و تا بتوانیم کشور با مالیات اداره کنیم.
وی اضافه کرد: یک سمت در این موضوع خود دولت است که باید تمام اطلاعات را در یک سامانه الکترونیکی جمع‌آوری کند و اطلاعات بانک‌ها، ثبت‌احوال، گمرک، شهرداری‌ها، اتاق بازرگانی و اصناف و ... به سازمان مالیاتی برود و آن موقع از این اطلاعات می‌توان مالیات گرفت.
رئیس اسبق سازمان مالیاتی با بیان اینکه هرچقدر اطلاعات ناقص‌تر درآید باعث می‌شود که مالیات هم ناقص وصول شود، تصریح کرد: هر کشوری که بتواند این اطلاعات را کامل‌تر و دقیق‌تر وارد سیستم مالیاتی کند، می‌تواند مالیات بهتری بگیرد.
کرد زنگنه در خصوص فرار مالیاتی بیان کرد: فرار مالیات وجود دارد و دلایل این فرار، نداشتن اطلاعات است. بخصوص کسانی که جای ثابت ندارند. کارخانه‌ها، شرکت‌ها و یا اشخاص حقوق‌بگیر مالیات خود را کم و یا زیاد پرداخت می‌کنند و کسانی فرار مالیاتی دارند که با یک خط موبایل میلیاردها تومان کالا خریدوفروش می‌کنند.
 وی با بیان اینکه در حال حاضر هنوز سامانه‌هایمان کامل نیست، اظهار داشت: تعدادی از پروژه‌ها را در کشور اجرایی و عملیاتی کرده‌ایم ولی سیستم هنوز کامل نیست و بعضی از قسمت‌ هنوز به‌صورت جزیره‌ای عمل می‌شود.
رئیس اسبق سازمان مالیاتی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که سامانه‌هایمان اطلاعات کاملی ندارند و باوجوداینکه خود اظهاری انجام می‌دهیم ولی اگر کسی خلاف گفته باشد راستی آزمایی را نمی‌توانیم کامل انجام دهیم. در سال 300 هزار تا 500 میلیون املاک ثبتی داریم و فقط 100 میلیون از املاک ثبتی وارد پروسه ثبت‌شده که ثبت‌اسناد طی سال‌های اخیر این تعداد را وارد طرح جدید کامپیوتری خود کرده است و بقیه به‌صورت جزیره‌ای است.
کرد زنگنه با بیان اینکه در برنامه‌های توسعه سوم، چهارم و پنجم کاهش وابستگی به نفت تأکید شده است، گفت: نفت سرمایه است و عاقلانه نیست این سرمایه را صرف هزینه‌های جاری کنیم بلکه باید صرف سرمایه‌گذاری در کشور شود.
وی با اشاره کشورهای نروژ، مکزیک و مالزی، اظهار داشت: مالزی مقدار نفتی که دارد توانست تحولاتی در کشور خود ایجاد کند، زیرا درآمد نفت را در بودجه خود نیاورده است. مکزیکی‌ها و نروژی‌ها هم این کار را انجام دادند پول فروش نفت را در صندوق گذاشتند.
رئیس اسبق سازمان مالیاتی بیان کرد: باید نفت از بودجه جدا کرد. اولین کاری که دولت باید در این خصوص انجام دهد اصلاح ساختار است، زیرا ساختار دولت پرهزینه است. اکنون ژاپن دو برابر ما جمعیت دارد ولی کارمندان ما سه برابر ژاپن است؛ و این ساختار دولت تا زمانی که اصلاح نشود، مشکلات حل نمی‌شود.
وی با بیان اینکه دولت بزرگ، هزینه و خرج بزرگ دارد، گفت: اکنون دولت نفت را می‌فروشد و به پول ان را کارمندان پشت‌میزنشین می‌دهد همچنین به‌جای اینکه مالیات‌ها را از تولیدکننده و مولد گرفته و خرج توسعه و تولید کنیم، آن را به کارمند اداری پشت‌میزنشین بابت حقوق می‌دهیم و همه این مسائل ریشه در اندازه دولت دارد.
کرد زنگنه با بیان اینکه دولت باید کوچک شود، ادامه داد: نه اینکه چند وزارتخانه را باهم ادغام کنیم به این معنا که یک وزیر و چند معاون را کسر کنیم. در حالی وظایف بر سر جای خودش باقی ماند. این هدف ادغام نیست و دولت با این اندازه مجبور است هم پول نفت را بخورد و هم مالیات در بخش‌های غیرم ولد خرج کند.




شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 08:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن