تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819598763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درياچه پريشان احيا مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۱ب.ظ)
فرماندار كازرون؛ درياچه پريشان احيا مي شود حميدرضاگرامي گفت: بزودي با احداث سد نرگسي آب مورد نياز درياچه پريشان تامين و اين تالاب احيا مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا گرامي جمعه 10بهمن در جمع خبرنگاران، ازجذب 200 هزار ميليارد ريال جهت تأمين اعتبار احداث سد نرگسي اين شهرستان در سال جاري خبر داد و گفت: اين ميزان اعتبار در اختيار قرارگاه خاتم قرار داده شده که با احداث آن تامين آب درياچه پريشان و آب شرب برخي از شهرستان‌ها مانند فراشبند فراهم خواهد شد.
وي از افتتاح 70 پروژه در اين شهرستان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: اين تعداد پروژه با اعتبار 60 ميليارد ريالي به بهره‌برداري مي‌رسد.
فرماندار کازرون همچنين خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه فجر 11 خانه بهداشت اين شهرستان با 880 ميليون تومان اعتبار افتتاح خواهند شد.
گرامي گفت: عمليات اجرايي منطقه ويژه اقتصادي عام نيز که به تصويب نهايي مجلس شوراي اسلامي رسيده در حال انجام است.
وي ابراز اميدواري کرد: با احداث اين منطقه در آينده‌اي نزديک شاهد جايگاه بالاي اين شهرستان نسبت به استان بوشهر و انجام امور صاداراتي و وارداتي بيشتر باشيم.
اين مقام مسئول همچنين از آماده شدن زيرساخت‌هاي اوليه طرح پتروشيمي کازرون در دو بخش جره بالاده و کهمره نودان خبر داد و گفت: فراخوان سرمايه‌گذاري اين طرح اعلام شده و در صورت تمايل سرمايه‌گذار هر چه سريعتر اين مهم پيگيري خواهد شد.
گرامي گفت: علي‌رغم خشکسالي‌هاي اخير در فارس، کازرون نسبت به بسياري از شهرستان‌ها از موقعيت بهتري برخوردار است اما اين امر سبب نمي‌شود که از اصلاح الگوي مصرف غفلت شود.
وي به فقدان توازن در عرصه‌هاي مختلف بخش کشاورزي اين شهرستان اشاره و عنوان کرد: هم‌اينک دو رودخانه دائمي شاپور، 56 رشته قنات، 107 چشمه و حدود چهار هزار چاه عميق و نيمه عميق در کازرون وجود دارد که خسکسالي‌ها اثر زيادي بر آنها گذاشته است.
فرماندار کازرون به استعداد بسياري از اراضي اين شهرستان جهت کشت گونه‌هاي مختلفي از گياهان دارويي اشاره و خاطرنشان کرد: از ميان 40 گونه گياهان دارويي شناسايي شده در فارس، 35 گونه آن در کازرون وجود دارد.
وي ادامه داد: اين شهرستان از ديرباز يکي از مکان‌هاي دائمي براي سکونت عشايران محسوب مي‌شود به گونه‌اي که امروز بيش از سه هزار و 500 خانوار عشايري با 500 هزار رأس دام در آن اقامت دارند.
گرامي سيلوي 50 هزار تني کازرون را از پروژه‌هاي راکدي دانست که با تلاش مسئولين شهري موجب شد که امسال 20 ميليارد ريال به آن اختصاص داده شود و در فصل برداشت گندم مورد بهره‌برداري قرار گيرد.
وي افزود: در اين راستا درخواست يک سرمايه گذار مبني بر ايجاد کارخانه آرد در کنار اين سيلو نيز در حال پيگيري است.
فرماندار کازرون بهره‌برداري از دو بيمارستان مرکزي اين شهرستان و بخش خشت و کنارتخته را از اقدمات مهم حوزه درمان و بهداشت اين شهرستان در سال جاري ذکر و عنوان کرد: عمليات اجرايي ساخت بيمارستان در بخش چنارشيجان نيز در حال انجام است.
گرامي همچنين از آغاز عمليات اجرايي تونل محرم اين شهرستان که در مقطعي از زمان به دليل ناکارامدي پيمانکار بر زمين مانده بود خبر داد و گفت: هم‌اينک 40 ميليارد ريال به پيمانکار جديد داده شده که اميد است در آينده‌اي نزديک شاهد افتتاح اين تونل باشيم.
وي اظهار کرد: در حوزه گازرساني نيز کازرون يکي از شهرستان‌هايي است که در فارس بيشترين عمليات گازرساني را داشته به گونه‌اي که در سال گذشته نزديک به 500 ميليارد ريال در حوزه روستاها، گازرساني انجام داده است.
گرامي ادامه داد: در طول 10 ماه گذشته 20 درخواست سرمايه گذاري در حوزه صنعت، کشاورزي، کشت گياهان دارويي، دام پروري و گردشگري داشته‌ايم که در اين راستا جلسه‌اي با سرکنسول ايران در دبي نيز برگزار شد.
وي امنيت روحي و رواني جهت سرمايه گذاري را يکي از مهمترين مولفه‌هاي سرمايه گذاري دانست که بايد به دور از تنگ نظري‌ها براي تحقق توسعه متوازن و همه جانبه اجرا شود.
گرامي همچنين به برگزاري دهه کازرون از 17 ارديبشهت سال آينده اشاره و خاطرنشان کرد: اين دهه تحت عنوان از نهضت جنوب تا نهضت امام خميني(ره) با هدف زنده نگه داشتن ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي و معرفي توانمندي‌هاي اين شهرستان برگزار خواهد شد.
وي در پايان با بيان اينكه جشنواره گل نرگس کازرون كه ششم بهمن آغاز شده است تا بيستم اين ماه ادامه دارد، گفت: ميانگين درآمد سالانه نرگس‌زارهاي اين شهرستان 600 ميليون ريال برآورد شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن