تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802400053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار معاون اول نخست وزير و وزيرخارجه کرواسي با معصومه ابتکار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۳۱ق.ظ)
ديدار معاون اول نخست وزير و وزيرخارجه کرواسي با معصومه ابتکار معاون اول نخست وزير و وزيرخارجه کرواسي وهيات همراه با معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ديدار و در خصوص مسائل مربوط به محيط زيست گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، ابتکار در اين ديدار با تبريک به وسناپوسيچ به عنوان معاون اول نخست وزير و وزير خارجه و نمونه يک زن فعال در عرصه فعاليت هاي اجتماعي وسياسي کرواسي،به سابقه تاريخي روابط و اشتراکات فرهنگي دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: دو کشور ايران و کرواسي زمينه هاي مختلفي را براي همکاري دارند که مي توانند در قالب آنها با هم همکاري مشترک را گسترش دهند.
وي به تغييرات ايجاد شده در رويکرد داخلي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران اشاره کرد و افزود: دولت استراتژي بسيار خوبي نسبت به حفاظت از محيط زيست دارد .
رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه در سال هاي گذشته به دلايل گوناگون کشور نتوانسته است خيلي از استاندارد هاي زيست محيطي را به اجرا بگذارد ، گفت: اين امر باعث گسترش چالشهاي زيست محيطي چون آلودگي هوا در شهر هاي بزرگ نظير تهران شده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست،وي ادامه داد : در حال حاضر نزديک به 5 ميليون خودرو و تعداد زيادي موتورسيکلت در تهران در حال حرکت هستند که اينگونه وسايل نقليه کيفيت هوا را بشدت کاهش داده اند.
*تدوين و اجراي استاندارد هاي زيست محيطي در دستور کار دولت ايران *
ابتکار تصريح کرد : ايران به دنبال تدوين و اجراي استاندارد هاي در زمينه آب و کيفيت آن ، بهينه سازي مصرف انرژي است و موضوع اقتصاد سبز را در برنامه هاي خود قرار داده است.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر اينکه کشورها همه بايد بر عليه جنگ وخشونت و مقابله با آن فعاليت کنند، افزود: کشور ايران بارها در خصوص جنگ وگسترش خشونت هشدار داده است و در راستاي تآمين امنيت در منطقه اقدامات خوبي را براي کنترل خشونت انجام داده است .
*محيط زيست موضوع جهاني است*
ابتکار با بيان اينکه موضوع محيط زيست ، يک بحث ملي و يا منطقه اي نمي بينيم بلکه محيط زيست يک مبحث جهاني است افزود: يک رودخانه ممکن است از چندين کشور گذرد کند و کشورهاي در مسير خود را تحت تآثير قرار دهد .
وي ادامه داد : گرمايش جهاني وتغييرات آب وهوا يکي از موضوعات جهاني است که امروزه اين بحث تاثير زيادي در منطقه بويژه در ايران داشته است و کاهش برف و باران از نتايج ملموس آن است .
*تاکيد بر همکاري مشترک در زمينه گرمايش جهاني و تغييرات آب و هوا*
ابتکار تصريح کرد: کشور ايران مي تواند در موضوع گرمايش جهاني و تغييرات آب و هوا به طور مشترک با کشور کرواسي همکاري کند.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست موضوع انرژي را يکي ديگر از مباحث با اهميت در کشور عنوان کرد و گفت: .بهبود مصرف انرژِي ، گسترش نيروگاه هاي سيکل ترکيبي ، اجراي استاندارد هاي زيست محيطي تبادل تجربيات بخش هاي خصوص و دولتي در دستور کار قرار گرفته است.
* نمايشگاه محيط زيست فرصتي براي تبادل تجربيات *
ابتکار با اشاره به برگزاري شانزدهمين نمايشگاه بين المللي زيست محيطي از 2لغايت 5 اسفند در تهران افزود: دعوتنامه حضور در اين نمايشگاه براي سفير کرواسي در تهران ارسال شده است و فرصت خوبي براي مشارکت وتبادل تجربيات مشترک براي ذينفعان است.
*مشارکت ايران در تدوين شاخص هاي توسعه هزاره *
رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه ايران داراي سابقه فرهنگي و تاريخي بسيار طولاني است و اشتراکات زيادي را با همسايگان ايجاد کرده است ، گفت: در حال حاضر کشور ايران در تدوين شاخص هاي توسعه هزاره نيز دخيل است.
وي نقش زنان را در جامعه بسيار مهم عنوان کرد و گفت: بايستي فعاليت هاي زنان در جامعه تقويت شود و تفاهم و مذاکره مشترک خيلي از مسائل را مي تواند حل کند.
ابتکار صندوق ملي محيط زيست را يکي از زمينه هاي مشترک کاري با کشور کرواسي برشمرد و گفت: منابع مالي اين صندوق با مشارکت هاي بين المللي تامين مي شود.
اين گزارش مي افزايد، وسنا پوسيچ معاون اول نخست وزير و وزيرخارجه کرواسي در اين ديدار گفت: کشور ايران و کرواسي تاريخ طولاني از روابط خوب را پشت سر گذاشته اند و زمينه هاي خوبي براي همکاري مشترک بين دو کشور وجود دارد.
وي با اشاره به اينکه کرواسي به عنوان يک کشور کوچک عضو اتحاديه اروپا استاندارد هاي مربوط به اتحاديه را درحال پياده سازي است، گفت: اين کشور مي تواند به عنوان عضو اتحاديه اروپا نقش بسزايي در رابطه با ايران ايفا کند.
*موضوع محيط زيست با اقتصاد ارتباط مستقيم دارد*
معاون اول نخست وزير و وزيرخارجه کرواسي با بيان اينکه موضوع محيط زيست که با اقتصاد ارتباط مستقيم دارد، گفت: موضوع حفاظت از پارک هاي ملي و توسعه صنعت توريسم براي کشور کرواسي اهيمت ويژه اي دارد و از نظر اقتصادي مورد توجه است.
وزيرخارجه کرواسي در ادامه با اشاره به اينکه بهينه سازي مصرف انرژي را از طريق اصلاح ساختمانهاي قديمي در حال پيگيري هستيم، افزود: در اين زمينه با مشکل اقتصادي و کمبود منابع مالي مردم مواجه هستيم.
وي تصفيه فاضلاب را يکي ديگر از موضوعات قابل توجه در کشور کرواسي عنوان کرد و افزود: موضوع کنترل آلودگي رودخانه ها و درياچه ها را نيز بطور ويژه مد نظر داريم و با ايتاليا ما کارهاي مشترکي را در اين زمينه انجام مي دهيم چون که آلودگي هاي صنعتي آنها از طريق رودخانه هاي به کرواسي وارد مي شود .
*استفاده از تجربيات ايران در زمينه حفاظت از درياي خزر*
پوسيچ با بيان تجربيات موفق ايران در زمينه درياي خزر به عنوان يک درياچه مشترک با ساير کشورها افزود: علاقمند به استفاده از تجربيات ايران ا در اين زمينه هستيم.
وزيرخارجه کرواسي به همکاري هاي مشترک اين کشور با ايتاليا اشاره کرد و گفت: جزاير و درياچه هاي از نظر زيست محيطي بسيار حساس هستند و نيازمند تجربيات موفق در امور مشابه مي باشيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن