محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842162158
هومن سیدی در گفتوگو با خبرآنلاین عنوان کرد / همین الان جایزهام را گرفتهام
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
هومن سیدی در گفتوگو با خبرآنلاین عنوان کرد / همین الان جایزهام را گرفتهام فرهنگ > سینما - کارگردان فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» مهمترین دغدغه خود را در سینما رسیدن مسیری تازه دانست؛ مسیری که پیروی صرف از دیگران نباشد.
سمیه علیپور: فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی یکی از فیلمهای سی و سومین جشنواره فیلم فجر است که توجه مخاطبان و منتقدان و البته داوران جشنواره را به خود جلب کرده و در پنج رشته کاندیدای دریافت جایزه شده است. این فیلم در رشتههای بازیگر مرد و بازیگر مکمل مرد، صدابرداری و صداگذاری، طراحی صحنه و لباس و چهرهپردازی امکان دریافت سیمرغ بلورین جشنواره را دارد. سیدی در سومین فیلم سینمایی خود داستان مردی را روایت میکند که در ذهن خود ششمین روز زندگیاش را پشت سر میگذارد. سیدی که خود برای بازی در فیلم سینمایی «من دیهگو مارادونا هستم» نامزد دریافت جایزه شده، در گفتوگو با خبرآنلاین در مورد ساخت سومین فیلم سینمایی خود و دنیای متفاوت آثارش صحبت کرد. «اعترافات ذهن خطرناک من» در فضایی آشنا برای کسانی که فیلمهای شما را دنبال کردهاند ساخته شده است؛ فضایی متفاوت با اغلب فیلمهایی که در سینمای ایران میبینیم. دنیای فیلمهای شما چطور شکل میگیرد؟ تمام این فیلمها محصول تفکر یک شخص است و طبیعی است که من به دنبال سینمایی باشم که به نظرم حرفی برای گفتن دارد تا روزی برسد که همه چیز این سینما با هم کامل باشد و فیلمی که باید بسازم را بسازم. دنیای پرریسکی است... ریسک خوب است؛ خوب است چون سینما به واسطه آن زنده و پویا میشود. نمیشود اینقدر بیتفاوت نسبت به سینما عمل کرد و قدم جای پای همان مسیری گذاشت که سینما در آن پیش میرود. اگر قرار بر این باشد که آدمها همان مسیر همیشگی را ادامه دهند، سینما جان نمیگیرد.
سیامک صفری و بابک حمیدیان در نمایی از فیلم
شما با این نگاه تازه وارد شدید، اما این ریسک بعد دیگری هم پیدا میکند؛ اینکه شما از سینمایی غیر از سینمای ایران الگوبرداری میکنید و آن فضا را به ایران میآورید. سینما تکنیکی است که متعلق به ایران نیست و از جای دیگری آمده است. مثل این میماند که دیگر کشورها مدعی این باشند که مالک کشتیاند. باید این را بدانیم که سینما زبان مشترک در دنیاست و تکنیک و نتهای مرسومی دارد که همه آن را میشناسند. آنچه که در مورد سینمای ایران باید مساله ما باشد، رشد دادن این سینماست. به این معنی که باید از سینمای تکنیکال که به نظر من فعلا هم در آن زمینه عقب هستیم، باید جلو بزنیم و حرکت رو به جلو داشته باشیم. حرکت آهسته و محتاطانه همین میشود که خیلیها سینمای ایران را دوست نداشته باشند. البته نکتهای که به آن اشاره کردم به معنای زیر سئوال بردن کل سینمای ایران نیست، من اگر عاشق این سینما نبودم اصلا این فضا را انتخاب نمیکردم. حرف من این است که باید به روند رو به جلوی همه دوستان عزیز سرعت بیشتری دهیم و اجازه ریسک کردن به همه بدهیم. مهم نیست که شاید عدهای این حرفها را دوست نداشته باشند و شاید عدهای عاشق این حرفها باشند، خاصیت سینما همین است. اساسا فیلمی را در کل دنیا نمییابید که صد در صد آدمها با آن موافق باشند. این فرهنگ که سینما مال ایران است و باید پلان به پلان سینمای ایرانی را رعایت کنیم، تصویر و باوری اشتباه است. اما اگر انتقاد به این باشد که فضای فیلمها و شخصیتها ایرانی نیستند، این موضوع قابل بحثی است. من وظیفه دارم به عنوان یک فیلمساز ایرانی از آدمهایی که دغدغه ایران را دارند حرف بزنم. به نظر خودم هیچ کدام از فیلمهای من از این قاعده مستثنی نیستند. فضا و حس و حال فیلمهای شما و به طور مشخص «اعترافات ذهن خطرناک من» چندان شبیه محصولات معمول سینمای ایران نیست، اما در مورد غیرایرانی بودن شخصیتها چنین نظری ندارم. اغلب کسانی که در این زمینه بحث میکنند مساله فضا را دارند. فضا و حس و حال برآمده از سینما و سینمای دنیاست. اگر منظور ایرانی نبودن فرهنگ است، به نظرم این درست نیست، چون هم فرهنگ ایرانی است و هم آدمها ایرانیاند. برخی میگویند داستان فیلم در ناکجا آباد رخ میدهد، به نظر من اصلا این طور نیست، این داستان همین اطراف خودمان در حال اتفاق افتادن است. اگر دنیای فیلم به نظر آنان دنیای غریبی است، پس در مورد دنیای اعتیاد تصوری که داشتند اشتباه بوده است. مهمترین نکته برای من این است که با افرادی مواجه شدم که مصرف اسید داشتند و بعد از دیدن فیلم به من گفتند حتما تو اسید زدی که این فضا را به خوبی میشناسی چون تمام تصاویری که ما دیدیم و بهمریختگی زمان و مکان همان چیزی است که برای ما وجود داشته است. این بخش اعتیاد فیلم است و بخش دیگر فیلم برآمده از تفکر اسلامی است. ما در این فیلم از برزخی صحبت میکنیم که برآمده از تفکر دینیمان هم هست. اینکه مردن راحتتر از آن است که انسان پاک شود و همه گناهانش زودوه شود و مانند یک کودک آرامش بگیرد. مردن یک صفت است و همه ماجرا نیست. این اشتباه ماست که تصور میکنیم با مردن همه چیز تمام میشود. با مردن همه چیز شروع میشود، ما به دنیا میآییم تا گناه کنیم، اشتباه کنیم. انسانی به نظرم انسان کاملی است که متوجه این اشتباهات و گناهانش شود. به همین دلیل است که شخصیت اصلی داستان من تمام چهل و اندی سالی که زندگی کرده را یک زندگی بد میداند و پنج روزی که در برزخ گیر کرده، را تولد دوباره خود میداند و از خود به عنوان بچهای شش روزه یاد میکند. مهم این است که تو پاک شوی و منزه از این دنیا بروی. این دنیا جای اشتباه و خطا کردن است و بهتر است انسانها گناه نکنند، ولی خب انسان است و جایزالخطا. مهم این است که چطور از دنیا برویم و مهم این است که برزخی وجود دارد و باید تاوان همه گناهانمان را بپردازیم.
نگار جواهریان و هومن سیدی در نمایی از «اعترافات ذهن خطرناک من»
گفتید میخواهید برای سینما ریسک کنید؛ ویژگی مهم ریسک خطر است، خطر کردن را دوست دارید؟ ایده من این است که چه اهمیتی دارد هومن سیدی شکست بخورد یا موفق شود. برای خودتان که مهم است. نه در فیلمسازی مهم نیست. مهم برای من این است که به هدف مورد نظرم برسم. فکر میکنم حدیث من در زندگی این است که بتوانم کاری تازه در سینما انجام دهم، وگرنه باید کنار بروم تا آدمهای دیگر بیایند. اگر قرار بود من هم بیایم برای گرفتن چهار تا عکس و یا حضور صرف و مستمر در یک جشنواره، دیگر نیازی به کارگردانی کردن نبود، به عنوان بازیگر بود و هستم و کارهایی انجام میدهم. دلم میخواهد موقع مرگم چهار تا فیلم ساخته باشم که وقتی میمیرم آدمها بتوانند درباره آن حرف بزنند و بگویند قرار بوده برای سینما اتفاق دیگری بیافتد و یا اینکه ما توانایی آن را داریم با همین متریالی که داریم از سینمای روز دنیا عقب نباشیم. حتما ممکن است فیلمها شکست بخورد و یا موفق باشد، این نباید موجب ترس من باشد. خدا را شکر «اعترافات...» نظر زیادی را به همراه داشته است. زمانی که این فیلمنامه را مینوشتم این را مطمئن بودم که فیلمی با مفاهیم دیالکتیک که قرار است احساس را به مخاطب منتقل کند نه داستان را و این بزرگترین نکته آن است، ممکن است با شکست روبرو میشود. تماشاچیان ما اغلب حوصله رسیدن به کشف و شهود در یک فیلم را ندارند و اهل تحقیق در مورد نوشته نیستند. فکر میکردم قرار بر این است که متهم شوم فیلم شخصی ساختهام. اما همین که فیلم در رتبه چهارم آرای مردمی در کنار فیلمهایی که سینمای بدنه بسیار سالمی است قرار گرفته، نشان میدهد مردم دغدغههایی دارند که میتواند به آن هم پرداخته شود. از سوی دیگر منتقدان عزیز که امیدم به آنها بود که فیلم را درست ببینند و درست تحلیل کنند. خوشبختانه آنها هم فیلم را دیدند و تجزیه تحلیلهای درستی ارائه کردند که این موجب خوشحالی من است. تصور میکنم همین الان جایزهام را گرفتهام. یعنی نظراتی که از منتقدان در مورد فیلمتان شنیدید، همان چیزی بود که تصور میکردید؟ اگر تعریف و تمجیدهایی که حاصل تعارف است را کنار بگذارم، براساس درک و دریافت خودم 70 تا 75 درصد کاری که انجام میدادم درست بود. 5858
کلید واژه ها: جشنواره فیلم فجر - سینمای ایران -
دوشنبه 20 بهمن 1393 - 13:57:29
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]
صفحات پیشنهادی
در آیین گشایش سیزدهمین دوسالانه عکس ایران عنوان شد 3618 اثر در سیزدهمین دوسالانه عکس/ پیگیر بینال تهران هستیم/
در آیین گشایش سیزدهمین دوسالانه عکس ایران عنوان شد3618 اثر در سیزدهمین دوسالانه عکس پیگیر بینال تهران هستیم باید برای دوسالانه آییننامه نوشترئیس انجمن عکاسان ایران گفت برگزاری سیزدهمین دوسالانه عکس توسط انجمن عکاسان تجربه خوبی است و باید برای این رویداد هنری آیین نامه و مقرراصادرکننده محصولات کشاورزی عنوان کرد صادرات سالانه 150 هزار تن سیبزمینی از همدان
صادرکننده محصولات کشاورزی عنوان کردصادرات سالانه 150 هزار تن سیبزمینی از همدانیک صادرکننده محصولات کشاورزی در استان همدان از صادرات سالانه 150 هزار تن سیب زمینی از استان همدان به کشورهای مختلف خبر داد خسرو طالبی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه عمده&نگار جواهریان، بابک حمیدیان و رویا نونهالی در نشست خبری فیلم هومن سیدی
نگار جواهریان بابک حمیدیان و رویا نونهالی در نشست خبری فیلم هومن سیدی فرهنگ > سینما - فیلم سینمایی اعترافات ذهن خطرناک من به کارگردانی هومن سیدی با حضور بازیگران و عوامل این فیلم در برج میلاد به نمایش درآمد اعترافات ذهن خطرناک من هومن سیدی کارگردان فیلم اعترافاتهومن سیدی: ندیدن فیلم و نخواندن کتاب، شوی خوبی نیست/ تلاش کردم فیلمم شبیه آثار مهم دنیا نشود
هومن سیدی ندیدن فیلم و نخواندن کتاب شوی خوبی نیست تلاش کردم فیلمم شبیه آثار مهم دنیا نشود فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت کارگردان فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» گفت برای ساخت این فیلم بسیاری از آثار مهم دنیا را دیدهام و تلاش کردم فیلمم شبیه آنگزارش تصویری - افتتاح نمایشگاه سیزدهمین دوسالانهی عکس ایران
افتتاح نمایشگاه سیزدهمین دوسالانهی عکس ایران عکس حمیدرضا دستجردی - ایسنا یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰ ۵۲ابراهیم حقیقی پوستر سیزدهمین دوسالانه عکس را طراحی کرد
یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۳۶ سیزدهمین دوسالانه عکس ایران که با پوستری از ابراهیم حقیقی آغاز به کار میکند روزهای هفتم و هشتم بهمنماه شاهد برگزاری نشستهای تخصصی در زمینهی عکس خواهد بود به گزارش ایسنا سیزدهمین دوسالانه عکس ایران بهعنوان دومین گردهمایی جامعه عکاسان ایران ساعت 1نظر «محسن کیایی» درباره روحالله حجازی و هومن سیدی
نظر محسن کیایی درباره روحالله حجازی و هومن سیدی بازیگر فیلم سینمایی عصر یخبندان گفت اینکه امسال جشنواره جوانی داریم اتفاق خوبی است که باعث به وجود آمدن جسارت برای رقابت و فضای جذاب تر می شود محسن کیایی بازیگر فیلم سینمایی عصر یخبندان در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرمعاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد شناسایی سالانه 70 هزار بیمار سرطانی در ایران / 40 درصد سرطان ها قابل
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کردشناسایی سالانه 70 هزار بیمار سرطانی در ایران 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری استمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت سالانه در ایران 70 هزار بیمار سرطانی شناسایی میشود به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان نوذر نخعی پیش از ظهر امروز درابراهیم حقیقی پوستر سیزدهمین دوسالانه عکس ایران را طراحی کرد - اخبار ایران و جهان |
ابراهیم حقیقی پوستر سیزدهمین دوسالانه عکس ایران را طراحی کرد شناسهٔ خبر 2473469 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۳۸ هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی سیزدهمین دوسالانه عکس ایران که با پوستری از ابراهیم حقیقی آغاز به کار میکند روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه شاهدبرگزاری نشستهای تخصصی در زمینهحضور آزاده صمدی و هومن سیدی در برج میلاد!
حضور آزاده صمدی و هومن سیدی در برج میلاد گزارش تصویری از روز نخست جشنواره فیلم فجر را مشاهده کنید اولین روز نمایش فیلمهای جشنوارهی فیلم فجر 12 بهمن ماه در برج میلاد کاخ جشنواره فیلم فجر با حضور چهرههای سینمایی همراه بوده است 1393 11 13کارتون روز: من و مرگ و الودگی همین الان یهویی!
کارتون روز من و مرگ و الودگی همین الان یهویی کارتون روز من و مرگ و الودگی همین الان یهویی 1393 11 12نگار جواهریان و هومن سیدی در نشستاعترافات ذهن خطرناک من در روز پنجم جشنواره فجر33
نگار جواهریان و هومن سیدی در نشست اعترافات ذهن خطرناک من در روز پنجم جشنواره فجر33نشست خبری فیلم جدید هومن سیدی دقایقی پیش در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد نشست مطبوعاتی فیلم سیمایی اعترافات ذهن خطرناک من با حضور جواد نوروز بیگی تهیه کننده هومن سیدی کارگردان و عباسافتتاحیه سیزدهمین دوسالانه عکس ایران
افتتاحیه سیزدهمین دوسالانه عکس ایرانمراسم افتتاحیه سیزدهمین دوسالانه عکس ایران عصر امروز یکشنبه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد عکس مهدی بلوریان 1393 11 05 - 21 54 دریافت کل گزارش تصویریدو سالانهها جای خود را به بی ینال تهران میدهند/ نحوه سیزدهمین دو سالانه عکس گریبان دو سالانههای تجسمی را گر
در مراسم افتتاحیه دو سالانه عکس مطرح شد دو سالانهها جای خود را به بی ینال تهران میدهند نحوه سیزدهمین دو سالانه عکس گریبان دو سالانههای تجسمی را گرفت در مراسم افتتاحیه سیزدهمین رسانههای ملی عکس ایران به برگزاری بیینال تهران جای دو سالانه های تجسمی اشاره شد به گزارش خبرنگارآزاده صمدی همسر سابق هومن سیدی مدل شد + عکس
آزاده صمدی همسر سابق هومن سیدی مدل شد عکس آزاده صمدی تصویر زیر را در صفحه شخصی اش منتشر کرد و نوشت مجله استايل مدل آزاده صمدی همسر سابق هومن سیدی مدل شدآزاده صمدی تصویر زیر را در صفحه شخصی اش منتشر کرد و نوشت مجله استايل مدلصفحه اجتماعی آزاده صمدی سه شعکس : اهواز ، همین الان یهویی
عکس اهواز همین الان یهویی ميزان گرد و غبار در اهواز امروز به حدي افزايش يافت که ديد افقي به کمتر از 100 متر کاهش يافت ميزان گرد و غبار در اهواز امروز به حدي افزايش يافت که ديد افقي به کمتر از 100 متر کاهش يافت مشرق شنبه 11 بهمنکارتون/من و آدم خاکیم؛ همین الان یهویی!
کارتون من و آدم خاکیم همین الان یهویی هوای اهواز در چند روز گذشته به دلیل نفوذ ریزگردها کاملا آلوده شده و روند زندگی مردم این شهر را کاملا مختل کرده است به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا هوای اهواز در چند روز گذشته به دلیل نفوذ ریزگردها کاملا آلوده شده و رو-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها