تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820416467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره به انواع موسیقی و همه هنرمندان توجه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شرکت کننده در بخش استعدادهای درخشان:
جشنواره به انواع موسیقی و همه هنرمندان توجه دارد
کیمیا روهینا نوازنده جوان شرکت کننده در بخش استعدادهای درخشان معتقد است، مسئولان به همه شاخه‌های موسیقی در همه گروه‌های سنی توجه داشته‌اند و فرصتی برای هنرنمایی در اختیار آنها قرار داده‌اند.


به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، دونوازی کلارینت و پیانو در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر با حضور کیمیا روهینا، آنیتا یعقوبی (نوازندگان کلارینت) و کیمیا محمدی  (نوازنده پیانو) روی صحنه می‌رود. 

روهینا نوازنده کلارینت درباره این اجرا گفت: ابتدا قطعاتی از بلاکواچ آهنگساز و کلارینتیست مجارستانی بعنوان یادبودی برای باخ ساخته است را اجرا می کنم. سپس قطعه دوئت کلارینت و پیانو که برنامه اصلی ماست را اجرا می‌کنیم. در این بخش قطعه‌ای از کارل برمن آهنگساز و کلارینتیست آلمانی را اجرا می‌کنیم. 

وی اظهار کرد: نخستین دوره‌ای است که در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رویم و از این موضوع خیلی خوشحال هستیم.

این نوازنده جوان گفت: وقتی می‌توانیم در حضور استادان کارمان را اجرا کرده و برای بدست آوردن فرصت اجرای صحنه‌ای به نوعی با گروه‌های دیگر رقابت داشته باشیم طبعا سعی می‌کنیم اجرای بهتری داشته باشیم و همین موضوع باعث می‌شود بیشتر تمرین کنیم و این اتفاق خوبی است. 

وی حضور در جشنواره موسیقی فجر و اجرای موسیقی را فرصت خوبی برای نوازندگان و آهنگسازان جوان دانست و افزود: من فکر می‌کنم به فرصت بزرگی دست پیدا کرده‌ام و همه سعی ام را می کنم که از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

 روهینا با تاکید بر اینکه سال گذشته همه اجراهای جشنواره را دنبال می‌کرده، بیان کرد: به نظر می‌رسد بخش موسیقی کلاسیک جشنواره امسال در سطح بهتری است. نوازنده‌های بهتری در آن روی صحنه می‌روند و می‌توان شاهد جشنواره‌ای بهتر از سال گذشته بود. 

این نوازنده جوان ادامه داد: از هم‌اکنون می‌دانم اجرا در جشنواره تجربه خیلی خوبی است و قطعا پس از آن برای اجراهای بهتر در سال‌های بعد آماده می‌شوم و سعی می‌کنم فرصت اجرا در جشنواره را از دست ندهم. 

روهینا با تشکر از مسئولان جشنواره برای اختصاص یک بخش به هنرمندان جوان برای ارائه موسیقی کلاسیک غیرایرانی بیان کرد: وقتی در جشنواره بخشی به عنوان استعدادهای درخشان روی صحنه می‌رود نشان از این دارد که مسئولان به همه شاخه‌های موسیقی در همه گروه‌های سنی و سطح اجرا توجه داشته‌اند و فرصتی را برای بهتر شدن اجراهایشان و ارائه کارشان در اختیار آنها قرار داده‌اند. 

دوئت کلارینت و پیانو یکشنبه 26 بهمن ماه ساعت 15 در تالار رودکی روی صحنه می‌رود. 

در بخش استعدادهای درخشان سی‌امین جشنواره  موسیقی فجر 24 نوازنده هنرنمایی می‌کنند.  
علاقمندان می‌توانند اخبار و عكس‌های مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30  مشاهده كنند.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

گلچین آثار «حسام‌الدین سراج» در جشنواره موسيقی فجر
«بنیامین» در برج میلاد پرسه می‌زند
«فرزاد فرزین» و «شهرام شکوهی» به روی صحنه می‌روند
«کلاغ» چارتار بر بام برج میلاد نشست + تصاویر
کنسرت مازیار فلاحی در برج میلاد + تصاویر
كامكار، فخرالدینی، بهمنی و قنبری مهر تجلیل می‌شوند
بزرگان موسیقی ایران، جشنواره موسیقی فجر را داوری می‌كنند
«هلیا گلمقانی» کوارتتی از موزارت را با ویلن می‌نوازد
«شهرام شکوهی» پانزده قطعه در جشنواره موسیقی اجرا می‌کند
تنظیم سازها برای استعداد‌های درخشان جشنواره موسیقی استرس‌آور شد




کد خبر: ۵۱۳۲۵۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن