تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818832259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجاب تنها مساله زنان نیست


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):
حجاب تنها مساله زنان نیست
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) از برگزاری اجلاس هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این همایش 25 دی ماه و با حضور 90 سازمان مردم‌نهاد برگزار شد.




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در نشست خبری اجلاس نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: ارزش‌های دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) تقویت شد و احیای این ارزش‌ها همواره مورد تأکید قرار می‌گرفت و ارزش‌های اخلاقی نیز در ایام جنگ تحمیلی قوت بیشتری پیدا کرده بود.

وی افزود: یکی از راه‌های توطئه دشمن، ایجاد فساد و بی‌بند و باری در جامعه است و هدف دشمن در تمام این عرصه‌ها، گسترش بی‌بند و باری، فعالیت‌های هنجارشکنانه است که البته مردم و مسئولان همواره در مقابل این حرکت‌ها ایستادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: راهپیمایی 9 دی اعلام انزجار مردم از فتنه‌گران و محکوم کردن فتنه 88 و پایبندی مردم را به اصول و ارزش‌های انقلاب نشان می‌داد.

وی خاطر نشان کرد: در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید دقت داشته باشیم چرا که عده‌ای از افراد به دلیل ناآگاهی در این طیف قرار می‌گیرند اما در حقیقت انسان‌های با تدین و با ایمانی هستند که با الگوبرداری اشتباه از دیگران، رنگ آنان را به خود می‌گیرند و به بیراهه می‌روند اما عده‌ای دیگر الگوی پوشش نادرست را ترویج می‌کنند که این افراد در شبکه‌های اجتماعی با الگو دادن، افراد را به داشتن پوشش‌های نامناسب تشویق می‌کنند.

دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب به فعالیت سازمان‌ مردم نهاد در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: این سازمان‌ها می‌توانند از یک سو نقش مهمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و از سوی دیگر نقش مهمی در مقابله با بدحجابی داشته باشند و در استان‌های مختلف این سازمان‌ها فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند و خوشبختانه در دانشگاه‌ها نیز با همکاری دانشجویان، گروه‌های ارزشمندی شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اختری افزود: بنیاد عفاف و حجاب دنبال کار فیزیکی و مقابله‌ای با بدحجابان نیست چرا که این امر مربوط به نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه است و بنیاد عفاف و حجاب به کارهای علمی و پژوهشی در این زمینه می‌پردازد.

وی اظهار داشت: 25 دی ماه سال جاری نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد با حضور 90 سازمان مردم‌نهاد فعال در حوزه عفاف و حجاب برگزار می‌شود که در این نشست بر اجرای مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی و ارائه راهکارهای لازم برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تأکید خواهد شد.

دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب افزود: قانون عفاف و حجاب تصویب و به وزارتخانه‌ها ابلاغ شده است اما علی‌رغم تأکید دولت در اجرای این قانون هنوز اجرایی نشده و امیدوار هستیم با برگزاری چنین نشست‌هایی به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش آن کمک کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین اختری اظهار داشت: مردم باید از فرهنگ عفاف و حجاب حمایت و پشتیبانی کنند چرا که هر فرد در هر مجموعه‌ای وظیفه دارد تا به مسئله عفاف و حجاب توجه داشته باشد و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که هم اکنون شاهد آن هستیم به دلیل بی‌توجهی به این موضوع بوده است. وقتی ارزش‌های دینی استحکام پیدا کند شایستگی‌ها در جامعه افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: طی سال‌های اخیر با وزرای متعددی در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب جلسات مختلفی را برگزار کرده‌ایم ضمن اینکه وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و علوم نیز قول همکاری و پشتیبانی در این زمینه را داده‌اند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ایجاد 2 کارگروه در بنیاد عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: این 2 کارگروه در جهت اجرایی شدن مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور تبادل نظر کارشناسان در مقوله عفاف و حجاب تشکیل شده است تا به راهکارهای عملیاتی در این زمینه دست پیدا کنیم و نتایج آن را به مسئولان مربوطه دستگاه‌ها ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین اختری با بیان اینکه عفاف و حجاب دو مقوله جدا از یکدیگر نیستند، افزود: بی‌عفتی زمینه بی‌حجابی و بی‌حجابی زمینه بی‌عفتی را فراهم می‌کند البته ما افرادی را داریم که حجاب ندارند اما عفاف دارند اما معتقد هستیم به مرور زمان همین بی‌حجابی شرایط بی‌عفتی را فراهم می‌کند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه این تصور اشتباه است که گمان کنیم موضوع حجاب تنها مربوط به زنان جامعه است، گفت: بلکه هر دو قشر زن و مرد باید در این زمینه مد نظر قرار گیرند چرا که بی‌حجابی تنها مربوط به زنان نیست.

وی افزود: اصل مسئله عفاف و حجاب در دین ضرورت پوشاندن غیر صورت و دست‌هاست البته ممکن است فردی پوشش کامل نیز داشته باشد اما تبرج کند که این امر در دین مبین اسلام نهی شده است و صرف پوشیدن برخی لباس‌ها مانند پوتین برای خانم‌ها قابل تذکر نیست و باید به اصل مسئله پرداخت.

  فارس  



۲۷/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن