تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804796497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دهه ۹۰ در ایران دهه انیمیشن است/ تامین سرمایه فیلم با کمک مردم - اخبار ایران و جهان |


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست خبری «شاهزاده روم» عنوان شد:
دهه ۹۰ در ایران دهه انیمیشن است/ تامین سرمایه فیلم با کمک مردم

نهمین روز سی و سومین جشنواره فیلم فجر


شناسهٔ خبر: 2492670 سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
هنر > سینمای ایران

حامد محمدیان کارگردان انیمیشن «شاهزاده روم» در نشست رسانه ای این انیمیشن عنوان کرد در صورت فراهم شدن زیرساخت های سخت افزاری انیمیشن، دهه ۹۰ را می توانیم دهه تولید انیمیشن در ایران بنامیم. به گزارش خبرنگار مهر نشست رسانه ای فیلم انیمیشین «شاهزاده روم» دوشنبه شب ۲۰ بهمن ماه بعد از نمایش فیلم  در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. در این نشست رسانه ای هادی محمدیان کارگردان، حامد جعفری تهیه کننده، آریا عظیمی نژاد آهنگساز، حسین مهدوی صداگذار، مهدی پاکدل مدیر تولید، حسن ایوبی تدوینگر و ناصر طهماسب مدیر دوبلاژ این انیمیشن سینمایی حضور داشتند.اجرای این جلسه نیز بر عهده احد میکائیل زاده مدیر مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی این دوره از جشنواره فیلم فجر بود. 
نهمین روز سی و سومین جشنواره فیلم فجر
در ابتدای نشست محمدیان با تشکر از تیم تولید این اثر انیمیشن عنوان کرد: فیلم «شاهزاده روم» قصه بانوی پاکدامنی است که بنده و خیلی از مسلمانان اردت ویژه ای نسبت به ایشان داریم. این داستان برای من قصه جذابی بود و تلاش کردیم یک درام تاریخی را در بستر انیمیشن به نمایش بگذاریم.حامد جعفری تهیه کننده این انیمیشن نیز بیان کرد: «شاهزاده روم» آخرین اثری است که در موسسه ما که ۱۰ سال سابقه ساخت انیمیشن دارد تولید شده است. ما بیش از هزار دقیقه انیمیشن تولید کردیم اما این کار اولین فیلم سینمایی موسسه ما است.وی درباره تامین سرمایه این انیمیشن توضیح داد: این فیلم از سرمایه افرادی که از روی اعتقادشان به ما کمک کردند ساخته شده است. در واقع از سرمایه کسانی که یک سکه به ما دادند تا افرادی که ۳۰۰ – ۴۰۰ میلیون کمک کردند برای ساخت فیلم هزینه شده است. همچنین ۱۴ ماه تولید این انیمیشن به طول انجامید که دو ماه پیش تولید، ۱۰ ماه تولید و دو ماه پس تولید داشتیم.در بخش دیگری از این نشست محمدیان یادآور شد: حدود ۱۰۰ نفر در این پروژه فعالیت کرده اند که برخی به صورت دائم و برخی به شکل پروژه ای با ما همکاری داشته اند. ما ابتدا فکر می کردیم در بخش نیروی انسانی دچار مشکل شویم اما بچه های ایرانی اینقدر پرکار و پر انرژی هستند که کمبودها را جبران کردند. این فیلم بیش از 50 کاراکتر فرعی و اصلی دارد.وی متذکر شد: با قاطعیت می گویم که دهه ۹۰ دهه انیمیشن ایران خواهد بود و اگر زیرساخت های ما برای بخش های سخت افزاری تامین شود با داستان های خوبی که در اختیار داریم حرف های زیادی در صنعت انیمیشن جهان برای گفتن خواهیم داشت.
نهمین روز سی و سومین جشنواره فیلم فجر
در بخش دیگری از این نشست رسانه ای ناصر طهماسب مدیر دوبلاژ این انیمیشن عنوان کرد: من از زمانی که این کار لاغر بود در جریانش قرار داشتم. ابتدا یک بار صدای این فیلم را با تصاویر و عکس هایی که در اختیار ما قرار دادند، گفتیم و بعد از ساخته شدن فیلم هم دوباره صدای بازیگران به شکلی کامل روی فیلم قرار گرفت.وی افزود: بسیاری فکر می کنند  انیمیشن باید یک کار طنز یا کودک باشد در صورتی که انیمیشن به شکل جدی هم مثل همین فیلم ساخته می شود و طرفداران بسیاری دارد. در این انیمیشن صداپیشگانی چون منوچهر والی زاده، حسین عرفانی، مریم شیرزاد و جواد پزشکیان و ... نقش های مختلف را گفته اند.حسن ایوبی تدوینگر فیلم نیز درباره تجربه تدوین یک انیمیشن بیان کرد: برای من تدوین این فیلم جذابیت بسیاری داشت. قبلا تجربه کار جلوه های ویژه فیلم های کودک را داشته ام اما برای اولین بار بود که تدوین یک فیلم ۳D و انیمیشن را انجام می دادم. وی ادامه داد: تدوین انیمیشن کار بسیار سختی است چون مثل فیلم برداشتی از آن وجود ندارد و تدوینگر مجبور است از روی راف کات فیلم را تدوین کند اما برای تدوینگر این خوبی وجود دارد که اگر نقصانی در پلان ها باشد امکان ساخته شدن مجدد آن پلان وجود دارد.آریا عظیمی نژاد آهنگساز این انیمیشن نیز در ادامه یادآور شد: بدون شک کار آهنگسازی یک انیمیشن خیلی جذاب و البته سخت است. اصولا دست کم گرفتن کار کودک و انیمیشن لطمه زیادی به این آثار وارد کرده است اما یکی از دلایلی که باعث شد که من این کار را قبول کنم این بود که این دوستان کارشان را خیلی جدی گرفته بودند.وی ادامه داد: آقای طهماسب گفتند از وقتی قصه لاغر بود در جریان کار قرار داشتند اما من وقتی به این پروژه رسیدم که کار دیگر، خیلی چاق شده بود و همین کار من را سخت می کرد.حسین مهدوی صداگذار این فیلم نیز یادآور شد: متاسفانه طراحی صدا در ایران امری مهجور و فراموش شده است. در انیمیشن نیز تمام شخصیت ها باید طراحی صدا داشته باشند و ما هم با توجه به مدت زمان محدودی که در اختیار داشتیم تلاش کردیم این کار را به درستی انجام دهیم.
نهمین روز سی و سومین جشنواره فیلم فجر
وی افزود:  اما متاسفانه در سالن برج میلاد، صدای فیلم خیلی بد پخش شد و ما حداقل ۴۰ درصد از صدای فیلم را به درستی نشنیدیم. روند صداگذاری و فضاسازی و رعایت فانتزی یک انیمیشن کار بسیار سختی است اما ما تلاش کردیم در این کار جدیت و روایت مذهبی – تاریخی داستان را به درستی رعایت کنیم.جعفری در ادامه درباره هزینه تولید این انیمیشن گفت: هزینه تولید «شاهزاده روم» قرار بود نزدیک به یک میلیارد تومان باشد ولی به دلایلی هزینه تولید فیلم نزدیک به دو میلیارد تومان شد که البته نسبت به هزینه تولید انیمیشن در دنیا و یا حتی فیلم های رئال، قیمت کمی است.در پایان این نشست رسانه ای، محمدیان عنوان کرد: دوبله عربی این فیلم سینمایی انجام شده و نسخه زیرنویس انگلیسی فیلم هم در دست کار است اما فکر نمی کنم نهایتا برای پخش بین المللی فیلم تغییری در تدوین بوجود بیاوریم.بخش هایی از این نشست رسانه ای با پرسش های تخصصی درباره ساخت انیمیشن همراه بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن