تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801779275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت ايجاد زبان مشترک در عرصه بين المللي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ بهمن ۱۳۹۳ (۱۰:۵۸ق.ظ)
وزير فرهنگ تاکيد کرد: ضرورت ايجاد زبان مشترک در عرصه بين المللي تئاتر در عرصه بين‌المللي نيازمند آن است تا با هنرِ جهاني، زباني مشترک پيدا کند. بايد سنت‌هاي نمايشي را به جهانيان بشناسانيم. تئاتر ايران اين ظرفيت را دارد که در عرصه تعاملات بينافرهنگي به گذرگاه تضارب انديشه‌هاي اخلاق‌مدارانه تبديل شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين پاياني سي و سومين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر در تالار وحدت با بيان اين مطلب گفت: من از تضارب اشراقِ ايراني و تئاتر جهاني سخن مي‌گويم، هنرمندان جهان کنجکاو فرهنگ ايران‌زمين هستند و با اندکي پشتکار و تدبير مي‌توان گفتمان اصيل صلح و دوستي ايرانيان را با ديگر کشورها به اشتراک گذاشت و همچنين از آن‌ها نکته‌ها آموخت.
وي ادامه داد: گزاف نيست اگر هنر تئاتر را همزادِ آفرينش انسان بدانيم، گو اينکه هر پرده از آن، سفري است هيجان‌انگيز ميان خيال و واقعيت، رويارويي عالم مجاز است با حقيقت، روايت شاعرانه‌اي است از طريقت انساني و درنهايت، هزارتويي است براي رسيدن به عالم معنا و کمال اخلاقي.
وي افزود: تئاتر هنري شريف، اصيل، الهام‌بخش و عاري از هرگونه مطلق‌انگاري است و همين‌گونه است که بايد بدان به‌مثابه ضرورتي اجتماعي و هنري اثرگذار نگريست.
جنتي گفت: هنرمند تئاتر آزادانديش است و از ويژگي‌هاي آزادانديشي، نقدپذيري است نقدي که مايه رشد و بزرگ شدن است، او نقد را مي‌شنود، عُرف را مي‌پذيرد و به نظر منتقد و مخالف احترام مي‌گذارد، اما؛ تحقير و محدوديت را برنمي‌تابد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: آزادانديشي در کشور ما ميراث ارزشمند بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني (ره) است؛ همه که براي آزادي مجاهدانه تلاش کرد و براي رشد هنر اصيل ايراني اسلامي، نظرهايي راهگشا ارائه داد، امروز روز اوست يادش را گرامي مي‌داريم.
وزير فرهنگ افزود: نيک آگاهيد که جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر، هويت تئاتر ايران است که مي‌کوشد منطقي‌ترين تصوير را از کليت فضاي تئاتر کشور در طي يک سال به دست دهد.
وي گفت: در اين دوره از برگزاري جشنواره حضور بيش از دو هزار هنرمند از سراسر کشور در کنار رقابت گروه‌هاي متعدد تئاتري از ديگر کشورها، موفقيت بزرگي است که بايد آن را به فال نيک گرفت، به دست‌اندرکارانش تبريک گفت و در توسعه کمي و کيفي آن کوشاتر بود.
وي ادامه داد: بايد اعتراف کرد در اين سال‌ها چنان‌که بايسته و شايسته است حامي اين هنر نبوده‌ايم و آن را در مظلوميتش رها کرده‌ايم، از همين رو، از مديران حوزه فرهنگ و هنر در تمام نهادها مي‌خواهم از يک‌سو، آستانه تحمل خويش را در شنيدن نقدهاي بجا و نابجا ارتقا دهند و از سويي ديگر، بيش از هر زمان حامي و پاسخ‌گوي اهالي تئاتر باشند. تئاتر شايسته بي‌مهري نيست.
بايد به نقطه‌اي برسيم که ضوابط جاي سليقه‌ها را بگيرد و جابه‌جايي افراد تأثيري در روند روبه‌جلوي تئاتر کشور نداشته باشد، بايد همواره با مرور گذشته و ايستادن محکم در حال، آينده را از آن تئاتر ايران کنيم، اقتصاد فرهنگ و هنر نيز بايد اين حوزه را در نظر آورد و براي آن برنامه داشته باشد.
عضو کابينه دولت يازدهم گفت: برگزاري چنين جشنواره‌اي را تنها در صورتي مي‌توان موفق دانست که بتوان تئاتر را هرچه بيشتر به ميان مردم برد، در حقيقت، قهرمانان اصلي تئاتر خود مردم هستند.
وي با طرح اين پرسش مبني بر چرايي نهادينه نشدن اين هنر شريف در سطح جامعه ادامه داد: ما سالانه بيش از هزار دانش‌آموخته تئاتر داريم، اما؛ بايد از خود بپرسيم چرا به اين هنر هزار فن به ديده نيازي اجتماعي و جرياني دائمي در حوزه تحولات فرهنگي نگريسته نمي‌شود؟ چگونه است که بسياري از مردم با تئاتر بيگانه‌اند؟ چگونه مي‌توان تئاتر را در جامعه نهادينه ساخت؛ به‌گونه‌اي که فراز و نشيب‌هاي سياسي در حوزه تعاملات حکومتي بر آن تأثير چنداني نگذارد؟ پاسخ به اين پرسش‌ها مستلزم آسيب‌شناسي همه‌جانبه تئاتر ايران است که بي‌ترديد مجالي بس فراخ مي‌طلبد، اين امر را به اهالي دلسوز و کارشناسان جامعه تئاتر وامي‌گذارم، اما؛ به سهم خويش اطمينان مي‌دهم که دولت تدبير و اميد حامي جريان فرهنگ و هنر است و تمام توش و توان خويش را در راستاي تحقق پيشنهادها و راهکارهاي کارشناسي ارائه‌شده به کار خواهد بست.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هنرمندان، سخت‌کوشي و همت عاشقانه شمارا نسبت به اين هنر ديرپاي مردمي ارج مي‌نهم و از اينکه مي‌بينم اين جشنواره موجب اميد، شور و اشتياق شما بزرگواران شده است به خود مي‌بالم و وظيفه خود را در برابر شما عزيزان سنگين‌تر مي‌دانم، اميدوارم همواره سربلند و استوار بمانيد و چراغ تئاتر را پرفروغ‌تر از هميشه روشن نگه داريد.
جنتي افزود: ضمن تبريک به برگزيدگان داخلي و خارجي رشته‌هاي مختلف و با سپاس فراوان از زحمات دست‌اندرکاران برپايي اين رويداد هنري، سرافرازي، مانايي و رفعت اين جشنواره را در دوره‌هاي آينده آرزومندم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن