واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
منیژه حکمت تهیهکننده فیلم سینمایی«شکاف» در سخنانی گفت: به نسل جدید سینمای ایران تبریک میگویم و این سینما را دو دستی تقدیمشان میکنم. به گزارش ایسنا،نشست رسانهای فیلم سینمایی «شکاف» به کارگردانی کیارش اسدیزاده و تهیه کنندگی منیژه حکمت و علی سرتیپی با حضور بازیگران این فیلم سینمایی، شامگاه 14 اردیبهشت ماه در برج میلاد کاخ جشنوارهی فیلم فجر برگزار شد. در این نشست که مانی باغبانی منتقد آن بود، کیارش اسدیزاده کارگردان فیلم با ابراز خوشحالی از استقبالی که از فیلم او شد، گفت: شب هیجانانگیزی برایم بود و خوشحالم، زیرا برای فیلم قبلی خود از چنین اتفاقی محروم بودم. وی درباره ایده فیلم توضیح داد: ایده این فیلم از لحظهای بود که من و همسر تصمیم گرفتیم بچهدار شویم و در مطبهای دکترهایی که میرفتیم با دیدگاههای متفاوتی در مورد این موضوع مواجه شدیم که برایمان جالب بود. اسدی زاده افزود: یکبار در مطب با زوجی برخورد کردیم که به اجبار باید بچهدار میشدند و همین موضوع موجب شد تا اواخر سال ۸۳ کارهای اولیه را برای ساخت «شکاف» شروع کنم. وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در مورد هیچکدام از مسایل فیلم بی گدار به آب نزدم و در خصوص تک تک موضوعات قضایی و ورزشی و پزشکی تحقیقات جامع داشته است. این کارگردان در مورد دومین همکاریاش با مهدی گرجیان ( فیلمبردار) نیز گفت: باید یادآور شوم که من و گرجیان بیشتر با تصویر با هم صحبت میکنیم و جا دارد تا از سلیقه بصری او تشکر کنم. وی در خصوص تدوین فیلم سینمایی «شکاف» که بر عهده خود او بود، بیان کرد: ادعایی در تدوینگری ندارم اما شیوه کارگردانیام طوری است که اگر راشهایم را به تدوینگر بدهم، تصور میکند یک مشت آشغال تحویل او دادهام، زیرا من قصه را تدوین شده میبینم و میسازم. اسدیزاده از اینکه حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در نشست این فیلم حضور دارد و شرایط فیلمسازی را برای جوانان فراهم کرده است ابراز خوشحالی کرد. وی اظهار کرد: رسیدن به رئالیسم زندگی هدف جدی این فیلم بود و تمام لحظات این فیلم واقعیت است و اتفاقات بحران زده در فیلم شامل تحقیقات بر روی بچههای این نسل است. این کارگردان به غیبت پارسا پیروزفر در این نشست اشاره کرد و در مرود این بازیگر گفت: آقا ترین مرد سینمای ایران پارسا است زیرا حال و هوای دیگری به این فیلم داد، کاش امشب در بین ما بود. در ادامه این نشست منیژه حکمت یکی از تهیهکنندگان فیلم سینمایی «شکاف» نیز گفت: در این سالها، فیلمهای متفاوتی ساختهام اما ژانر اجتماعی با اینکه مسئولیت اجتماعی هم دارد ژانری است که من دوست دارم. وی با بیان اینکه بسیار خوشحالم از اینکه فیلم کیارش اسدی زاده این بار دیده شد گفت: وقتی به فیلمسازی اعتماد میکنم به او اختیار کامل میدهم. شاید بعد از نمایش، نظراتم را بگویم مانند همین الان که از سالن به بیرون آمدم و به کیارش گفتم که ۸ دقیقه از آن اضافی است. تهیه کننده «شهر موش ها ۲» در خصوص وضعیت سینمای مستقل نیز گفت: تا زمانیکه دولت و مجموعه مدیران حیات خلوتی دارند که دوستان خودشان را در آن گرد هم جمع کردهاند، وضعیت کارهای مستقل مشخص است. وی اضافه کرد: سینما سطح ندارد و تنها حس و اندیشه است و نسل جوان هر زمان اراده کند راه خود را پیدا میکند و می تواند ایجاز را در سینما به وجود آورد وحتی با موبایل فیلم بسازد ضمن اینکه این کار یک سرمایه عجیب نمیخواهد زیرا اندیشه راه خود را می رود و به جایی می رسد که تهیه کننده آن را پیدا میکند. این تهیه کننده بیان کرد: به نسل جدید سینمای ایران تبریک می گویم واین سینما را دو دستی تقدیمشان میکنم. علی سرتیپی دیگر تهیه کننده این فیلم نیز گفت: این فیلم در ژانر کاری من نبود اما به دوستی با کیارش اسدی زاده این کار را انجام دادم که ثمره خوبی هم داشت، امیدوارم در اکران هم خوب باشد. از همه میخواهم که در زمان اکران هم از این فیلم حمایت کنند. سحر دولتشاهی از بازیگران این فیلم گفت: مدتی طولانی با این فیلمنامه همراه بودم و از ابتدا مد نظر کارگردان بودم به همین دلیل با آمادگی بیشتری به این پروژه، وارد شدم. وی درباره همکاری با کارگردانهای نسل جوان اظهار کرد: ما هم نسل هستیم و با یک سری از مسائل مشابه در زندگی روزمره مواجهیم ضمن اینکه هم سلیقهایم و دغدغههای هم را میدانیم. بازیگر فیلم «مرگ ماهی» بیان کرد: به جادوی سر صحنه اعتقاد دارم اما با این حال دورخوانی خیلی به ما کمک کرد و در ساختن لحظه لحظه کار ما را جلو انداخت. هانیه توسلی دیگر بازیگر این فیلم نیز با اشاره به اینکه «شکاف» تجربه خوبی بود، گفت: از فیلمنامه خوشم آمد زیرا اولین چیزی که برایم مهم است فیلمنامه است. بازیگر فیلم «خط ویژه» بر جسارت بالای نسل جوان در سینما و تئاتر تاکید کرد و گفت: در زمان روخوانی فیلمنامه تغییرات جزئی را در دیالوگها به وجود آوردیم و از اینکه کیارش اسدی زاده در این موضوع انعطاف به خرج میداد، ممنونم. بابک حمیدیان از دیگر بازیگران فیلم که نقش اصلی را بر عهده داشت نیز گفت: عاشق کار کردن با بچههای نسل خودم هستم و در کنار آنها مشق کارگردانی میکنم بدین معنا که دوست دارم در آینده فیلم بسازم. وی در خصوص جلسههای دورخوانی فیلمنامه بیان کرد: بازیگر دورخوانی نیستم اما دورخوانی در این فیلم ما را خیلی جلو انداخت. بازیگر فیلم «چ» با بیان اینکه نیازها و حرفهای همنسلهای ما مشترک است افزود: کیارش اسدیزاده کارگردانی اخلاق گرا است اما متاسفانه بعضی از هم نسلهای ما فارغ اخلاق عمل میکنند. در انتها سعید راد که مهمان این نشست بود، گفت: این فیلم یکی از پربارترین و منطقیترین فیلمهایی بود که در سینمای ایران دیدهام و اینقدر محکم بود که حیرت زده ماندهام. انتهای پیام
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]