تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819546276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توکلی اسناد رشوه گرفتن آقازاده مشهور را منتشر کرد/ منتظر رای دادگاه می مانیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توکلی اسناد رشوه گرفتن آقازاده مشهور را منتشر کرد/ منتظر رای دادگاه می مانیم


پس از افشای مبلغ رشوه ای که یکی از آقازاده های بانفوذ و فروشنده نفت ایران از یک شرکت نروژی گرفته، روزنامه های طرفدار وی به تکذیب این ماجرا پرداختند، اما احمد توکلی، امروز برخی از اسناد این پرونده را منتشر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، احمد توکلی نماینده مردم تهران در پاسخ به رسانه هایی که رشوه گرفتن یک آقازاده مشهور ایرانی را تکذیب کرده بودند، در نامه ای به نمایندگان مجلس جزئیات اتهامات این فرد را که به عنوان کارمند وزارت نفت در سال های گذشته نفت ایران را می فروخت، تشریح کرد. اسناد ارائه شده در نامه احمد توکلی، مربوط به رشوه گرفتن از شرکت استات اویل است و ربطی به پرونده کرسنت که در آن، گاز ایران به مدت 25 سال به قیمت 17 دلار به یک شرکت اماراتی فروخته شده، ندارد. * خلاصه قرارداد کرسنت   بخشی از اسناد ارائه شده ماجرای استات اویل در نامه احمد توکلی:   بیانیه دادستان عمومی آمریکا برای بخش جنوبی نیویورک در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۰۶:
اسناد رشوه گرفتن مهدی هاشمی رفسنجانی
دادستان عمومی در این بیانیه آورده است:
"... استات اویل پرداخت رشوه به یک کارمند رسمی ایران را برای تضمین منافع ارزشمند در نفت و گاز ایران تصدیق کرده است. ... همچنین تصدیق کرده است که اقدام او نقض مصوبات ضد رشوه و حسابداری از" قانون اقدامات فسادآلود خارجی"
(Foreign Corrupt Practices Act=FCPA)
است و موافقت کرد مبلغ ۵/۱۰ (ده و نیم) میلیون دلار جریمه بپردازد. علاوه بر آن، پذیرفت یک موافقتنامه تعویق تعقیب قانونی (Defferd Prosecution Agreement= DPA) سه ساله را آغاز کند.
بر اساس اطلاعات جنایی ثبت شده امروز در دادگاه فدرال منهتن ... در ۲۰۰۱، استات اویل تماس هایی را با یک کارمند رسمی دولت ایران ترتیب داد که اعتقاد بر این بود که در ارائه قراردادهای نفت و گاز در ایران صاحب نفوذ است. متعاقب مجموعه ای از مذاکرات پیاپی با کارمند رسمی ایرانی ، استات اویل "قرارداد مشاوره"ای را با یک شرکت واسطه ثبت شده در مناطق آزاد پذیرفت. این " قرارداد مشاوره" که مستلزم پرداخت بیش از ۱۵ میلیون دلار طی ۱۱ سال بود، هدفش برانگیختن همان کارمند ایرانی برای بکاربستن نفوذ خویش جهت کمک به استات اویل بود تا بتواند قراردادی را در توسعه بخشی از میدان گازی پارس جنوبی به دست آورد و در آینده نیز درها در پروژه های نفت و گاز ایران به رویش باز باشد. دو بار رشوه که در مجموع بیش از ۵ میلیون دلار بود عملا پرداخت شد ... و قرارداد توسعه میدان گازی پارس جنوبی با استات اویل امضاء گردید، قراردادی که انتظار میرفت میلیون ها دلار سود در آینده نصیب استات اویل نماید. ... در توافقنامه تعویق تعقیب که از امروز اجرایی میشود، استات اویل مسئولیت خویش را در پرداخت رشوه تصدیق کرد همچنین مشروح حقایقی را که آن پرداخت ها را در بر گرفته بود دربست پذیرفت. ... شرکت این را هم پذیرفت که به طور کامل با DOJ و SEC در تحقیق در ارتباط با پرداخت های فاسد، ثبت و حساب و کتاب و کنترل ناکافی داخلی همکاری کند." (اینجا)   بیانیه نمایندگان استات اویل
نحوه فروش نفت ایران
ترجمه:" در ژوئن ۲۰۰۲ و ژانویه ۲۰۰۳ ، استات اویل رشوه هایی به یک کارمند رسمی دولت پرداخت کرد... تا نفوذ خویش را برای ۱) دستیابی شرکت به قرارداد توسعه سه فاز پارس جنوبی... ۲) باز کردن درها در پروژه های دیگر صنعت اکتشاف نفت و گاز ... بکار گیرد. این کارمند ایرانی رئیس سازمان بهینه سازی مصرف سوخت بود.... " (اینجا)   بیانیه دادستان عمومی دادگاه منهتن نیویورک پس از مهلت سه ساله:
سند رشوه گرفتن م ه برای فروش نفت ایران
در این بیانیه تأیید میشود استات اویل که به دلیل پرداخت رشوه به یک کارمند ایرانی ، پسر رئیس جمهور اسبق ایران، به انجام اموری محکوم شده بود، تمامی تعهداتش را عمل کرده و به همین دلیل یکی از دو جریمه ۵/۱۰ (ده و نیم) میلیونی وی بخشیده میشود، از ثبت اطلاعات منفی معاف میگردد و ۳ میلیون دلار جریمه پرداختی به دولت نروژ از جریمه ۵/۱۰ (ده و نیم) میلیونی دیگر کسر شده و جریمه نهایی ۵/۷ (هفت و نیم) میلیون میشود که پرداخت کرده است.   توکلی در پایان نامه خود، خطاب به نمایندگان تصریح کرده است:  همکاران ارجمند، نمایندگان عزیز!
مدافع متهم ایرانی پرونده رشوه خواری استات اویل پذیرفته بود که اسناد رسمی دولت آمریکا و نروژ قابل استناد است حالا با این همه سند ومدرک رسمی و اعتراف خود استات اویل، چگونه پاسخ خواهند داد؟ منتظر رأی دادگاه میمانیم.

لینک را کپی کنید اینجا


شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن