محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832071500
فرزاد موتمن در نشست فیلم «خداحافظی طولانی» طبقه کارگر را از سینما حذف کردهایم/ تمام بار فیلم بر دوش سعید آقاخانی بود
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرزاد موتمن در نشست فیلم «خداحافظی طولانی»
طبقه کارگر را از سینما حذف کردهایم/ تمام بار فیلم بر دوش سعید آقاخانی بود
کارگردان فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی» گفت:نکتهای که مرا مجذوب این فیلمنامه کرد این بود که فیلم در طبقه کارگری میگذرد و من سالهاست که دوست داشتم فیلمی با شخصیتهای کارگر بسازم، متأسفانه در طی سالیان اخیر طبقه کارگر را از سینما حذف کردیم و این شرمآور است.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست تیم فیلم «خداحافظی طولانی» با حضور عوامل این فیلم از جمله فرزاد موتمن کارگردان، سعید آقاخانی و سارا بیات بازیگر، علی حضرتی تهیهکننده، ایرج شهرزادی صدابردار، میثم کائد مدیر تولید و اهالی رسانه برگزار شد. فرزاد موتمن در ابتدای این نشست گفت: قصه این کار را اصغر عبداللهی نویسنده و فیلمنامهنویس نسبتاً قدیمی که با کارهای او از دهه 60 آگاه هستیم است. من از این قصه بیاطلاع بودم و مشغول کار بر روی فیلمنامه خودم بودم تا از من تماس گرفته شد و از من خواستند این فیلم را بسازم. وقتی فیلمنامه را دیدم ترجیح دادم کار خودم را کنار بگذارم و بر روی این فیلمنامه متمرکز شوم. وی افزود: اولین نکتهای که این فیلمنامه مرا به خود جذب کرد این بود که فیلم عشقی بود، من عاشق این ژانر هستم و میزان سنهایی که نوشته شده بود این امکان را به من میداد که این عشق را به لحاظ گرافیکی هم در بیاورم. موتمن ادامه داد: نکته دومی که مرا مجذوب این فیلمنامه کرد این بود که فیلم در طبقه کارگری میگذرد و من سالهاست که دوست داشتم فیلمی با شخصیتهای کارگر بسازم، متأسفانه در طی سالیان اخیر و به دلیل مسائل تجاری خیلی از فیلمها از چهارراه پارک وی به بالا اتفاق میافتد و ما طبقه کارگر را از سینما حذف کردیم و این شرمآور است. موتمن با اشاره به نکته دیگری در خصوص جذابیت فیلمنامه «خداحافظ طولانی» گفت: این فیلم این اجازه را به من میداد تا در فضایی وستر کارکنان و این فیلم این استاتیک را داشت. اساساً تقابل یک فرد با یک جامعه از استاتیک وستر برخوردار است. در فیلمهای وستر میبینیم که سواری وارد شهرهای کوچک میشود و همه چهرهها به طرف او برمیگردد و همه نگاهها به ما میگوید که این مرد یک قصه ناگفته دارد. شروع فیلم «خداحافظ طولانی» هم به همین گونه است، مردی به کارخانه به میرود و همه نگاهها معطوف او میشود. این کارگردان یادآور شد: لوکیشنها هم این اجازه را میداد تا استاتیک روی سن را در فیلم داشته باشیم من تا به حال در این فضا کار نکرده بودم و در آخر نکتهای که باعث شد من این فیلم را بپذیرم گروه تهیه و تولید بود که پولشان آماده بود و من میدانستم که من را سرکار نمیگذارند. ساره بیات در ادامه این نشست گفت: من روزی که فهمیدم قرار است فرزاد معتمن این فیلم را بسازد خیلی مشتاق حضور در این فیلم بودم چرا که آثار او را به عنوان یک فیلمساز و کارگردان مولف دوست دارم. او اعتبار و احترامی خاص برای بازیگرانی که در فیلم حضور داشتند قائل میشود که این برخورد او قابل تحسین بود. سعید آقاخانی دیگر بازیگر این فیلم در خصوص ایفای یک نقش جدی در فیلم معتمن گفت: خود من هم در ذهنم نمیگنجید که روزی جنین نقشی به من پیشنهاد شود. تمام کارهای من کمدی هستند اما وقتی فیلمنامه را خواندم میدانستم که میتوانم این کار را انجام دهم. فرزاد موتمن در این خصوص گفت: ما برای نقش اصلی فیلم به یک بازیگر 40 و 50 ساله احتیاج داریم که هم بتواند تلخی کاراکتر را در بیاورد و هم لباس کارگری به تنش بیاید متاسفانه بازیگرانی که در سینمای ایران این قابلیت را داشته باشند بسیار کم هستند. وی افزود: خیلی فکر کردیم که این نقش را به چه کسی واگذار کنیم جلسهای تشکیل دادیم و در آن میثم کائب مدیر تولید فیلم با ترس و لرز سعید آقاخانی را برای این نقش پیشنهاد داد. در ابتدا وقتی این پیشنهاد مطرح شد همه سکوت کردند اما پس از اندکی تامل از او خواستم تا بیاید و با او صحبت کنیم. کمدینها خیلی خوب میتوانند نقشهای جدی را بازی کنند شاید در ابتداد تردیدهایی در خصوص انتخاب آقاخانی داشتم اما از همان یکی دو روز اول وقتی تمرکز و حواسجمعی او را دیدم دانستم که هم چیز خوب خواهد شد ودیگر با او زیاد حرف نزدم این فیلم به طرز وحشتناکی مدیون سعید آقاخانی است و تمام بار فیلم را او بر دوش میکشد. موتمن ادامه داد:سعید آقاخانی چشمانی خندان دارد و در این فیلم او حرکات چشمانش را شگفتانگیز کنترل میکند و تلخی نقشش را درآورده است. معتمن در خصوص موضوع به کما رفتن در فیلم نیز گفت: سالهاست که در مجامع پزشکی این بحث به کما رفتن و مسائل این چنینی مطرح میشود اما بحث این فیلم بر روی این موضوع متمرکز نشده است و ما نمیخواستیم زیاد به این موضوع بپردازیم ما بحثمان این بود که نشان دهیم که یحیی هر کاری که کرد از سر عشقش به ماهور بود. موتمن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فیلم فضایی نوستالژی را تداعی میکند یا خیر گفت: این فیلم خیلی غمگین است و حتی ازدواجی که در فیلم است غمگین است من به وضع نوستالژی این فیلم توجهی نکردم و غالباً آدم نوستالژی دوست نیستم اما شاید به خاطر موسیقی فیلم باشد که اندکی ذهنها به سمت نوستالژی میرود. موتمن در پایان این نشست با اشاره به موسیقی این فیلم گفت: ما خیلی سخت به این موسیقی رسیدیم و خیلی زمان به خاطر این موضوع از دست دادیم. موسیقی بر روی این فیلم سخت جواب میداد اما در نهایت قرار شد موسیقی طولانی ساخته شود که بیشترش را سکوت تشکیل میدهد چرا که ما میخواستیم موسیقی فیلم در تضاد با فیلم باشد و در عین حال غیرقراردادی هم باشد. انتهای پیام/
93/11/13 - 13:14
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
از «خداحافظی طولانی» موتمن تا «موقت» عزیزی اهالی رسانه به دنبال یک غافلگیری در فیلمهای دو
از خداحافظی طولانی موتمن تا موقت عزیزیاهالی رسانه به دنبال یک غافلگیری در فیلمهای دومین روز جشنوارهدر حالی شش اثر سینمایی در بخشهای رقابتی سودای سیمرغ نگاه نو هنر و تجربه و مستند در دومین روز از سی وسومین جشنواره فیلم فجر در سالن برج میلاد به نمایش در میآیند که اهالی رسانهپیش از اکران فیلم عنوان شد موتمن: امیدوارم مخاطب از عاشقانه «خداحافظی طولانی» راضی باشد
پیش از اکران فیلم عنوان شدموتمن امیدوارم مخاطب از عاشقانه خداحافظی طولانی راضی باشدکارگردان فیلم سینمایی خداحافظی طولانی پیش از اکران فیلمش در میان حاضرین گفت این فیلم عاشقانهای است که محصول یک گروه لست و تنها امیدواریم این است که مخلطب از آن خوشش آید به گزارش خبرنگار سینماییپژمان جمشیدی در گفتوگو با فارس: فیلم «پژمان 2» اوایل سال آینده کلید میخورد/ پیمان قاسمخانی کارگرد
پژمان جمشیدی در گفتوگو با فارس فیلم پژمان 2 اوایل سال آینده کلید میخورد پیمان قاسمخانی کارگردان نسخه سینماییپژمان جمشیدی گفت نسخه سینمایی پژمان به احتمال فراوان اوایل سال آینده به نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسمخانی کلید میخورد پژمان جمشیدی در گفتوگو با خبرنگار رادیوگزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «بوفالو» اسعدیان:پای «بوفالو» میایستیم/سجادیحسینی: سعی ک
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی بوفالواسعدیان پای بوفالو میایستیم سجادیحسینی سعی کردیم به تماشاگر احترام بگذاریمهمایون اسعدیان تهیهکننده فیلم سینمایی بوفالو در نشست مطبوعاتی این فیلم عنوان کرد بوفالو فیلم همه ما است و همه ما نیز پای آن میایستیم به گزارش خبرنگار سینمای خبرگدرباره فیلم «خداحافظی طولانی» سوء ظنها و دعواهای الکی به انضمام مقادیری شاعرانگی خیالی
درباره فیلم خداحافظی طولانیسوء ظنها و دعواهای الکی به انضمام مقادیری شاعرانگی خیالیغیر از تم سوء ظن باقی داستان فیلم مسئله روز اجتماع نیست بخشهای متعدد و مکرری از کار مبتنی بر زد و خورد و دعواست درگیریهای بدنی فیلم در حد گیس کشی و لگد پرت کردنهای یواشکی است خبرگزاری فارس مهگپوگفت فارس با بازیگر و کارگردان «مذاکرات مستقیم آقای عبدی»/2 و پایانی عبدی:بعد از «ای ایران&
گپوگفت فارس با بازیگر و کارگردان مذاکرات مستقیم آقای عبدی 2 و پایانیعبدی بعد از ای ایران معنی بازی در سینما را فهمیدم شاهحاتمی اگر اطلاعات درستی میدادند فیلم را اکران نمیکردیماکبر عبدی گفت من بعد از ای ایران فهمیدم که بازی در سینما یعنی چی و هر کس هم میخواهد در سینما باشددر دومین روز از فجر سیوسوم حاتمیکیا به تماشای «خداحافظی طولانی» نشست
در دومین روز از فجر سیوسومحاتمیکیا به تماشای خداحافظی طولانی نشستابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینمای ایران برای دومین بار متوالی در محل برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس ابراهیم حاتمیکیا برای دومین بار متوالی صبح امروز در برجدومین نشست جریان شناسی ساخت و اکران فیلمهای اول در فارس/2وپایانی سینمای ایران از فیلم اول فاصله میگیرد/ دلال
دومین نشست جریان شناسی ساخت و اکران فیلمهای اول در فارس 2وپایانیسینمای ایران از فیلم اول فاصله میگیرد دلالان با سینما پز می دهندنیما جاویدی گفت اگر از دور به فیلمهای اول نگاه کنیم خواهیم دید در یک نمودار مشخص و با شیبی ملایم سینمای ایران خودش را از فیلم های اول دورتر و دورتراولین پوستر فیلم سینمایی «نزدیکتر» رونمایی شد
اولین پوستر فیلم سینمایی نزدیکتر رونمایی شداولین پوستر فیلم سینمایی نزدیکتر به کارگردانی مصطفی احمدی که در بخش نگاهنو سیوسومین جشنواره فیلم فجر حاضراست رونمایی شد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس فیلمبرداری این فیلم از اوایل آبان آغاز شد و ۳۹ جلسه به طول انجامید که خانهگفتوگو با وحید جلیلوند کارگردان«چهارشنبه 19 اردیبهشت» روح فیلم ادای دین به «گذشت» است/ فی
گفتوگو با وحید جلیلوند کارگردانچهارشنبه 19 اردیبهشتروح فیلم ادای دین به گذشت است فیلم کاراکتر منفی ندارد تماشاگر با ناخودآگاهش فضای واقعی فیلم را درک میکندجلیلوند با اشاره به کاراکترهای واقعی فیلم گفت جلال آشتیانی با این فکر که روزگاری که نیازمند بود کسی به او کمک نکرد امرمعتمدآریا در رونمایی از فیلم سینمایی «بهمن»: «بهمن» مسائل جدی را دنبال میکند/فرشباف: مخاط
معتمدآریا در رونمایی از فیلم سینمایی بهمن بهمن مسائل جدی را دنبال میکند فرشباف مخاطبان هنگام اکران فیلم خوبی خواهند دیدفاطمه معتمدآریا در مراسم رونمایی از فیلم سینمایی بهمن گفت اگر به سینما به عنوان پدیده ای با محتوا نگاه کنیم بهمن مسائل جدی را دنبال میکند پس باید دغدغه های سجدیدترین عکسهای «مبارک» را ببینید «مبارک»؛ اولین رئال انیمیشن سینمای ایران به روایت فیلم
جدیدترین عکسهای مبارک را ببینیدمبارک اولین رئال انیمیشن سینمای ایران به روایت فیلمآنونس رسمی فیلم سینمایی انیمیشن مبارک به کارگردانی محمدرضا نجفیامامی در آستانه برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس آنونس رسمی فیلم سینمایی انیمیشن &laqu«کشف ظرفیتهای جدید» هدف مسابقه طرح اولیه فیلمنامه سینمایی جشنواره فیلم شهر اعلام شد
کشف ظرفیتهای جدیدهدف مسابقه طرح اولیه فیلمنامه سینمایی جشنواره فیلم شهر اعلام شدیزدان عشیری گفت پیش بینی بخش مستقلی با محوریت طرح اولیه فیلمنامه سینمایی در جشنوارهها کمتر متداول است و اقدام جشنواره فیلم شهر در این زمینه ایجاد نوعی ظرفیت و فرصت جدید بوده است به گزارش خبرگزادر گفتوگو با فارس مطرح شد روایتی مستند از اهدای کلیه توسط یک طلبه به کودک هشتساله/ ساخت فیلم سینمایی «د
در گفتوگو با فارس مطرح شدروایتی مستند از اهدای کلیه توسط یک طلبه به کودک هشتساله ساخت فیلم سینمایی ده چهار و نیم سه و نیممهدی حیدری کارگردان مستند ده چهار و نیم سه و نیم از ساخت یک فیلم سینمایی به همین نام در آینده خبر داد مهدی حیدری کارگردان مستند «ده چهار و نیمبه شهروندی شهر دل، شهر سینمای ایران افتخار میکنم «حجت الله ایوبی» به جشنواره فیلم فجر پیام داد
به شهروندی شهر دل شهر سینمای ایران افتخار میکنمحجت الله ایوبی به جشنواره فیلم فجر پیام دادرئیس سازمان سینمایی در فاصله چهار روز مانده تا شروع سیوسومین جشنواره فیلم فجر به این رویداد سینمایی پیام داد به گزارش خبرگزاری فارس متن کامل پیام «حجت الله ایوبی» به شرح زاولین مجموعه «باشگاه فیلم سوره» رونمایی شد مومنی شریف:هیچ عزتی در جشنوارههای خارجی وجود ندارد/شیخط
اولین مجموعه باشگاه فیلم سوره رونمایی شدمومنی شریف هیچ عزتی در جشنوارههای خارجی وجود ندارد شیخطادی سینمای اجتماعی را به دست سینمای تهرانی نسپاریمرئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه هیچ عزتی در جشنوارههای خارجی وجود ندارد گفت خطوط قرمزغربیها مسئله هلوکاست صهیونیست و لیبرال دموکرتوسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی صورت میگیرد اهدای جایزه «صلح و دوستی» در بخش ویژه پیامبر اعظم
توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی صورت میگیرداهدای جایزه صلح و دوستی در بخش ویژه پیامبر اعظم ص جشنواره فیلم وارشبه همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و در آیین اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم وارش سه جایزه صلح و دوستی در بخش ویژه پیامبر اعظم ص به فیلمسازان برگزیده اهدا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها