تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815922171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوست یابی را به فرزندتان آموزش دهید!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


آموزش دوست یابی به فرزندان؛
دوست یابی را به فرزندتان آموزش دهید!
شاید شما هم به عنوان والدین نگران روابط فرزندتان با دوستانش باشید. بدون شک رابطه دوستی درکودکی مسیری حساس است. بچه ها به مرور خواهند آموخت که چگونه با دوستانشان رفتار کنند، چگونه موقع دعوا با یکدیگر مصالحه کنند و یا با همدیگر اوقاتشان را تقسیم کنند.



امام على عليه ‏السلام : خوش اخلاقى در سه چيز است: دورى كردن از حرام، طلب حلال و فراهم آوردن آسايش و رفاه براى خانواده.
به گزارش سرویس خانواده جام نیوز،  شاید شما هم به عنوان والدین نگران روابط فرزندتان با دوستانش باشید. بدون شک رابطه دوستی درکودکی مسیری حساس است. بچه ها به مرور خواهند آموخت که چگونه با دوستانشان رفتار کنند، چگونه موقع دعوا با یکدیگر مصالحه کنند و یا با همدیگر اوقاتشان را تقسیم کنند. اما پایین و بالاهایی که در دوستی وجود دارد گاهی اوقات برای والدین نگران کننده می شود.
ماری دابین، استاد روانشناسی در دانشگاه پزشکی ایلی نویز آمریکا می گوید: اکثر بچه ها بعضی اوقات احساساتشان جریحه دار می شود و اینجاست که دخالت های بی مورد بعضی والدین اوضاع را وخیم تر می کند.
حالا سوال اینجاست که به عنوان یک والدین نگران از کجا باید بدانیم که چه زمانی فرزندمان به ما احتیاج دارد و چه زمانی می بایست خودمان را کنار بکشیم؟ در این مقاله مجله دلگرم با توجه به گفته کارشناسان رشد کودک به بیان نکاتی کلیدی و اساسی در رابطه با والدین و فرزندان خواهد پرداخت.
1. مهارتهای رفاقت و صمیمیت را به فرزندتان آموزش دهید. کودکان دوست دارند که با دوستانشان و یا دیگر کودکان اطرافشان به راحتی و بدون دخالت بزرگترها بازی کنند. زمانیکه کودکتان رابطه شما با دوستانتان را می بیند دقیقا کپی برداری می کند و از شما آموزش می بیند پس سعی کنید در رفتار خودتان با دوستانتان دقت لازم را مبذول کنید. می توانید حس همدلی و مهربانی را به فرزندتان آموزش دهید. برای مثال اگر همسایه کناریتان مریض است و شما غذایی درست کرده اید که مناسب حال او نیز هست می توانید مقداری از غذا را به همسایه تان بدهید مطمئن باشید فرزندتان این رفتارها را الگوبرداری خواهد کرد.
2. از شیوه برخورد فرزندتان با دوستانش حتما آگاهی داشته باشید. هوای فرزندتان را دورادور داشتن  با اجبار فرزندتان به کارهای ناخواسته تفاوت زیادی دارد. به کرات دیده می شود که والدین به صورت بسیار واضح و شفاف طریقه رفتار و برخورد با دیگران را به فرزندشان آموزش می دهند.اما باید بگوییم که والدین می بایست به طور غیر ملموس روش های آداب معاشرت را به فرزندانشان آموزش دهند.اجازه دهید فرزندتان به شما نشان دهد که چه نوع رفتار و آداب معاشرتی را دوست دارد و انتخاب کدامیک برایش راحت تر است. به طور مثال اگر فرزندتان از بازی گروهی لذت می برد به او اجازه دید در گروه دوستانش شرکت کند و اگر برعکس از بازی کردن با یک یا دو نفر بیشتر لذت می برد بگذارید با همان تعداد کم دوستانش بازی کند.
3. اجازه دهید فرزندتان دوستانش را به خانه بیاورد. اگر فرزندتان مایل است که دوستانش را به خانه دعوت کند با روی گشاده از پیشنهادش استقبال کنید و یا اینکه گاهی اوقات خودتان هم می توانید به فرزندتان پیشنهاد دهید و از او بخواهید که دوستانش را دعوت کند که شما بیشتر با آنها آشنا شوید. محیط خانه را برای فرزندتان و دوستنانش اماده کنید و هر بازی که تمایل دارند را اجازه دهید که انجام دهند.
4. زمانیکه فرزندتان با دوستانش به مشکلی برخورد کرد در حل آن مشکل کمکش کنید. سوء تفاهم در دوستی همیشه وجود دارد. از فرزندتان بخواهید در مورد مشکل به وجود آمده با شما صحبت کند و شما قضاوت کنید که در این مرحله می بایست چه عکس العملی نشان دهد. شاید گاهی اوقات به این نتیجه برسید که ادامه این رابطه دیگر به صلاح فرزندتان نیست.   دلگرم / 2009



۲۷/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن