تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818968366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس سازمان چای کشور: امسال 87 درصد چای کشور وارداتی است/تغییر ذائقه مردم با چای خارجی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس سازمان چای کشور:
امسال 87 درصد چای کشور وارداتی است/تغییر ذائقه مردم با چای خارجی
رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه امسال 87 درصد چای مصرفی مردم وارداتی است، گفت: امسال تنها 13 تامین کننده چای در کشور بودیم.

خبرگزاری فارس: امسال 87 درصد چای کشور وارداتی است/تغییر ذائقه مردم با چای خارجی



به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدولی روزبهان عصر امروز در نشست چای در سالن اجتماعات استانداری گیلان وضعیت چای کشور را نامطلوب خواند و اظهار کرد: سطح زیر کشت و تولید چای در کشور در حال کاهش است.
وی با بیان اینکه 87 درصد چای مصرفی امسال وارد کشور شده است، گفت: امسال تنها 13درصد تولید چای داشتیم و چای خارجی موجب تغییر ذائقه مصرف کنندگان شده است.
رئیس سازمان چای کشور با تصریح بر اینکه امسال 65 هزار و 50 تن برگ سبز چای در فصل زراعی به صورت تضمینی خریداری شده است، تصریح کرد: 31 هزار و 142 تن درجه یک و 33 هزار و 908 تن برگ سبز درجه دو بوده است.
وی با اشاره به اینکه امسال برداشت چای تا پایان مهر ماه تمام شد، ادامه داد: از نظر وزنی امسال نسبت به سال گذشته 25 هزار تن و نسبت به سال 91 نیز 45 هزار تن کاهش تولید داشته‌ایم.
روزبهان کاهش نزولات آسمانی و شدت گرمای بی‌سابقه خرداد ماه امسال را در سوختگی برگ‌ها، جوانه‌ها و بوته‌های چای و کاهش برداشت برگ سبز از باغ‌ها را تاثیرگذار دانست.
وی با بیان اینکه حدود 60 هزار خانوار چایکار در استان‌های شمالی کشور به امر چایکاری اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود سال آینده برای دوره بهره‌برداری خرید آزاد برگ سبز چای توسط کارخانه‌ها صورت گیرد.
این مسئول متذکر شد: برای بهبود وضعیت چای در داخل کشور بهتر است اجازه فروش و عرضه چای 100 درصد خارجی را در کشور ندهیم.
وی با اشاره به اینکه عدم اجازه ورود چای اسانس‌دار به کشور در بهبود وضعیت چای تاثیر دارد، یادآور شد: در این راستا برنامه‌ریزی برای چای سنواتی و نیز اجرای طرح بهزراعی برای یک دوره پنج ساله ضرورت دارد.
روزبهان سود حاصل از فروش چای برای باغداران را بسیار اندک خواند و خاطرنشان کرد: سود یک هکتار باغ چای 300 هزار تومان است که تامین کننده معاش کشاورزان این عرصه نیست. انتهای پیام/84002

93/11/21 - 20:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن