تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820646185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصاویر زمین در 2014 از فضا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تصاویر زمین در 2014 از فضا
برخی رسانه های تصاویری از فضا از زمین در 2014 را منتشر کرده اند که در بسیاری از شبکه های اجتماعی با بیشترین بازدید کننده روبه رو بوده است.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس، مجموعه تصاویر تهیه شده از زمین بسیار زیاد است اما برخی از آنها به شرح ذیل می باشد:

*** تصویر ابرها در در ماه اوت سال 2014 توسط فضانوردان از ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) برداشته شده است، این تصویر نمایش دهنده طوفان و تندباد زمین از نگاه فضانوردان از فضا است.

*** عکسی از پارک المپیک Sochi که توسط اعضای گروه اعزامی 38 نفره به فضا از ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) در شب از فضا برداشته شده است. این عکس در 10 فوریه 2014 میلادی در روسیه برداشته شده است.

سازه مدور و درخشان که در قسمت پایین پارک قرار دارد، استادیوم Fisht است که جشن بازی های زمستانی المپیک در آن برگزار می شود.

*** دشت وسیع نمک که توسط اعضای گروه اعزامی 38 نفره به فضا از ایستگاه بین المللی فضایی (ISS) در شب از فضا برداشته شده است، این دشت در ایران قرار دارد، این عکس در 14 فوریه 2014 میلادی گرفته شده است.

*** آتشفشان بزمان " ایران " 5 ژانویه 2014 میلادی

این کوه در 115 کیلومتری شمال غربی ایرانشهر و 129 کیلومتری غرب خاش، شمال جازموریان و در پایانه جنوبی بلوک لوت قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا 3490 متر و از زمین های اطراف 2100 متر است.

*** دره رودخانه سبز که با نام Bowknot Bend هم شناخته می شود، در یوتا، ایالت متحده آمریکا قرار دارد و تصویر آن در تاریخ 22 ژانویه سال 2014 از ایستگاه فضایی از آسمان برداشته شده است.

*** عکسی از گرند کانیون آمریکا - 25 مارس 2014

*** عکسی از Gweni-Fada که در روز اول آوریل 2014 از فضا برداشته شده است. اندازه Gweni-Fada 14 کیلومتر است و 360 میلیون سال پیش شکل گرفته است.

*** جزیره های مصنوعی ساخته شده در سواحل دبی در امارت متحده عربی از فضا قابل رویت هستند. جزیره سمت چپ که Palm Jumeirah نام دارد در سال 2001 میلادی ساختش آغاز شده است و جزیره Palm Jebel Ali که در مرکز قرار دارد، در سال 2006 میلادی استارت خورده است. ساخت جزایر دنیا نیز که در سال 2003 میلادی آغاز شده است.

*** این تصویر در تاریخ 6 ژوئن سال 2014 میلادی از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است و دلتای Okavango در بوتساوانا را نشان می دهد. دلتای Okavango یک دلتای رودخانه ای بزرگ در بیابان Kalahari که از فضا نیز قابل رویت است.

*** تصویری از بیابان Namib که در تاریخ 21 ژوئن از ایستگاه فضایی برداشته شده است. در این تصویر گرد و غباری که باد در هوا پراکنده است را می توان دید.

*** دریای بالتیک - 15 ژوئن 2014

این دریا در قاره اروپا و در ساحل جنوبی نروژ قرار دارد. این پهنه آبی پایین کشور سوئد واقع شده است، دانمارک در سمت چپ آن، لهستان در پایین سمت چپ، روسیه در پایین و مرکز و لیتوانی در گوشه پایین سمت راست است.

*** چرخند Neoguri یکی از بزرگ ترین چرخندهای استوایی است که با سرعت 150 مایل در ساعت حرکت می کند. این تصویر در تاریخ 7 جولای برداشته شده است.

*** تجمع بزرگ نور در یکی از شهرهای ساحلی آمریکا - 6 اوت 2014

*** "جزیره ی هیسپانیولا " 26 جولای 2014 میلادی - جزیره ی هیسپانیولا در دریای کارائیب که میان هائیتی و جمهوری دومینیکن تقسیم شده است . در این تصویر دود بزرگی روی جزیره را پوشانده است.

*** تصویر فضایی از فرانسه در شب - 26 جولای 2014

*** طوفان تندری درBorneo اوت 2014

*** رودخانه Sharda اوت 2014

*** فضانورد روسی در حال راهپیمایی فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی - 18 اوت 2014

*** تصویری از راه شیری که توسط فضانوردان ایستگاه فضایی برداشته شده است - 27 سپتامبر 2014

*** شفق شمالی - 29 سپتامبر 2014

*** فضانورد آژانس فضایی اروپا در حال عکس برداشتن از ایستگاه فضایی بین المللی - 23 سپتامبر 2014

*** فضانورد اروپایی در حال برداشتن سلفی از خودش حین راهپیمایی فضایی - 10 اکتبر سال 2014

*** تصویری از فلات تبت که از ایستگاه فضایی بین المللی برداشته شده است.

*** عکسی از طوفان Gonzalo که از ایستگاه فضایی بین المللی برداشته شده است. 18 اکتبر 2014

*** فضانورد روسی در حال عکس برداشتن از خود از ایستگاه فضایی بین المللی - 18 اوت 2014






تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن