تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802222084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در آیین گشایش سیزدهمین دوسالانه عکس ایران عنوان شد 3618 اثر در سیزدهمین دوسالانه عکس/ پیگیر بینال تهران هستیم/ باید برای دوسالانه آیین‌نامه نوشت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در آیین گشایش سیزدهمین دوسالانه عکس ایران عنوان شد
3618 اثر در سیزدهمین دوسالانه عکس/ پیگیر بینال تهران هستیم/ باید برای دوسالانه آیین‌نامه نوشت
رئیس انجمن عکاسان ایران گفت: برگزاری سیزدهمین دوسالانه عکس توسط انجمن عکاسان تجربه خوبی است و باید برای این رویداد هنری آیین نامه و مقررات نوشت.

خبرگزاری فارس: 3618 اثر در سیزدهمین دوسالانه عکس/ پیگیر بینال تهران هستیم/ باید برای دوسالانه آیین‌نامه نوشت



به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، مجید ملانوروزی مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین گشایش سیزدهمین دوسالانه عکس ایران که شب گذشته در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، اظهار داشت: ما برای اولین بار تصمیم گرفتیم برنامه دولتی دوسالانه‌ها را به انجمن‌ها واگذار کنیم؛ شاید در این دوسالانه کم و کاستی‌هایی هم بوده؛ اما در تمام دنیا رسم بر این است که بینال‌ها توسط نهادهای دولتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا دوسالانه‌ها به انجمن‌ها واگذار شود و دولت در این میان ناظر و حامی مالی حضور داشته باشد و انجمن‌ها خودشان موضوعات را بررسی کرده و جامعه پویایی در دامنه انجمن که از خود عکاسان شکل گرفته رشد کند. ملانوروزی یادآور شد: دوسالانه تهران 50 سال قبل جزو بهترین دوسالانه‌های جهان بود و رتبه پنجم را داشت اما اکنون در میان 130 دوسالانه جهانی جایی ندارد. برای رشد در این زمینه، اولین گام این است که کار را به انجمن‌ها واگذار کنیم، یک مؤسسه تشکیل بدهند و بینال تهران را رقم بزنند. * دریافت 3618 اثر در سیزدهمین دوسالانه عکس اسماعیل عباسی دبیر سیزدهمین دوسالانه عکس ایران در ادامه این مراسم گفت:  عدد 13 برای این دوره خوش یمن بود. این رویداد بعد از 21 سال در موزه‌ هنرهای معاصر ایران برگزار شد و این از خوش‌یمنی این دوره است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته چنین برنامه‌هایی گاهی در حد یک مسابقه یا جشنواره، گاهی بدون چاپ کتاب و به گونه‌های مختلف برگزار می‌شد، و حتی عده‌ای به خاطر دولتی بودن از آن فاصله می‌گرفتند، اما در این دوره بحث‌های طولانی در شورای سیاست‌گذاری انجام گرفت و سرانجام فراخوان در بخش‌های عکاسی هنری و تک عکس‌ اعلام شد که در آثار تک عکس شامل عکس‌های خلاقانه بود. عباسی بیان داشت: آثار ارسال شده در بخش عکاسی هنری که به صورت مجموعه عکس بود، 488 نفر با 541 اثر شرکت کردند که 19 اثر برگزیده در دوسالانه به نمایش گذاشته شده است و در بخش تک عکس‌ با رویکرد خلاقانه یک هزار و 122 نفر با 3  هزار و 77 اثر شرکت کردند و 38 اثر برگزیده در دوسالانه عکس ایران به نمایش درآمد. وی با اشاره به صحبت‌های مجید ملانوروزی مبنی بر امکان برگزاری بینال‌ تهران یادآور شد: شاید عدد 13 برای ما خوش‌یمن بوده که احتمالا آخرین دوره این دوسالانه را برگزار کنیم. * باید برای دوسالانه آیین‌نامه نوشت مسعود زنده روح کرمانی رئیس انجمن عکاسان ایران در این مراسم گفت: خوشحالم که دومین قدم خود را امسال برداشتم؛ برگزاری سیزدهمین دوسالانه عکس توسط انجمن عکاسان تجربه خوبی است و باید برای این رویداد هنری یک آیین نامه و مقررات نوشت.

وی ادامه داد: سیزدهمین دوره از دوسالانه عکس، اولین دوره‌ای بود که از اجرا تا محتوا بر عهده انجمن عکاسان بود؛ البته برای برگزاری این رویداد توسط انجمن 6 سال جنگیدیم و در نهایت پس از برگزاری 3 دوره توانستیم، برگزاری کامل آن را بر عهده بگیریم. رئیس انجمن عکاسان ایران گفت: در این دوره از دوسالانه عکس ایران برپایی مجدد نمایشگاه آثار در موزه هنرهای معاصر ایران صورت گرفت و زمانی که نام موزه هنرهای معاصر به میان می‌آید، سخت‌گیری‌های بیشتر می‌شود. آنچه که امروز در این نمایشگاه خواهید دید، حاصل سخت‌گیری‌ها در هیأت انتخاب بوده که قابل ستایش است. ضمن اینکه در این دوره آثار بر روی کاغذ آرت فوتوگرافی چاپ شد و برای اولین بار به عکاسان آثار مشاوره در رابطه با نوع عکس و نحوه بالا بردن کیفیت مشاوره دادند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه عکس آثار برگزیده سیزدهمین دوسالانه عکس ایران شب گذشته با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی، اعضای انجمن عکاسان ایران و جمعی از اهالی هنر گشایش یافت. انتهای پیام/و

93/11/06 - 10:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن