تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818771910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه گذاري ازبکستان در بخش توليد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۴۸ب.ظ)
سرمايه گذاري ازبکستان در بخش توليد دولت يک طرح اجرايي اقتصادي پنج ساله را منتشر کرد که در آن بر توليد تاکيد شده است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج , هيأت دولت قصد دارد تا توليدات صنعتي را با جذب سرمايه گذاري و بازسازي تاسيسات به ميزان 1.5 برابر افزايش دهد. در اين طرح بر 7 اصل در اقتصاد در پنج سال آينده تاکيد شده است که مهمترين اصل بازسازي همه صنايع مهم مي باشد.
بختيار تورابکُف، سخنگوي دولت، گفت: «ما راندمان آنان را افزايش خواهيم داد. ما استانداردهاي مديريت بين المللي را اجرا خواهيم کرد و از فناوري مدرن استفاده خواهيم کرد. اين کار باعث مي شود تا صنعت بتواند در خارج از کشور رقابت کند.»
تورابکُف گفت که ساير اولويت هاي دولت شامل حذف موانع شرکت هاي خصوصي، کاهش نقش اقتصادي دولت، و يافتن روش توليد کالاهايي که ازبکستان بايد در حال حاضر بايد وارد کند مي باشد.
شوکت ميرزايُف، نخست وزير ازبکستان، اين پروژه را اداره مي کند.
محمدعلي فتاحُف، سخنگوي وزارت اقتصاد، گفت: «ما اهداف ويژه اي را تعيين کرده ايم. اين اهداف شامل فراگرفتن فن آوري توليد حدود 1,000 کالاي جديد، افزايش توليد به ميزان 1.5 برابر و افزايش سهم صنعت در توليد ناخالص ملي تا 27 درصد است.»
وي گفت: «يکي از نتايج غير مستقيم اين طرح ايجاد بيش از 50,000 شغل ... مدرن سازي حدود 500 کارخانه و ساخت 400 کارخانه جديد است.»
ازبکستان در سال 2014 يک روند اميد بخش را با رشد توليد ناخالص ملي به ميزان 8.1 درصد و رشد توليد صنعتي 8.3 درصد آغاز کرد.
دولت با تمرکز بر تلاش هاي ساخت کالاهايي که قابل رقابت باشند تلاش مي کند، از تجارب گذشته استفاده کند.
فتاحف گفت: «تفاوت اصلي بين اين برنامه و [برنامه هاي] گذشته اين است که ما فهرست کالاهايي که بايد ساخته شوند را تهيه کرده ايم. ما فقط کالاهايي که در خارج از کشور قابل رقابت باشند مانند کالاهاي مصرفي، محصولات هيدروکربني، منسوجات، و غيره را توليد خواهيم کرد.»
مسئولان هم اميدوار هستند با ارائۀ معافيت هاي مالياتي و ايجاد مناطق اقتصادي ويژه بتوانند سرمايه گذاران را جذب کنند.

عبدالله کاخوروف، سخنگوي وزارت روابط اقتصادي خارجي، سرمايه گذاري و تجارت، گفت: «ما قصد داريم 38 ميليارد دلار (93 هزار ميليون سوم) سرمايه را [در طول اين طرح] جذب کنيم.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن