تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805060873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت راه نقش خود را در استانداردسازي مصالح ايفا نکرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۶:۴۳ب.ظ)
وزارت راه نقش خود را در استانداردسازي مصالح ايفا نکرده است رئيس شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازي در حوزه استانداردسازي مصالح ساختماني گفت: وزارتخانه راه و شهرسازي در جايگاه خود در بخش استانداردسازي توليدات ساختماني، نقش خود را ايفا نکرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اکبر ترکان، رئيس شوراي مرکزي سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور در اولين همايش ملي استانداردسازي مصالح ساختماني با بيان اين مطلب افزود: نظام کنترل کيفيت براساس تعريف يعني يک سيستم و سيستم به معناي مجموعه‌اي از اجزاي به هم پيوسته است که يک حرکت هدفدار را تشکيل مي‌دهد.
ترکان با معرفي نظام سه سطحي کنترل کيفيت افزود: ماموريت موسسات استاندارد در همه جاي دنيا، استاندارد اوليه است که از استاندارد طول، زمان، آمپر و ولتاژ شروع مي شود تا نگهداري همه استانداردهايي که ديگران بايد از آن بهره‌برداري کنند، استاندارد ثانويه نيز شامل استانداردسازي تخصصي است و در حوزه وزارت راه و شهرسازي، مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي جايي است که بايد نقش استاندارد ثانويه را ايفا کند.
به گفته رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان کشور، استاندارد ثانويه توسط استاندارد اوليه گواهي‌نامه مي‌گيرد و حلقه‌اي است که خود به يک لايه بعدي به نام استاندارد کار گواهي‌نامه مي‌دهد.
ترکان استانداردکاري را آن بخشي دانست که وارد بازار کسب و کار مي‌شود و با ارائه مثالي تشريح کرد: براي نمونه شرکتي که مي‌خواهد مصرف‌کننده را از کيفيت محصول خود مطمئن کند در لايه استاندارد کار قرار دارد که گواهي‌نامه خود را از استاندارد ثانويه گرفته و بعد از کنترل محصول، گواهي‌نامه يا تاييديه‌اي مبني بر استاندارد بودن آن صادر مي‌کند يا به اين دليل که فاقد استاندارد است گواهي‌نامه صادر نمي‌کند، شرکتي که اين خدمات را مي‌دهد در لايه کسب و کار است.
مشاور ارشد رئيس جمهور ادامه داد: اين شرکت بايد پروانه خود را از لايه بالاتري دريافت کند که موارد استاندارد اجباري را مشخص و اين استانداردهاي اجباري را با اين روش‌ها کنترل کند، در عين حال ابزار و وسايل آن بايد توسط لايه بالاتر تاييد شود که اسم آن استاندارد ثانويه است و خود استاندارد ثانويه بايد توسط استاندارد اوليه چک شود که در حوزه صنعت ساختمان همان موسسه استاندارد ملي يا سازمان ملي استاندارد است.
به گفته ترکان، وزارت راه و شهرسازي در جايگاه خود در بخش استانداردسازي توليدات ساختماني، نقش خود را ايفا نکرده و در صورتي مي‌توانست نقش خود را در اين زمينه ايفا کند که مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي در جايگاه استاندارد ثانويه، با استاندارد اوليه توافق کند تا بتواند به شرکت‌هاي کنترل کيفيت در استاندارد کاري گواهي‌نامه بدهد.
وي با بيان اينکه در چنين شرايطي شرکت‌هاي کنترل کيفيت مي‌توانند براي تمامي مصالح و تجهيزات ساختماني اعم از آسانسور، ديگ بخار، تجهيزات برقي و الکتريکي گواهي‌نامه صادر کنند، گفت: هرچند تدوين، تصويب و ابلاغ استانداردها حرکت ارزشمندي بود که انجام شدهريال اما؛ سوال اين است که چگونه بايد از نظام کنترل کيفي اطمينان حاصل کرد.
ترکان در ادامه با بيان اينکه موسسه استاندارد اصلا سلسله مراتب استاندارد را ايجاد نکرده است، گفت: موسسه ملي استاندارد با ارائه گواهي‌نامه به چند شرکت معين و وظيفه تاييد را به اين شرکت‌ها واگذار کرده و در اين حالت يک انحصاري در تعدادي شرکت محدود به وجود آمده که ممکن است استانداردي که مي‌دهند، استاندارد خوبي نباشد و نمي‌دانيم سازمان چه تضميني مي‌کند، کما اينکه در حوزه آسانسور وضعيت به اين ترتيب است که در جغرافيايي به وسعت ايران صرفا چند شرکت براي تعريف استاندارد آسانسور معين شده است.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان با تاکيد بر اينکه موسسه استاندارد بايد بپذيرد که بين اين موسسه و آزمايشگاه بايد لايه‌هايي قرار گيرد، گفت: اين روش در کشورهاي توسعه‌يافته اجرايي مي‌شود و کافي است که آن را فرا بگيريم و اجرايي کنيم.
وي افزود: يعني سازمان استاندارد به عنوان استاندارد اوليه، استاندارد ثانويه را در هر حوزه تخصصي اعم از راه و شهرسازي تشکيل دهد و استاندارد ثانويه به شرکت‌هاي متعددي که تعداد آنها بايد به اقتضاي شرايط برآورد شود، پروانه بدهد تا اين شرکت‌ها استاندارد کاري ارائه کنند.
ترکان در ادامه عنوان کرد: حتي وقتي آزمايشگاهي در صنعت ساختمان فعاليت مي‌کند، هيچ بخشي به اين آزمايشگاه تاييديه نمي‌دهد و الزامي هم براي اين کار وجود ندارد.
ترکان خاطرنشان کرد: اين موضوع نيازمند آن است که سازمان ملي استاندارد به صورت فراگير نظام کنترل کيفيت را براي استاندارد ثانويه و استاندارد کار داير کند تا اين حرفه‌ها قابليت اجرايي پيدا کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن