تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804121603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب منطقه آزاد تجاري مهران، يک گام تا نهايي شدن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۱ب.ظ)
نماينده ايلام در شوراي عالي استان ها خبر داد؛ تصويب منطقه آزاد تجاري مهران، يک گام تا نهايي شدن راه اندازي منطقه آزاد تجاري در شهرستان مرزي مهران به عنوان يک پروژه مهم و مورد مطالبه مردم استان ايلام چند سالي است که به صورت جدي توسط مردم، مسوولين و نمايندگان مردم اين استان مورد پيگيري قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، احداث منطقه آزاد تجاري مهران اگر چه که در دولت دهم به عنوان يک مصوبه به دولت پيشنهاد شده بود، اما؛ اقدام چنداني در مورد اجراي آن صورت نگرفته است.
مطرح شدن جدي تر منطقه آزاد تجاري مهران در سفر دکتر روحاني به ايلام مي تواند تحولات بسيار چشمگيري را در استان ايلام و منطقه مرزي مهران به وجود آورد.
نماينده مردم ايلام در شوراي عالي استان ها در پيرامون منطقه آزاد تجاري مهران گفت و گويي با خبرنگار موج داشت که در ادامه مي خوانيد.
نماينده مردم ايلام در شوراي عالي استان ها در پاسخ به سؤالي در خصوص روند تصويب منطقه آزاد تجاري مهران گفت: ايجاد منطقه آزاد تجاري و صنعتي مهران در اين استان در نشست کارگروه تخصصي شوراي عالي مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي کشور مورد موافقت قرار گرفته است.
وي افزود: پرونده منطقه آزاد مهران پس از اين مرحله براي تصويب نهايي به هيأت دولت ارجاع و سپس راهي مجلس مي شود.
بکري يادآور شد: تصويب منطقه آزاد تجاري مهران در گارگروه مناطق آزاد تجاري کشور گامي بسيار مهم و در واقع مهمترين اقدام در تصويب نهايي اين طرح در دولت و مجلس بوده و به زودي در دولت و پس از آن در مجلس نيز مصوب خواهد شد.
وي در پاسخ به ارائه طرح تبديل مهران به منطقه آزاد اقتصادي افزود: با توجه به ظرفيت هاي منحصر به فرد ايلام، دولت تدبير و اميد به اين ديار توجه ويژه اي دارد و در اين راستا طرح تبديل مهران به منطقه آزاد اقتصادي، صنعتي و تجاري که از سوي مسوولان ارشد استان تهيه شده بود، در شوراي عالي مناطق آزاد مورد موافقت دولت قرار گرفت.
نماينده مردم در شوراي عالي استان ها در پاسخ به سؤالي در خصوص حضور سرمايه گذاران گفت: استان ايلام براي پذيرش سرمايه گذاران داخلي و خارجي آمادگي کامل دارد؛ چرا که مهران منطقه اي شناخته شده در کشور است و بسياري از مقام هاي نظام با ظرفيت ها و توانمندي هاي اين منطقه آشنا بوده و از آن شناخت کافي دارند.
وي اضافه کرد: سهولت در دريافت ويزاي تردد، تجارت آسان کالا، تسهيل امور گمرکي و فعاليت سرمايه گذاران خارجي و زمينه تأسيس بانک هاي خارجي را از مزاياي راه اندازي منطقه آزاد تجاري و صنعتي در مهران عنوان کرد.
بکري در پاسخ به سؤالي در خصوص تأثير منطقه آزاد تجاري بر اقتصادي استان ايلام گفت: بدون شک يکي از مهمترين تأثيراتي که منطقه آزاد تجاري مهران بر اقتصاد استان خواهد داشت رونق گرفتن اشتغال و کسب و کارهاي تجاري و مرزي است که مي تواند اميدواري در بين ده ها هزار جوان بيکار و جوياي شغل در اين استان را نيز به همراه خود به اين استان مرزي بياورد.
نماينده مردم در شوراي عالي استان ها در پاسخ به سؤالي در خصوص موقعيت استان ايلام گفت: شهرستان مرزي و نفت خيز مهران در همسايگي عراق و در جنوب باختري استان ايلام قرار دارد. مرز رسمي اين شهرستان به سبب نزديکي به شهرهاي زيارتي و پايتخت عراق، حضور و سکونت شيعيان در استان هاي آن سوي مرز در کنار پيوندهاي مذهبي، قومي و فرهنگي مردم مناطق مرزي و بخشي از بغداد با جامعه استان ايلام، امن ترين مسير رفت و آمد و مرز جمهوري اسلامي ايران در همسايگي عراق به شمار مي رود.
گفتني است، روزانه به طور ميانگين پنج هزار نفر از راه اين مرز بين المللي در ۱۰۰ کيلومتري ايلام به شهرهاي مذهبي عراق و ايران سفر مي کنند. پايانه بازرگاني مهران نيز يکي از مهمترين مبادي صادرات کالا و خدمات از جمهوري اسلامي ايران به کشور عراق است. نزديک به يک ميليارد دلار کالاي ساخت ايران در سال ۹۲ از راه اين پايانه مرزي به عراق صادر شد.
ايجاد منطقه آزاد اقتصادي، تجاري و صنعتي و نيز احداث راه آهن از آرزوهاي ديرينه مردم ايلام از مسوولان دولت تدبير و اميد است که سال هاي سال است در انتظار تحقق آن هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن