تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804293420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«تگرگ و آفتاب» بدون شعار تبليغاتي به جشنواره فجر مي رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۳۱ب.ظ)
«تگرگ و آفتاب» بدون شعار تبليغاتي به جشنواره فجر مي رود مراسم رونمايي از فيلم سينمايي «تگرگ و آفتاب» با حضور رضا كريمي كارگردان، عليرضا برازنده فيلمبردار، جواد عزتي، كسري عزيزا و پرديس احمديه بازيگر در برنامه «يک فيلم، يک سلام» در «پرديس سينما گالري ملت» برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در ابتداي اين مراسم رضا کريمي کارگردان فيلم گفت: مدت‌ها بود که دوست داشتم درباره چنين موضوعي فيلم بسازم و در اين مدت طرح‌هايي داشتم اما من را راضي نمي‌کرد زيرا دوست داشتم اگر قرار است در اين زمينه کارکنم کار متفاوت باشد.
وي در ادامه افزود: «تگرگ و آفتاب» را شروع کردم زيرا حس کردم اثر متفاوتي خواهد بود ضمن اينکه اتفاق خوبي که در اين فيلم رخ داد اين بود که گروه بسيار خاص و ايده‌آل در اين پروژه با ما همراه بودند و همه آن‌ها کار را دوست داشتند.
کارگردان «تگرگ و آفتاب» در پاسخ به اين سؤال که چرا از بازيگر شناخته‌شده براي نقش اول انتخاب نکرديد، پاسخ داد: از همان ابتدا که قصه را مي‌نوشتم برايم مهم بود که شخصيت اصلي فيلم بازيگر شناخته‌شده نباشد، زيرا خود نقش جنسي داشت که آدرس آن سرراست بود، ضمن اينکه مي‌خواستم مخاطب درباره اين نقش پيش‌زمينه ذهني نداشته باشد.
کريمي همچنين خاطرنشان کرد: از تعداد افراد زيادي تست بازيگري گرفتيم و در حدود ده روز مانده به فيلم‌برداري کسري توسط دوستي به ما معرفي شد، البته من يک عکس از کسري عزيزا در کنار همين دوست ديده بودم که چهره او نظرم را جلب کرد به همين دليل از او خواستم تا کسري را به دفتر ما بياورد، زماني که او را ديدم يقين پيدا کردم همان چهره‌اي است که من دنبالش بودم و مطمئن شدم که انتخابم درست بوده است و در دو جلسه‌اي که باهم صحبت مي‌کرديم متوجه شدم زمينه لازم را دارد.
کريمي در پاسخ به اين پرسش که با توجه به اينکه مهران احمدي و جواد عزتي بيشتر رگه‌هايي از طنز هم در کارهاي آن‌ها ديده‌شده است انتخاب آن‌ها ريسک نبود؟ گفت: بازيگراني از جنس عزتي و احمدي دردسر نيستند، بلکه براي فيلم موهبتي هستند. ضمن اينکه حضور آن‌ها موجب مي‌شود تا پي به توانايي‌هاي آن‌ها ببريم، ضمن اينکه کارهاي جواد عزتي را درگذشته زياد ديده بودم و مي‌دانستم او بازيگري توانا و باهوش است که قطعاً حضورش براي فيلم موهبت است.
اين کارگردان همچنين درباره لوکيشن‌هاي فيلم که مربوط به دهه شصت هستند نيز گفت: پيدا کردن لوکيشن‌هاي فيلم درست به‌اندازه پيدا کردن کسري براي نقش اول سخت بود، ضمن اينکه نمي‌توانستيم با توجه به هزينه بالا، لوکيشن‌ها را بسازيم و بايد خانه‌ها و کوچه‌هاي خاصي را گلچين مي‌کرديم.
کريمي درباره جواد عزتي گفت: جواد جزء بازيگراني است که در فيلم‌ها تنها به خود و نقشش فکر نمي‌کند بلکه مجموعه کار را در نظر مي‌گيرد در اين فيلم علاوه بر بازيگران خوب عوامل بسيار حرفه‌اي هم در کنار ما بودند که درنهايت خوشبختانه در عين سادگي فيلم خوبي هم درآمد.
کريمي درباره موسيقي فيلم نيز گفت: در اين فيلم به شکل رايج در فکر موسيقي نبودم و تنها درباره برخي سکانس‌هايش مي‌خواستم موسيقي بگذارم که با دوستان زيادي دراين‌باره صحبت کردم، ولي هنوز به نتيجه قطعي نرسيده‌ايم.
وي درباره شعار فيلم خود نيز گفت: فيلم «تگرگ و آفتاب» شعار تبليغاتي ندارد، زيرا معتقدم فيلم درباره يک‌لحظه است که بيشتر در بهار اتفاق مي‌افتد.
در ادامه اين نشست جواد عزتي درباره فيلم گفت: «تگرگ و آفتاب» يک فيلم خوب عاشقانه و دوست‌داشتني است و من قبل از اينکه به‌عنوان بازيگر انتخاب شوم فيلم‌نامه را از طريق دوستي خوانده بودم که نظرم را بسيار جلب کرده بود.
وي درباره نقش خود در اين فيلم گفت: به‌هيچ‌وجه نقش من در اين فيلم کمدي نيست و برايم در خدمت قصه بودن بسيار اهميت داشت، ضمن اينکه معتقدم قصه بسيار جذاب و دوست‌داشتني است، بايد يادآور شوم که رفتارهاي دهه شصت در قصه بسيار تأثيرگذار است به همين دليل براي کارگردان فيلم هم مهم بود که رفتارهاي ما در فيلم عين رفتارهاي دهه شصت باشد و ما هم در اين زمينه تلاش سختي داشتيم.
عزتي درباره مرز بين نقش‌هاي کمدي و جدي نيز گفت: اين موضوعات همه به اين برمي‌گردد که بازيگر تا چه اندازه در خدمت قصه باشد و کارگردان قصه را چگونه روايت کند به همين دليل سعي مي‌کنم به بدنه ضربه نزنم و کامل در خدمت کارگردان باشم.
وي درباره سيمرغ جشنواره فيلم فجر نيز گفت: در دوره‌هايي به سيمرغ زياد فکر مي‌کردم، اما؛ بعدها به اين نتيجه رسيدم که فيلم خوب کار کردن به همان اندازه موجب ديده شدن مي‌شود و مخاطب را به ياد من مي‌اندازد.
عزتي همچنين گفت: حال خوب چيزي است که ما مي‌توانيم از سينما طلبکار باشيم تصور من اين است که مخاطب با ديدن اين فيلم حال خوبي پيدا مي‌کند.
کسري عزيزا که در فيلم نقش اصلي را ايفا مي‌کند گفت: اين فيلم اولين کار سينمايي من است و پيوستن من به اين فيلم کاملاً اتفاقي بود و از همان ابتدا اتفاق‌هاي خوبي بين من و کارگردان فيلم افتاد ضمن اينکه بازيگران حرفه‌اي که در اين فيلم حضور داشتند بسيار حمايتم کردند.
وي در ادامه افزود: اتفاق جالب امشب اين است که من براي اولين بار همراه شما خروجي فيلم را ديدم و متوجه شدم از آن چيزي که در تصورم مي‌گذشت بسيار بهتر بود. بايد يادآور شوم دوستاني که در اين پروژه حضور داشتند رفتار بسيار گرم و مهرباني با من داشتند و همين موضوع موجب شد تا من ترغيب شوم و کار بهتري را ارائه دهم.
عزيزا درباره فضاي دهه ۶۰ نيز گفت: در طول اين مدت مستندها و فيلم‌هاي زيادي از دهه ۶۰ مي‌ديدم تا با آن فضا آشنايي بيشتري پيدا کنم.
بازيگر نقش اصلي «تگرگ و آفتاب» درباره سيمرغ جشنواره نيز گفت: با توجه به اينکه اولين حضورم در سينما است، به هيچ‌وجه به سيمرغ فکر نمي‌کنم، از همه دوستاني که در اينجا حضور دارند، مي‌خواهم که اگر مي‌خواهند تعجب کنند بيايند و اين فيلم را حتماً ببينند، زيرا چهره واقعي من در فيلم نمايش داده مي‌شود.
در ادامه پرديس احمديه از ديگر بازيگران فيلم نيز گفت: اولين حضور من دو سال پيش با فيلم «کلاس هنرپيشگي» داود نژاد بود و امسال در فيلم «خانه دختر» شاه‌حسيني و «دلم مي‌خواد» فرمان آرا حضور داشتم.
احمديه درباره سيمرغ جشنواره نيز گفت: به سيمرغ فکر مي‌کنم؛ اما؛ معتقدم اگر امسال سيمرغ نگيرم دير نمي‌شود، زيرا هنوز وقت زيادي دارم، به همه پيشنهاد مي‌کنم فيلم را ببينند زيرا معتقدم در دهه ۶۰ آدم‌هاي بسيار با ارزشي زندگي مي‌کردند که زحمات زيادي کشيدند.
در ادامه عليرضا برازنده مدير فيلمبرداري نيز گفت: حدود ۴ ماه قبل از فيلمبرداري با کريمي کارگردان فيلم گفت‌وگوهايي داشتيم، او از همان ابتدا بر روي همه‌چيز حساس بود روي نوع کار، دکوپاژ و نورپردازي باهم مدت‌ها حرف مي‌زديم و او در همه زمينه‌هاي فيلم سادگي در دوربين و حرکت و ميزانسن را مي‌خواست و خوشبختانه به چيزي که او مي‌خواست رسيديم و به‌نوعي شيوه کار کاملاً کلاسيک بود.
وي ادامه داد: فيلم ازنظر ساخت، فيلم متفاوتي است زيرا قصه جذابي دارد و پرداخت خاصي به قصه شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن