تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802790505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درباره فیلم «خداحافظی طولانی» سوء ظن‌ها و دعواهای الکی به انضمام مقادیری شاعرانگی خیالی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: درباره فیلم «خداحافظی طولانی»
سوء ظن‌ها و دعواهای الکی به انضمام مقادیری شاعرانگی خیالی
غیر از تم سوء ظن باقی داستان فیلم مسئله روز اجتماع نیست. بخشهای متعدد و مکرری از کار مبتنی بر زد و خورد و دعواست. درگیریهای بدنی فیلم در حد گیس کشی و لگد پرت کردنهای یواشکی است.



خبرگزاری فارس _ مهدی نوری. یک فیلم آهسته و طولانی. بدون ضرباهنگی که کشنده و پیشبرنده باشد. داستان مردی که به جرم اثبات نشده قتل همسرش تقاص میدهد. قتلی که نوعی اتانازی تصویر میشود. اقدامی علیه حیات یکی از همسران با رضایت خودش انگار. سعید آقاخانی در نقشی جدی تکاپو کرده است و میترا حجار و دو سه بازیگر دیگر این فیلم کم بازیگر هم خودشانند. کمی غمگین و کمی گیج و گنگ در روابط زندگی.

فیلم سیاه نیست ولی علاقه ای به امید هم ندارد. برای کارگردان سرنوشت و سرگذشت رنج دیدگان و ستم کشیدگان طبقه فرودست بهانه روایت داستان است. موتمن به شکل واضحی در صدد بازی گرفتنهای زیرپوستی است و اینقدر روی این حس گرایی بازیگر تاکید کرده که جاهایی از فیلم جنبه معناگرایی به خود گرفته است.

غیر از تم سوء ظن باقی داستان فیلم مسئله روز اجتماع نیست. اما از جمله ناگفته نباید گذاشت که بخشهای متعدد و مکرری از کار مبتنی بر زد و خورد و دعواست. اما مخاطب شاهد صحنه های خشن نیست. درگیریهای بدنی فیلم که با محوریت سعید آقاخانی شکل گرفته به غایت کمیک و دخترانه شده است. در حد گیس کشی و لگد پرت کردنهای یواشکی. همین هم ضربه محکمی به فیلم زده است.

از کارگردان شبهای روشن توقع بهتر از این داشتیم و به نویسندگی اصغر عبدالهی که سایه روشن را به صورت مشترک با موتمن داشتند گمان جدی تری وجود داشت.

فیلم ادای دینی دارد به شبهای روشن در سکانسهایی، ولی معلوم نیست مخاطب چطور باید روابط شاعرانه و عاشقانه ای را فهم کند که فانتزی زندگی هیچ فقیر و مستمندی نیست.

شما در بخشهای طولانی از «خداحافظی طولانی» در خیالات بازیگر نقش اول مرد به سر میبرید. انتهای پیام/


 

93/11/13 - 11:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن