تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819266321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قزوین: آثار نهضت امام خمینی (ره) در 22 بهمن تبلور یافت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قزوین:
آثار نهضت امام خمینی (ره) در 22 بهمن تبلور یافت
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قزوین با بیان اینکه آثار نهضت امام خمینی (ره) در 22 بهمن تبلور یافت، گفت: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن شکر نعمت انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری فارس: آثار نهضت امام خمینی (ره) در 22 بهمن تبلور یافت



به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یک حادثه داخلی برای تغییر یک رژیم سیاسی نبود. بلکه همان‌گونه که بسیاری از دولتمردان آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر کرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود. نهضتی که امام‌‌ خمینی (ره) پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان انقلاب امام‌‌خمینی(ره) شناخته شده است. نهضتی که در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است بنابراین ضرورت حضور همه قشرهای جامعه در راهیپمایی 22 بهمن امری مهم، واجب و انکارناپذیر است. با توجه به حضور حجت‌الاسلام علی قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قزوین در شهرستان آبیک، در خصوص اهمیت راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت‌وگویی ترتیب دادیم که از نظر می‌گذرد.
 فارس: چرا روز 22 بهمن یوم‌الله است؟
جشن دهه فجر به‌ویژه 22 بهمن، جشن ملی و یوم‌الله است چراکه روزی است جلوه نصرت خدا برای مردم روشن شد و همه روزها، روز خدا است ولی برخی از روزها لطف خدا را بیشتر لمس می‌کنیم و خود را نزدیک‌تر به خدا می‌دانیم که 22 بهمن یکی از روزهای خوب خدا برای ملت ایران محسوب می‌شود. در روز 22 بهمن مردم آثار قیام و نهضت امام راحل و نیز آثار تبعیت از امام و خون شهدا را دیدند و درک کردند و با پیروی از معمار کبیر انقلاب بر طاغوت پیروز شدند. زنده نگه داشتن روز 22 بهمن وظیفه انسانی و الهی است و باید با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن شکرگزار نعمت الهی انقلاب بوده و حضور مردم و دستاوردی که حضور مردم و وحدت برای ما به همراه داشته را قدر بدانیم.
فارس: چرا راهپیمایی 22 بهمن از اهمیت خاصی برخوردار است؟  هر سال باید روز 22 بهمن را گرامی بداریم هر سال که از عمر انقلاب می‌گذرد معلوم می‌شود انقلاب در دنیا دارای اثر و نقش بوده است در بین طلبه‌ها یک جمله معروف وجود دارد و آن اینکه هر شیئی با ضدش شناخته می‌شود. ارزش نور را با تاریکی می‌شناسیم و ارزش انقلاب را با دوران پیش از آن می‌توانستیم بشناسیم و درک می‌کنیم. از یک سو؛ امروز عصبیت دشمن را می‌بینیم که از شدت غضب دستش را گاز گرفته و این در و آن در می‌زند و گاهی اوقات کارهای بی‌خردانه انجام می‌دهد؛ این در حالی است که ایران اسلامی در مقایسه با کشورهای اطراف دارای عزت و استقلال بوده و برای خود تصمیم می‌گیرد. اگر در کشورهای اطراف مانند افغانستان انتخابات انجام شود و بین دو نفر جدال ایجاد شود وزیر امور خارجه آمریکا آشتی می‌دهد ولی ما اجازه نمی‌دهیم دشمن برای ما تعیین تکلیف کند و یا ناظر بین‌المللی داشته باشیم ما ملت مستقل بوده و دارای عزت و استقلال هستیم و به دیگران الهام می‌بخشیم و الگوی کشورهای دیگر شده‌ایم. هرچه زمان می‌گذرد عصبیت دشمن از پیشرفت‌های کشور بیشتر می‌شود به همین دلیل جایگاه انقلاب، ولایت و امام برای ما بیشتر روشن شده و ثمره شهادت‌ها و ایثارگری‌ها بیشتر برای ما جلوه می‌کند. راهپیمایی امسال دارای اهمیت ویژه‌ای است و با توجه به شرایطی که داریم اعم از تحریم‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نفتی و محاصره نظامی و دیگر تهدیدات حضور آحاد جامعه در 22 بهمن ضروری است.
 فارس: دشمنان نظام امروز در چه وضعیتی قرار دارند؟
 اقتدار نظام به حدی رسیده که دشمنان از ما درخواست صحبت کرده و این همان پیچ تاریخی است که مقام معظم رهبری ذکر کرده که باید با صبوری از این پیچ عبور کنیم تا تحولی در دنیا رخ دهد و آن گاه ملت‌ها پی می‌برند که ثمره استقامت عزت و استقلال است. تقریباً امروز دشمن دارد حربه‌هایش را کاملاً از دست می‌دهد روزگاری اسرائیل ادعای نیل تا فرات را داشت ولی به برکت وجود انقلاب اسلامی امروز به این فکر افتاده که دور خود حصار بکشد و در فضا گنبد آهنین و در مرزها دیوار بتنی بسازد. انقلاب اسلامی سبب شده که عرصه‌ها را بر اسرائیل تنگ کند و فلسطینی‌ها هم معتقد هستند که ایران دایره را برای آنان باز کرده است. دشمن می‌خواست که خط مقاومت را در سوریه درهم شکند ولی رهنمودهای مقام معظم رهبری و استقامت مردم، جریان تکفیری کثیف داعش را درهم می‌شکند. دشمنان تا به حال به ما می‌گفتند اصلاً حق بیان انرژی هسته‌ای را ندارید ولی امروز اذعان می‌کنند که بیشتر از نیاز انجام ندهید. فارس: نظر شما در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟ تحریم‌های نفتی سبب شد یک تلنگری برای ما ایجاد شود که قدر اقتصاد مقاومتی را بیشتر بدانیم به همین سبب باید به فکر بیفتیم و از این جهت خود را مجهز کنیم تا در برابر ضربه‌های دشمن آسیب نبینیم که تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از دستاوردهای بزرگ محسوب می‌شود. اگر آغاز اقتصاد مقاومتی از این برهه از زمان باشد در آینده برای ملت ما بسیار پرثمرتر است و پیروزی‌های دیگری در سطح منطقه و جهان خواهیم داشت. راهپیمایی عظیم اربعین سبب شده جایگاه تشیع به عنوان مکتب زنده الهام‌بخش در دنیا مطرح شود اگر بحث چماق تحریم و قلدری آمریکا از سر ملت‌ها و کشورها برداشته شود به سوی ایران اسلامی برمی‌گردند که تغییر روند قطعنامه‌های سازمان ملل نسبت به چند سال گذشته بیانگر تغییر دیدگاه دنیا نسبت به انقلاب اسلامی شده است.
 فارس: مردم و مسئولان در حفظ انقلاب و دستاوردهای آن چه وظیفه‌ای دارند؟
 مردم همواره نسبت به مسئولان جلوتر بوده‌اند و چیزی برای نظام کم نگذاشته‌اند و فقط یک چیز نیاز دارند و آن این است که مسئولان با صداقت مسائل را با آنان در میان بگذارند و ملت را صاحبان انقلاب بدانند چراکه ملت از فداکاری برای نظام کوتاهی نکرده است و کوتاهی نمی‌کند. آحاد جامعه باید به عنوان ایرانی و مسلمان منافع را از دید خود نگاه نکنند و سطح نگاهشان را متوجه وظایف و مسئولیت انسانی کنند و بدانند که در برابر دنیا و همه مسلمانان و محرومان مسئول هستیم که در قرآن کریم به این امر تأکید شده است. بنابراین ملت ایران باید با حرکت و راهیپمایی روز 22 بهمن مردم را دعوت به خیر و اسلام کنند چراکه دین اسلام یک دین جهانی است و ما به عنوان مسلمان می‌توانیم دعوت و راه رهایی را برای عموم مردم دنیا باز کنیم. ملت ما طی 36 سال عمر انقلاب از هیچ فداکاری، صبوری، ایثار و شهادت و همگام بودن با نظام و رهبری کوتاهی نکرده‌اند که خداوند نیز ملت را حفظ کند. مسئولان نیز در طی این 36 سال تلاش و خدمت فراوانی به مردم کرده‌اند که مطلوب است مردم و مسئولان قدر انقلاب را دانسته و همچنان پاسدار دستاوردهای انقلاب باشند. انتهای پیام/77006/ج۴۰

93/11/21 - 23:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن