تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803648203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «علی اکبر» شهیدی که کمک به محرومان آفریقایی را به زندگی در انگلستان ترجیح داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «علی اکبر»
شهیدی که کمک به محرومان آفریقایی را به زندگی در انگلستان ترجیح داد
قاری و حافظ قرآن بود، در انگلستان درس خواند اما به پیشنهاد جهاد سازندگی کار برای مردم محروم تانزانیا را به زندگی در انگلستان ترجیح داد، در افریقا هم جلسه قرآن برپا می‌کرد و در همان جا خداوند توفیق شهادت را نصیبش کرد.

خبرگزاری فارس: شهیدی که کمک به محرومان آفریقایی را به زندگی در انگلستان ترجیح داد



به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، شهید «علی‌ اکبر» یکی از شهدای قرآنی کشور است که جامعه قرآنی چندی پیش به دیدار خانواده‌اش رفتند. در ابتدا خواهر شهید به بیان اوصاف برادرش پرداخت و گفت: پدرم اهل یک روستا در شهرری است که از آنجا به تهران مهاجرت و با مادرم ازدواج کرد. همان زمان تحصیلاتش را ادامه داد و در شرکت مخابرات مشغول به کار شد.  

  سه بار بازداشت در زمان انقلاب به دلیل مبارزه بر علیه رژیم خداوند 6 فرزند به پدرم هدیه کرد که یکی از آنها علی بود. علی از همان دوران کودکی به دنبال قرآن و شناخت توحید بود و بیشتر در جلساتی شرکت می‌کرد که استاد آن جلسه تفسیر آیات را هم شرح دهد. پیش از انقلاب در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی بسیار فعال بود و حتی سه بار توسط عوامل ساواک بازداشت شد. اعزام به تانزانیا برای انجام کار‌های عمرانی انسان بسیار مؤدبی بود و احترام بسیار زیادی برای پدر و مادرمان قائل بود. وی به جلسه می‌رفت، قرآن را می‌آموخت و به ما هم یاد می‌داد، تا اینکه برای تحصیل به انگلستان رفت. چند سال در انگلستان بود تا درسش تمام شد و بازگشت و به دعوت جهاد سازندگی برای انجام کارهای عمرانی راهی کشور تانزانیا شد. او این دعوت را با استقبال پذیرفت و کمک به انسان‌های محروم را به زندگی در بهترین نقطه اروپا ترجیح داد.  

  برپایی جلسات قرآن در تانزانیا علی در تانزانیا هم فعالیت‌های قرآنی را ادامه داد. وی آنجا برای مردم جلسه قرآن برپا می‌کرد و در کنار جلسه قرآن مراسم دعای کمیل و دعای توسل هم برگزار می‌کرد. این شهید عزیز در کنار کارهای عمرانی و قرآنی به مردم فقیر تانزانیا رسیدگی می‌کرد و هر بار که به ایران می‌آمد لباس، کفش، پارچه و بسیاری اقلام دیگر را خریداری می‌کرد و با خود می‌برد تا به مردم آنجا هدیه دهد. علی در کنار قرائت، حافظ بخش‌هایی از قرآن هم بود. وی در مدرسه کمال شاگرد شهید رجایی بود که نهایتاً در کشور تانزانیا به معلم شهیدش پیوست.  

  شهادت توسط عده‌ای ناشناس در تانزانیا این شهید عزیز سال 71 در کشور تانزانیا توسط عده‌ای ناشناس خودرواش مورد هدف گلوله قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد. آن روز عده‌ای از جهاد به منزل ما آمدند و خبر شهادت علی را به پدورم دادند، البته ما خبر شهادتش را به مادر نگفتیم تا اینکه شب تلویزیون به صورت رسمی خبر شهادت علی را اعلام کرد. یکی از اقوام شهید علی‌ اکبر که در جمع خانواده شهید حضور داشت، درباره شهید علی اکبر گفت: شهید علی اکبر از نسل پدری است که قاری قرآن، اهل مطالعه، آشنا به تاریخ بود و مال دنیا برایش چندان اهمیت نداشت، آنچه برایش مهم بود لقمه حلال بود و از چنین پدری، فرزند شهید ظهور می‌کند.  

  کمک به مردم محروم تانزانیا به یاد دارم یک بار علی از تانزانیا به ایران آمده بود و حدود 300 جفت دمپایی خریداری کرده بود تا برای مردم پابرهنه تانزانیا ببرد. یکی از دغدغه‌هایش کمک به مردم فقیر تانزانیا بود و همیشه در سفر به ایران اقلامی را برای مردم محروم این کشور تهیه می‌کرد و با خود می‌برد. پیش از شهادت پدر علی برایش استخاره گرفت که آیه 25 سوره مبارکه «یونس» آمد؛ «وَاللّهُ یَدْعُو إِلَى دَارِالسَّلاَمِ وَیَهْدِی مَن یَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ». جالب است که پایتخت تانزانیا دارالسلام است و در این آیه هم این اسم آمد. علی و پدرش هر دو در ماه مبارک رمضان از دنیا رفتند. علی 13 فروردین‌ماه سال 1371 و پدرش در روز 13 تیرماه سال 93.  

  انتهای پیام/

93/11/25 - 08:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن