تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802894057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 9 برابري ميزان کفايت سرمايه/ بانک سپه بنگاه دار نيست، سهامدار شرکت هاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۱۵ب.ظ)
مدير عامل بانک سپه: رشد 9 برابري ميزان کفايت سرمايه/ بانک سپه بنگاه دار نيست، سهامدار شرکت هاست بانک سپه، تاکنون از بخش هاي معدني هيچگونه برداشتي نداشته است و تنها درآمدها براي توسعه بخش هاي معدني هزينه شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد کامل تقوي نژاد مديرعامل بانک سپه با بيان اين که يکي از مهمترين شاخص هاي نظام بانکي سرمايه است اظهارکرد: در سال گذشته مطرح شد که اين بانک، از نظر ميزان کفايت سرمايه در وضعيت مناسبي قرار ندارد اما با تلاش هاي صورت گرفته از اين مرحله عبور کرده و به يک نسبت قابل قبولي رسيده ايم.
وي افزود: در مدت يکساله اخير، ميزان کفايت سرمايه گذاري در بانک با رشد 9 برابري مواجه شد که کفايت سرمايه از منفي نوزده صدم به 4.5 درصد رشد پيدا کرد، يعني سرمايه بانک از 8500 ميليارد ريال به 72 هزار ميليارد ريال رسيد.
وي در ادامه با اشاره به خروج از بحث بنگاه داري بانک سپه نيز گفت: بحث خروج از بنگاهداري يکي ديگر از رويکردهاي بانک بود.
مديرعامل بانک سپه افزود: طبق قانون و در ماده 10 لايحه بودجه سال1393، پرداخت 30 درصد از شرکت هاي معدني بابت بهره مالکانه آورده شده است که معادن گل گوهر و چادرملو نيز در اميدنامه سهام اين شرکت ها واگذار شد؛ البته در سال 85، پروانه اين دو معدن توسط دولت، لغو و زيرنظر سازمان ايميدرو قرار گرفتند.
تقوي نژاد اظهارکرد: از مجموع پرداختي بخشي از درآمدهاي سنگ آهن و فولادي ها اين شرکت ها، هزينه پرداخت حقوق شد و متاسفانه همين رويه مانع سرمايه گذاري جديد در بخش هاي معدني کشور شد؛ بنابراين سرمايه گذاري هاي آتي در اين بخش با مخاطره انجام مي شود زيرا طبيعي است که زماني 30درصد حق بهره مالکانه را نمي توانيم داشته باشيم، دسترسي به اهداف نيز کمي دور از دسترس مي شود.
وي ادامه داد: بانک مسکن، تاکنون از بخش هاي معدني هيچگونه برداشتي نداشته است و تنها درآمدها براي توسعه بخش هاي معدني هزينه شده است.
مدير عامل بانک سپه درباره سپرده هاي بلندمدت نيز اشاره اي داشت و اظهارکرد: در هيچ زماني براي سپرده‌هاي بلند‌مدت سود بالاي 22 درصد دريافت نکرده‌ايم و ما معتقديم که بايد براي کاهش بهاي تمام شده پول و به تبع آن کمتر شدن نرخ سود تسهيلات پرداختي بايد نرخ سود سپرده کمتر شده و همگام با کاهش تورم، کاهش يابد.
نقوي نژاد در خصوص عملکرد موسسات مالي و اعتباري نيز گفت: متاسفانه بعضا در عملکرد موسسات مالي و اعتباري شاهد بهم ريختن شدن انضباط حاکم بر بازار پول هستيم؛ از شهريور تا آذرماه امسال حدود 1600 ميليارد تومان از منابع بانک سپه به دليل عملکرد و تخطي برخي موسسات مالي و اعتباري و اجراي سود‌هاي سپرده تعيين شده، از بانک سپه خارج شد، اما ما باز هم به قانون پايبند بوديم.
تقوي‌نژاد از رشد حجم سپرده‌هاي اين بانک از ارديبهشت‌ماه سال گذشته تا همين مدت در سال جاري خبر داد و گفت: در اين دوره حجم سپرده‌هاي بانک سپه از حدود 32 هزار ميليارد تومان به 39 هزار ميليارد تومان افزايش يافته که بيانگر رشد 20 درصدي اين سپرده‌ها است.
عضو هيات رئيسه بانک مرکزي درباره معوقات بانک نيز اظهارکرد: معوقات بانک سپه به عدد 3200 ميلياردي مي رسد و از کل اين معوقات حدود 70 درصد در دست 150 نفر است که عمده آن مربوط به فاصله سال‌ةاي 84 تا 88 مي‌شود که در شرايط خاص و ويژه‌اي اتفاق افتاده است؛ درباره دريافت معوقات، با 150 بدهکار اول در حال مذاکره هستيم، هشت هزار پرونده راکد مانده در معوقات را از رکود خارج کرده و 500 پرونده‌اي که حکم وصول آنها صادر اما براي تعيين تکليف مانده بودند نيز به جريان افتاده است.
وي در ادامه به کاهش نسبت مطالبات غيرجاري به تسهيلات بانک سپه در يکسال گذشته اشاره کرد و افزود: در اين مدت نسبت به مطالبات غيرجاري به تسهيلات اين بانک از حدود 16 به 17 درصد کاهش يافته است.
تقوي‌نژاد اشاره‌اي هم به ميزان تسهيلات پرداختي بانک سپه در بخش اقتصادي داشت و گفت: در مجموع حدود 8800 ميليارد تومان به بخش‌هاي صنعت، معدن و تجارت، بازرگاني و کشاورزي پرداخت شده که در کل حدود 96 هزار ميليارد تومان منابع پرداختي بانک سپه را به بخش اقتصادي شامل مي‌شود که از نظر تعداد 33 درصد و از لحاظ مبلغ 41 درصد افزايش دارد.
وي با بيان اين‌که برنامه‌ شوراي پول و اعتبار به منظور تسويه بدهي‌هاي ارزي نقش مهمي در افزايش سرمايه بانک‌ها خواهد داشت، گفت: براين اساس منابع ناشي از تسويه بدهي‌هاي ارزي حساب ذخيره ارزي بدهکاران به حساب افزايش سرمايه بانک‌ها منتقل مي‌شود که البته در اين حالت بدهکاراني که تا شش ماه بتوانند در اين مورد اقدام کنند، بدهي ارزي خود را با 70 درصد نرخ روز ارز مبادله‌اي مي‌پردازند و 30 درصد تخفيف دريافت خواهند کرد. در عين حال اگر يکساله بدهي خود را تسويه کنند با 85 درصد نرخ روز ارز مبادله‌اي اين کار انجام خواهد شد.
تقوي‌نژاد با اشاره به تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج توسط بانک سپه به زوج‌هاي جوان گفت: در سال جاري بالغ بر 66 ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به بيش از 22 هزار زوج جوان پرداخت شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن