تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813190131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارتن‌خواب‌ها در مدرسه قصه‌های مجید بیتوته کردند - اخبار ایران و جهان |


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
کارتن‌خواب‌ها در مدرسه قصه‌های مجید بیتوته کردند

مدرسه قصه های مجید


شناسهٔ خبر: 2489364 یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
فرهنگ > میراث فرهنگی و گردشگری

مدرسه قصه های مجید که در شهر اصفهان قرار دارد تبدیل به مکانی شده که کارتن خوابها و معتادان در این مدرسه بیتوته می کنند. این مدرسه از دوران قاجار و به عنوان اولین مدرسه آلیانس (اتحاد) در اصفهان بنا شد. به گزارش خبرگزاری مهر،   سال گذشته قسمت میانی مدرسه کاملا تخریب و شیروانی سقف های بخش جنوبی نیز ویران و بارندگی های اخیر موجب آوار سقف شده بود و برخی از معتادان دیوارهای بخش شرقی عمارت را تخریب و راههای ورودی به کلاسها برای اسکان موقت ایجاد کرده بودند.مهدی باقر بیگی که با نقش مجید در مجموعه قصه های مجید بازی کرد، اکنون عضو شورای اسلامی شهر اصفهان شده ولی در این باره گفت که مدتهاست به فکر احیاء این مدرسه بوده و امیدوار است شرایطی مهیا شود تا با همکاری سازمان میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و همچنین شهرداری اصفهان نسبت به بازسازی و بهره برداری مناسب از این عمارت کارهای اجرایی اقدام شود.باقر بیگی گفت که چناچه لایحه ای در این خصوص برای تامین اعتبار و یا چگونگی مرمت عمارت مذکور از طرف شهرداری اصفهان به شورای شهر ابلاغ شود؛ تمام تلاش خود را خواهد کرد تا رای لازم را برای احیاء این عمارت اخد کند. وی اظهار امیدوراری کرد تا شرایط لازم برای نگهداری خانه بی بی، مسجد و زورخانه نیز به زودی مهیا شود.
مدرسه قصه های مجید
کیومرث پور احمد کارگردان مجموعه قصه های مجید نیز از عدم رسیدگی به مدرسه اظهار نگرانی کرد و گفت: از شرایط پیش آمده برای مدرسه مذکور و ویرانی های فعلی بسیار نگران هستم و متاسفانه علی رغم پیگیری های انجام شده اهمیتی به بازسازی مدرسه داده نمی شود و نگرانم که شرایط این مدرسه شبیه مدرسه مارکار یزد نشود!قائدی ها مدیر آموزش و پرورش استان اصفهان هم اعلام هر نظری را موکول به آینده نزدیک کرد، در حالی که آموزش و پرورش استان اصفهان هم اکنون به عنوان بهره بردار، مدرسه را در اختیار خود دارد. وی خواستار زمان بیشتری برای بررسی موضوع و پاسخگویی در این خصوص شد.
مدرسه قصه های مجید
نکته حائز اهمیت این است که پرونده این اثر در سالهای پیش تهیه ولی به علت اشکلاتی در تهیه آن ثبت ملی نشده بود.شهرام شهریار یکی از فعالان میراث فرهنگی در همین زمینه اعلام کرد؛ پرونده مدرسه قصه های مجید (شهید حلبیان) چند سال قبل به سه علت در شورای ثبت مورد قبول واقع نشد؛ نبود وقف نامه، مستندات غیر قابل قبول و اصالت ستونهای  اشاره شده در پرونده.
مدرسه قصه های مجید
این فعال میراث فرهنگی افزود؛ تصاویر و مستندات مورد نیاز پرونده تهیه و تقدیم سازمان میراث فرهنگی شد. مستنداتی که دوران ساخت مدرسه را به با توجه به امضاء حجار ستونهای مرکزی به زمان قاجار معین می کند. با توجه به تلاشهای انجام شده، پرونده مدرسه شهید حلبیان در جلسه شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی با تایید حداکثر اعضاء ثبت و در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.فرهاد نظری، مدیرکل دفتر ثبت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در تایید ثبت این اثر اعلام کرد: این مدرسه با توجه به اهمیت آن به عنوان یک خاطره جمعی در جلسه تشکیل شده در روز شنبه مورخ ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۳ به همراه ۲۰ اثر دیگر در سیاهه آثار ملی کشور ثبت شده است وبه زودی شماره ثبت آن به مراجع ذی صلاح ابلاغ خواهد شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن