تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819043636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخشش جوانان ايراني در توليد بازي هاي رايانه اي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۱۵ق.ظ)
درخشش جوانان ايراني در توليد بازي هاي رايانه اي جوانان اين مرز و بوم در سال‌هاي پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف خوش درخشيده‌اند که توليد بازي‌هاي رايانه‌اي در سال‌هاي اخير براي مقابله با تهاجم فرهنگي يکي از اين توانمندي‌هاست.
به گزارش خبرگزاري موج، انواع بازي‌هاي جنگي رايانه‌اي غربي با نام‌ها و ايده‌هاي متنوع و متعدد، امروزه در بسياري از فروشگاه‌هاي کشور عرضه مي‌شود که فرهنگ و اعتقادات ملي و مذهبي جوانان به‌ويژه نوجوانان مان را هدف قرار داده است.
آقاي حکمتي ايده پرداز بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌گويد: هدف اين بازي‌ها در ابتدا اين است که به مخاطبانش اعمال و رفتار نيروهاي آمريکايي را در جهان خوب القا کند، همچنين غربي‌ها در بازي‌هاي رايانه‌اي، ايران را تهديد بزرگي براي غرب معرفي مي‌کنند.
آقاي ضابط، پژوهشگر بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌گويد: از مهم‌ترين اهداف دشمن در بازي‌هاي رايانه‌اي، گسترش ايران هراسي بوده زيرا آنها هم اذعان دارند، ايران از تمدني بزرگ در جهان برخوردار است و درصدد مخدوش کردن آن هستند.
او تصريح مي‌کند: به راين اساس ناسزاگويي به زبان فارسي و اعمال خشن و غيرانساني را در اين بازي‌ها با نسبت دادن به ايراني‌ها به نمايش مي‌گذارند، همچنين در بازي‌هاي رايانه‌اي غربي به فارسي زبان بودن دشمن تأکيد دارند و آنها را تهديدي براي جهان معرفي مي‌کنند.
خانم فراهاني که مادر سه فرزند پنج، 9 و 14 ساله است، از اينکه در بازار به تعداد فراواني بازي‌هاي رايانه‌اي غربي با مضامين خشن و جنگي وجود دارد، انتقاد دارد.
وي در اين باره مي‌گويد: چرا سازمان‌هاي مسؤول از ورود اين بازي‌ها که به‌شدت بافرهنگ و اعتقادات ما مغاير است، جلوگيري نمي‌کنند.
آقاي مينايي رئيس هيأت مديره بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي با اشاره به اينکه سرمايه‌گذاري جدي در حوزه توليد بازي‌هاي رايانه‌اي ضروري است، اضافه مي‌کند: هم‌اکنون بيش از 25 موسسه توليد بازي‌هاي رايانه‌اي در قم فعال هستند که بايستي حمايت جدي شوند.
حجت‌الاسلام بنيسي که بازي‌ساز رايانه‌اي و پژوهشگر در اين حوزه بوده و مسؤوليت يکي از اين مؤسسات را بر عهده دارد، مي‌گويد: ما يک کارگروه بازي نامه‌نويسي شامل استادان حوزه علميه و دانشگاه تشکيل داده‌ايم که در آن به طراحي بازي‌هاي رايانه‌اي در مقابله با نمونه‌هاي غربي آن مي‌پردازيم.
وي مي‌افزايد: در بازي‌هاي رايانه‌اي که توليد مي‌کنيم مباحث مذهبي و ديني را هم به تصوير کشانده‌ايم.
اين پژوهشگر با اشاره به اينکه پارسال، سه وبگاه ايران تحريم شد، تصريح مي‌کند: علت تحريم ارائه کار ارزشي بود.
اين موسسه توليد بازي‌هاي رايانه‌اي مقام اول بهترين بازي‌هاي رايانه‌اي جهان اسلام در موضوع مقاومت اسلامي در سال 1387، کسب بهترين بازي نامه با مضامين قرآني در سال 90، ساخت اولين بازي رايانه‌اي سه‌بعدي ارزشي در کشور و کسب رتبه اول از ديد مخاطبان در چهارمين جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي کشور را در کارنامه خود دارد.
آقاي ضابط، پژوهشگر بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌گويد: بازي‌هاي رايانه‌اي ما شايد در سطح بين‌المللي در رده اول نباشد، اما؛ به‌طور حتم در رديف بازي‌هاي خوب جهان مطرح است.
وي تصريح مي‌کند: با توليد بازي‌هاي رايانه‌اي در کشور حداقل مي‌توانيم تضمين کنيم که نوجوانان خودمان، طرز فکر اشتباه را از بازي‌هاي رايانه‌اي غربي نخواهند پذيرفت.
آقاي ايزدپناه مديرکل وزارت ارشاد اسلامي استان قم مي‌گويد: 96 بازي رايانه‌اي غربي امسال از طرف اين وزارتخانه غيرمجاز اعلام شد و در صورت عرضه با متخلفان برخورد مي‌شود و اين نوع بازي‌ها را جمع‌آوري مي‌کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن