محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843485782
جایگاه شبکههای برونمرزی در بین مخاطبان آنسوی مرزها
واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: این صدای ایران است...
جایگاه شبکههای برونمرزی در بین مخاطبان آنسوی مرزها
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 11:24 | شماره خبر : 1815987256839254264 تعداد بازدید: 0
پ پ
با گسترش اطلاعات و تکنولوژیهای مربوطه در دهههای اخیر، نقش رسانههای بزرگ جهان در شکلگیری افکار عمومی بشدت افزایش یافته است. در واقع افکار عمومی جهان بزرگترین اتکایش به همین رسانههای رنگارنگ پیرامونش است.
شرایط این روزها بهگونهای رقم خورده که نسبت بین «واقعیت» و «اخبار و گزارشهای رسانههای جهان» کاملا مخدوش است. در واقع این صاحب رسانه است که واقعیت را آنگونه که خود میپسندد به مخاطب عرضه میکند. در مقابل این هجمه آشکار، البته ما چند شبکه جهانی داریم که تلاش میکنند واقعیات پیرامون ما را آنگونه که هستند بازتاب دهند شبکههای برونمرزی ما چون «جامجم»، «العالم»، «سحر»، «پرس تی وی» و «هیسپان تیوی» نقش تعیینکنندهای در شکلگیری تصویر ما در ذهن مخاطب آنسوی آب دارند. اینکه این شبکهها چه رویکرد و هدفی برای ساخت برنامههایشان دارند و اساسا چقدر روی مخاطب تاثیر میگذارند موضوع این هفته پرونده قاب کوچک است به همین دلیل ساده سراغ هنرمندان و کارشناسانی رفتیم که در این حوزه فعالیت کردهاند. ترویج اسلامگرایی 17 سال از تاسیس شبکه جامجم میگذرد و در این مدت این شبکه تاثیرات قابل اعتنایی برمخاطب خود داشته است. حسین ملکی قائممقام شبکه جامجم درباره ویژگیهای شبکههای برونمرزی میگوید: در چند دهه گذشته، کشورهای غربی بهدلیل آن که از ظرفیتهای رسانهای بالایی برخوردار بودند، نظام رسانهای قدرتمندی راه انداختند و از طریق آن هجمه بزرگی علیه ایران شروع کردند. ایران هم پس از آنکه توانست شبکههای برونمرزیاش را راهاندازی کند با ساخت آثار مذهبی به ترویج اسلام پرداخت و با ذهنیتهای منفیای که غربیها از ایران درذهن جهانیان ترویج داده بودند، مقابله کرد. او در باره ویژگیهای شبکه جام جم میگوید: این شبکه با تاثیرات خود توانسته مبلغهای دینی را در کشورهای مختلف تربیت کند. گرچه ما برای موفقیت بیشتر باید دست به تولید آثاری بزنیم که دغدغههای ایرانیهای خارج از کشور را هم به تصویر بکشد در واقع با این هدف که نیاز آنها چیست دست به تولید سریال و مستند بزنیم. تولید برنامهها را به خارج از کشور میبریم ملکی در ادامه توضیح میدهد: برنامه «اینجا ایران است» از بهترین برنامههای شبکه «جامجم» است که با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده و توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. درست است که با تغییر رئیس سازمان و مدیران تغییرات بسیاری شامل حال برنامه شد و سهگانه شبکه «جامجم» تبدیل به یک شبکه شد، اما تمهیداتی که رئیس سازمان در راستای تولیدات این شبکه اندیشیده بسیار مفید است. او تصریح میکند: رئیس سازمان صدا و سیما لازم دانستند که پنجاه درصد از برنامههای جام جم در کشورهای خارجی ساخته شود تا با حال و هوای مردم کشورهای مختلف همخوانی مناسبی داشته باشد و به نوعی برنامهها از زبان دل مردم مقیم در کشورهای خارج بیان شود که این طرح خود گام بسیار مفیدی در جهت پیشرفت برنامهسازی در شبکههای برونمرزی است. ترویج نام یوسف در کشورهای متعدد فرجالله سلحشور، کارگردان سریال یوسف پیامبر هم با اشاره به جایگاه ویژه شبکههای برونمرزی نزد مخاطبان آن سوی آبها از خاطره پخش سریالش از این شبکهها میگوید: سریال «حضرت یوسف» با بازخوردهای بسیار خوبی از سوی مخاطبان در سراسر جهان مواجه شد تا آنجا که بسیاری از مخاطبان در کشورهای مختلف اسم فرزندانشان را «یوسف» گذاشتند و حتی کشور چین که سریالهای مذهبی را در کشورش پخش نمیکند مردمان مسلمان کشورش دست به تکثیر فیلم زدند و اینها تاثیرات مهم وجود شبکههای برونمرزی است که میتواند مورد توجه همگان قرار بگیرد. سلحشور در ادامه میگوید: وجود این شبکهها باعث ترس و وحشت در دل برخی از کشورها میشود چون از نفوذ و قدرت ایران میترسند و گاه مانع پخش بعضی آثار میشوند. اما بیش از اینها باید به آثاری که پخش میشود بها داد تا برنامههای پربارتری تولید و روانه آنتن شبکههای برونمرزی شود. به بیننده توهین نکنیم حسین رفیعی مجری شناخته شده تلویزیون هم که اجرای چند برنامه برای مخاطبان آن سوی آب را برعهده دارد دراین باره میگوید: شبکههای برونمرزی از حساسیت بالایی برخوردارند و البته چارچوبهای خاص خودشان را دارند. در این برنامهها نباید ازالفاظ و تصاویری استفاده شود که به بیننده توهین شود، برخی از شبکههای خارجی آثاری را فقط برای ترویج فرهنگ غربی در برخی از کشورها تولید میکنند و به شکل ماهرانهای آن را به خورد مخاطبانشان میدهند و به این شکل اعتقادات و غرور آنها را لگدمال میکنند تا بتوانند به خوبی به آن کشورها نفوذ کنند. رواج فرهنگی صحیح در شبکههای برونمرزی رفیعی ادامه میدهد: ما باید برنامههایی را بسازیم که در آن هویتهای دینی، مذهبی و ملی دیده شود. باید با مخاطب صادق بود و بخوبی احساس آنها را درک کرد. واقعیت این است که ایرانیان خارج از کشور بشدت تنها هستند و دوست دارند سریال و برنامههایی از کشورشان ببینند. برخی از بینندگان بارها و بارها از طریق پیامک و ایمیل به ما گفتهاند که وجود این شبکهها برای بچههای ما مفید است. چون اعتمادی به شبکههای کشوری که در آنجا مقیم هستند، ندارند. اینگونه حرفها ما رامصمم میکند برنامههای بهتر وحرفهایتری در این زمینه بسازیم. درد و رنج، جایی در برنامههای برونمرزی ندارد رفیعی خاطرنشان میکند: این تعدد شبکهها نیستند که نگاه بیننده را به خودش جلب میکنند، بلکه جذابیتهای تصویری و موضوعی و نیز کیفیت برنامه است که باعث استقبال مردم میشود. اگر در تولید برنامههایمان دقت کنیم و به جای بیان صرف درد و رنج و مشکلات جامعه کمی به تصویر کشیدن زیباییهای موجود در کشورمان هم همت کنیم، میتوانیم نگاه همگان را به کشور جلب کنیم و باعث افتخار ایرانیان خارج از کشور شویم. ولی متاسفانه گاهی با بیتوجهی باعث دلزدگی بینندگانمان میشویم و با بیان مواردی که هیچ ربط موضوعی با مخاطبان ندارد سبب ترویج یک چهره نامناسب از کشور میشویم. در تمامی کشورهای غربی دروغ، کشیدن سیگار، دزدی، و.... وجود دارد اماتصور مردم ایران از آنها کشورهایی قانونمند و بیعیب است. اما اینها تماما زیباییهای بصری است که فیلمسازان خارجی برای جلب توجه مخاطبان از آن استفاده میکنند. اما ما گاهی خوب از این قابلیت استفاده نمیکنیم و باعث دل آزردگی بینندگان میشویم. «جین جمل» خاطرهای به یادماندنی رفیعی میافزاید: من سال 79 برنامهای را همراه با امیرحسین مدرس با نام «جین جمل» از شبکه جامجم روی آنتن بردیم. این برنامه بهقدری مخاطب داشت که زمانی که به خارج از کشور رفته بودم من را به «جین جمل» میشناختند. حتی یک کودک ایرانی که ساکن وین بود به سمت من آمد و از من خواست تا کلاهم را با کلاهش عوض کنم و این جریان گذشت تا اینکه چهار سال پیش مجدد به این کشور سفر کردم و یک آقا و خانمی به سمت من آمدند و بعد از احوالپرسی آن پسر جوان گفت «جین جمل» کلاهت را با من عوض میکنی و در آنجا بود که فهمیدم این پسر جوان همان کودک هشت ساله است. این اتفاقات این را به آدم یادآوری میکند که یک اثر خوب چطور میتواند در ذهن بیننده نهادینه شود. نیاز مخاطب مهمترین عنصر است یزدان فتوحی، مجری برنامه «اینجا ایران است» که از شبکه جام جم پخش میشود در مورد ایجاد شبکههای برونمرزی میگوید: هدف از ایجاد شبکههای برونمرزی حفظ آیین، رسوم و فرهنگ کشورمان برای ایرانیان مقیم خارج و شناخت فرهنگمان برای دیگر کشورهاست که تمامی اینها بستگی به نوع ساخت و پردازش سریالها و برنامههای این شبکه دارد. شبکههای برونمرزی اهداف خاصی را دنبال میکنند و باید با توجه به نیاز مخاطبان به تولید و پخش آثار بپردازند و از همه مهمتر جلب اعتماد آنها نسبت به پذیرش شبکههاست. وی میافزاید: در شبکههای خارجی شاهد آثاری هستیم که بشدت با واقعیت تفاوت دارد، به این معنی که آنقدر به زیبایی آن را به تصویر میکشند که مخاطب شیفته آن کشور و قوانینش میشود؛ اما زمانی که خود شخص آن قوانین را تجربه میکند، پی به واقعیت میبرد. مثلا در کشوری کتاب خواندن در مترو ممنوع است اما در فیلمها کاملا برعکس است و خیلی این ماجرا را میبینیم. به قدری روی افکار مخاطبان اشراف دارند که اخبار دروغ را براحتی به خورد مردم میدهند و مردم هم به خاطر اطمینانی که به آنها دارند، براحتی دروغها را باور میکنند. بودجه حرف اول را میزند فتوحی در ادامه به اصول ساخت برنامه در شبکههای برونمرزی اشاره میکند و میگوید: زیباسازی تصویری یکی از بارزترین ابزار جذب مخاطب است و یک برنامهساز باید بخوبی آن را در برنامهاش لحاظ کند. متاسفانه امروزه به این موضوع کمتر توجه میشود و به مسائلی در برنامه میپردازند که هیچ لزومی ندارد مخاطبان خارجی از آن مطلع شوند. مسائلی مانند آلودگی هوا، تصادفات و حوادث دلخراش در یک برنامه زنده برای مخاطب آن سوی آب نه تنها هیچ جذابیتی ندارد، بلکه منجر به دلزدگی فرد نسبت به آن کشور میشود؛ چون مخاطبان نمیتوانند نسبت به آن قضاوت درستی داشته باشند. فتوحی ادامه میدهد: یکی دیگر از مواردی که باید بدرستی به آن پرداخته شود بودجه شبکههاست. شبکههای برونمرزی از اهمیت بالایی برخوردارند و باید بیش از شبکههای داخلی به آن توجه شود. چون این شبکهها نماینده کشور در دیگر کشورها هستند و هر آنچه را که ما به تصویر بکشیم مخاطبان آن را در ذهن خود پرورش میدهند و نسبت به هر آنچه که میبینند قضاوت میکنند. او خاطرنشان میکند: زمانی همراه برخی از دوستان برنامهای با نام «ایرانی سلام» را از شبکه جامجم روی آنتن میبردیم و این برنامه بهقدری در دل مخاطبان جا باز کرده بود که با ایمیل و پیامهایی که به برنامه میدانند ما را از موفقیت برنامه مطمئن میکردند. ما این برنامه را با کمترین بودجه تولید میکردیم. اما با گذشت یک سال از برنامه و نبود بودجه و دستمزد رفته رفته افراد از گروه جدا شدند و برنامه تعطیل شد و این ضربه بسیار بدی برای مخاطبان برنامه بود. او درباره تفاوت برنامهسازی در شبکههای برونمرزی با شبکههای دیگر نیز میگوید: شبکههای برونمرزی محوریت ویژهای دارند و باید متناسب با نیاز مخاطب دست به تولید بزنند و آنقدر این برنامهها باید جذابیت داشته باشند که غیر از فارسیزبانان هم بیننده داشته باشند؛ به عبارت دیگر ما باید برنامهای بسازیم که بینندگان دلشان برای ایران تنگ شود. تا زمانی که ما حرف دل مخاطبانمان را نزنیم نباید انتظار موفقیت هم داشته باشیم. برخی از شبکههای خارجی بهقدری با کیفیت آثارشان را تولید میکنند که حتی ناشنوایان هم جذب آن میشوند. باید بدانیم که اصول فیلمسازی براساس جذابیت است نه دیالوگ. فتوحی در پایان تصریح میکند: امیدوارم با تغییرات مدیریتی شاهد رویکرد و توجه بسیار چشمگیری از مدیران درخصوص تولید آثار ویژهای در شبکههای برونمرزی باشیم. وابستگی مخاطبان خارجی به شبکههای ایرانی عبدالرضا امیراحمدی، مجری جوان کشورمان درباره نحوه اجرا در شبکههای برونمرزی میگوید: اجرا در برنامههای برونمرزی باید با دقت بیشتری همراه باشد و بهگونهای باید صحبتها را با سندیت بیان کنیم تا زمانی که ایرانیان به خارج از کشور میروند و مقیم کشوری میشوند، دیگر براحتی هر موضوعی را باور نکنند؛ به همین دلیل قدری نحوه اجرا برای ما متفاوت است. او به برنامه «چشمانداز» اشاره میکند و میگوید: برنامهای را با نام «چشمانداز» در شبکه جامجم اجرا میکردم و رویکرد این برنامه درباره پخش سریالهای ایرانی و تحلیل آن از این شبکه بود. هر بار یک فیلمساز مهمان برنامه بود و به پرسشهای بینندگان مقیم خارج پاسخ میداد. در این برنامه سوالات اینقدر دقیق بود که جواب دادن را برای کارگردان کار
دشوار میکرد. امیراحمدی ادامه میدهد: در کشورهای خارجی به آیین و رسوم ایرانیان توجه نمیشود و به همین دلیل بشدت وابسته به شبکههای برونمرزی ایرانی هستند تا از این طریق با کشورشان همگام شوند. در استرالیا با مرد ثروتمندی آشنا شدم که مردم فارسیزبان را در خانهاش جمع میکرد تا برنامههای جامجم را تماشا کنند و برای مدت زمان کوتاهی هم که شده با کشورشان ارتباط برقرار کنند. این واکنشها تماما تاثیرات مثبتی است که این شبکههای برونمرزی روی مخاطبان خارج از ایران داشتهاند. منا شمسایی / قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 11:24 | شماره خبر : 1815987256839254264 تعداد بازدید: 0
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]
صفحات پیشنهادی
رئیس پلیس بینالملل ناجا: امنیت مرزهای شرقی برای ایران اهمیت زیادی دارد
رئیس پلیس بینالملل ناجا امنیت مرزهای شرقی برای ایران اهمیت زیادی داردرئیس پلیس بینالملل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اینترپل گفت امنیت مرزهای شرقی به ویژه افغانستان و پاکستان برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سردار مسعود رضوانی درفارس گزارش میدهد جشنواره شعر فجر؛ از حذف بخش بینالملل تا برونمرزی شدن
فارس گزارش میدهدجشنواره شعر فجر از حذف بخش بینالملل تا برونمرزی شدننهمین جشنواره شعر فجر در حالی وارد گام تازه اجرا میشود که در این دوره نمیتوان واژه بینالمللی را در کنار عنوان جشنواره قرار داد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس روز گذشته نشست خبری نهمین جشنو- بخش بین الملل تئاتر ، ارتباط گروه های داخلی با مخاطبان
کارگردان تئاتر بخش بین الملل تئاتر ارتباط گروه های داخلی با مخاطبان تهران - ایرنا - کارگردان نمایش خانمچه و مهتابی معتقد است تئاتر ایران برای ارتقای کیفیت خود نیازمند تعامل بیشتر با گروه های دیگر نقاط جهان است و بخش بین الملل با فراهم آوردن امکان ارتباط جهانی به ارتقای کیفی تئجایگاه ایران در شاخص بینالمللی حقوق مالکیت ۲۰۱۳
مرکز پژوهشهای مجلس بررسی کرد جایگاه ایران در شاخص بینالمللی حقوق مالکیت ۲۰۱۳ مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی جایگاه ایران را در شاخص بین المللی حقوق مالکیت ۲۰۱۳ بررسی کرد به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی جایگاه ایران را در شاخص بین الملعارف:کسی که با صفوف مردم مقابله کند٬ شکست خواهد خورد/حال و روز آنها را ببینیم که جایگاه پیامبران برایشان درست
عارف کسی که با صفوف مردم مقابله کند٬ شکست خواهد خورد حال و روز آنها را ببینیم که جایگاه پیامبران برایشان درست شده بود رئیس بنیاد امید ایرانیان با تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسگری و سی و هفتمین سالروز انقلاب اسلامی اظهار کرد از دولت یازدهم باید تشکر کرد چراکه با مشکلات زیادی- جایگاه امام (ره) و انقلاب اسلامی در نظام بین الملل
جایگاه امام ره و انقلاب اسلامی در نظام بین الملل تهران- ایرنا- روزنامه رسالت در سرمقاله امروز -سه شنبه- خود نوشته است 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ایران اسلامی همچنان محکم و استوار هر روز قدرتمندتر و سرافرازتر از همیشه در صحنه بین الملل ظاهر می شود اقتدار ملی ایپیامی بهسوی جایگاه یک قدرت بینالمللی؛ نامه ای که جای خالی دیپلماسی عمومی را پر کرد
پیامی بهسوی جایگاه یک قدرت بینالمللی نامه ای که جای خالی دیپلماسی عمومی را پر کردکشوری که مایل است به جایگاه قدرت جهانی دست یابد نیازمند آن است که با رویکردی اقناعی به ترویج ارزش ها و اهداف خود در اذهان و قلوب جوامع هدف اهتمام ورزد و سیاستی جهانشمول پیشه کند مقام معظم رهبری درجایگاه عقل در جهانبینی عرفانی ابنعربی و دلایل ناتوانی آن در شناخت حق
جایگاه عقل در جهانبینی عرفانی ابنعربی و دلایل ناتوانی آن در شناخت حقتفصیل ابنعربی در ناتوانی عقل بر نیازمندی آن به قوای حسی و خیالی و محدود و مقصور بودن این قواست چکیده بسیاری از عرفا عقل را حجاب معرفت میدانند بهویژه اینکه آنها بین علم و معرفت تمایز قائلانبخشی : اشرف غنی خواهان کسب جایگاه برای افغانستان در بین کشورهای منطقه است
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳ ۲۸ یک کارشناس مسائل بینالملل گفت اشرف غنی از طریق سفر و رایزنی با مقامهای کشورهای منطقه و فرامنطقه به دنبال کسب جایگاه مناسب برای افغانستان است احمد بخشی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا با اشاره به سفرهای اخیر رئیسیک کارشناس فضای مجازی در گفتوگوی تفصیلی با فارس مطرح کرد سوء ظن، طلاق و قتل در بین زوجهای جوان؛ ثمره شبکهها
یک کارشناس فضای مجازی در گفتوگوی تفصیلی با فارس مطرح کردسوء ظن طلاق و قتل در بین زوجهای جوان ثمره شبکههای اجتماعییک کارشناس فضای مجازی معتقد است که استفاده ناصحیح از شبکههای اجتماعی باعث سوءظن طلاق و قتل در بین زوجهای جوان شده است این در حالی است که جوانان با هزاران سختیحدادعادل: جایگاه ایران و اسلام در جهانبینی ايرانيان تعريف شده است -
آيين اختتاميه دوره دانشافزايی اساتيد ايرانشناس حدادعادل جایگاه ایران و اسلام در جهانبینی ايرانيان تعريف شده است شناسهٔ خبر 2467195 یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۶ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها رييس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت ايرانيان توانستهاند به مباحث نظری رابطه ا- بخش بین الملل تئاتر دروازه ارتباط گروه های داخلی با مخاطبان جهانی باشد
داور جشنواره تئاتر فجر بخش بین الملل تئاتر دروازه ارتباط گروه های داخلی با مخاطبان جهانی باشد تهران - ایرنا - داور سی و سومین جشنواره تئاتر فجر معتقد است تئاتر ایران برای ارتقای کیفیت خود نیازمند تعامل بیشتر با گروه های دیگر نقاط جهان است و بخش بین الملل تئاتر فجر می تواند با فرامنیت واقعی مرزها و کاروانهای تدارکاتی جنگ مرهون تیزبینی خلبانان بود
هاشمی رفسنجانی امنیت واقعی مرزها و کاروانهای تدارکاتی جنگ مرهون تیزبینی خلبانان بود رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای کانون خلبانان ایران افزود باید با سپردن کارها به قهرمانان دوران جنگ از تجربیات و رشادتهای آنان استفاده کرد به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران آیتجایگاه انتقاد در دانشگاه ها باید بازبینی شود
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۴۶ سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه جایگاه انتقاد در دانشگاه ها باید بازبینی شود گفت نقش پررنگ تر اسلام باید در علوم انسانی گنجانده شود و جایگاه نقد در دانشگاه ها نیز تقویت شود و اساس کلام رهبری نیز همین بوده است به گزارش خبرنگار خبرگنابینایان فیلم و سریالها را میبینند!/ رادیو نمایش دیگر تفاوتی با سایر شبکههای رادیویی ندارد
نابینایان فیلم و سریالها را میبینند رادیو نمایش دیگر تفاوتی با سایر شبکههای رادیویی ندارد این کارگردان نمایشهای رادیویی معتقد است پخش فیلم و سریالهای تلویزیونی از رادیو کار غیررادیویی است به گزارش نامه نیوز صدرالدین شجره در همین زمینه اظهار کرد وجود چنین برنامهای اصلادرگیریهای بین نسلی، جدیترین آسیب شبکههای ماهوارهای فارسی زبان
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۲ شبکههای غربی با تغییر در باورها و ارزشهای یک جامعه بین دو نسل مختلف فاصله انداخته و رابطه این دو نسل که در تعامل و انتقال فرهنگ بسیار مهم است را قطع میکنند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقهی خراسانجنوبی امروزه بیشتر افراد جامعرونمایی از «مرگ ماهی» در «یک فیلم، یک سلام» حجازی: جایزه جشنواره فجر از بزرگترین جوایز بین
رونمایی از مرگ ماهی در یک فیلم یک سلامحجازی جایزه جشنواره فجر از بزرگترین جوایز بینالمللی مهمتر است کلاری مرگ ماهی مخاطبان زیادی را به خود جذب خواهد کردمحمود کلاری مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی مرگ ماهی گفت متاسفانه شرایط فیلمها به گونهای شده که نسل جوان ما با فیلمها ارتب-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها