تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798397082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاندای چاق و شکمو قهرمان می‌شود/ سفری رزمی و روحی به درون خود -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دوشنبه‌گردی در دنیای انیمیشن
پاندای چاق و شکمو قهرمان می‌شود/ سفری رزمی و روحی به درون خود

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»


شناسهٔ خبر: 2462987 دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
هنر > سینمای جهان

انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2» فيلمی از كمپانی دريم‌ووركز است كه در رقابت با پيكسار قرار دارد و در نتيجه تلاش بسيار مي‌كند تا از این رقابت سربلند بیرون آید. خبرگزاری مهر - گروه هنر: «پاندای کونگ‌فو کار ۲» انیمیشنی است که در ادامه «پاندای کونگ فو کار» اول ساخته شده است. در قسمت اول این داستان بعد از ماجراهایی یک پاندای ساده لوح به نام پو، تحت تربیت استادش شیفو تبدیل به بهترین کونگ‌فو کار چین می شود.در قسمت دوم این انیمیشن، شاهد آن هستیم که ماموریت نجات چین از طرف استاد شیفو به پو سپرده می شود.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
«پاندای کونگ‌فو کار 2» قبل از اكران عمومی خود، در فستیوال 2011 فیلم كن و در ماه می به نمایش درآمد. این فیلم روز بیست و دوم ماه می در تئاتر چینی گراومن در كالیفورنیا به نمایش درآمد و بیست و ششم ماه می به طور گسترده در ایالات‌متحده اكران شد. این فیلم همچنین روز دهم ماه ژوئن در بریتانیا و بیست و سوم ماه ژوئن در استرالیا پخش شد.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
داستان خرس پاندایی که عاشق کونگ‌فو است از آن سوژه‌هایی بود که در قسمت اول حسابی گرفت و «پاندای کونگ‌فو کار» را به یکی از بهترین انیمیشن‌های سال 2008 بدل کرد.«پاندای کونگ‌فو کار» آنقدر شخصیت‌های جذاب و دیدنی داشت که بعد از ساخت قسمت اول این انیمیشن، همه منتظر بودند تا ساخت قسمت دوم اعلام شود و همینطور هم شد. «پاندای کونگ‌فو کار 2» به فاصله سه سال از اولین قسمت ساخته شد و علاوه بر شخصیت های اصلی داستان، شخصیت‌های زیادی به فیلم وارد کرد و موفق شد نظر منتقدان را به خود جلب كند.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
جنیفر یو نلسون اولین فیلم سینمایی خود را با این انیمیشن تجربه کرد و با آن نامزد دریافت اسکار بهترین انیمیشن شد. او این انیمیشن را بر مبنای فیلمنامه ای از جاناتان آیبل و گلن برگر ساخته است. تهیه کنندگان این انیمیشن ملیسا کاب و گیلرمو دل تورو هستند.علاقه‌مندان سینما صدای چهره های مشهوری را در این انیمیشن می شنوند: هنرپیشه‌هایی چون آنجلینا جولی، جکی چان، داستین هافمن و جک بلک به جای شخصیت های این فیلم حرف زده اند و صدای خود را به شخصیت های بامزه آن وام داده‌اند.این انیمیشن کمدی 90 دقیقه‌ای با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته و 26 می 2011 اکران شد.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
این فیلم از نظر اقتصادی هم موفقیت بزرگی بود و با پشت سر گذاشتن فروش فیلم اول، مانند فیلم قبلی تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن سال شد. این فیلم در حال حاضر دومین فیلم پرفروش ساخته شده توسط یك کارگردان زن است.«پاندای کونگ‌فو کار 2» توانست ظرف یک هفته بر سقف فروش بایستد و با اکران در 11 هزار و بیست و پنج سینما در 17 کشور جهان، در هفته اول 56.5 میلیون دلار فروش کرد.منتقد جیمز براردینلی می نویسد: در کل شاید بتوان گفت، بعد از انیمیشن «رنگو»، «پاندای کونگ‌فو کار 2»، مناسب ترین انیمیشن برای بزرگسالان است.وی می افزاید: اگر چه درس‌ها و ایده‌های ارائه شده توسط این انیمیشن، مهارت و القاپذیری کارتون های پیکسار را ندارد، اما با این حال این انیمیشن نیز به هدف خود رسیده و به راحتی مخاطبان جوان تر خود را تحت تاثیر قرار می دهد.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
قصه از کجا شروع می شود؟ در ابتدای این فیلم افسانه‌ای به سبک نمایش عروسکی با سایه که سبک نمایش‌های سنتی چینی است روایت می‌شود؛ افسانه قصه یک طاووس است که به قدرت خاصی در لوازم آتش بازی، یا به عبارتی باروت دست پیدا می کند.پدر و مادر طاووس که شِن نام دارد، حاکم منطقه هستند. آنها نگران می‌شوند و نزد پیشگو می روند و  پیشگو به آنها خبر می دهد که قدرت جدیدی که فرزندشان کشف کرده باعث گمراهی او می‌شود و سرانجام او به دست قهرمانی سیاه و سفید شکست می‌خورد و نابود می‌شود. شِن از این پیشگویی مطلع می‌شودو فرار می کند. او در مسیر به روستای محل سکونت پانداها می‌رسد؛ متوجه رنگ سیاه و سفید آن ها می شود و به سپاهیانش دستور قتل عام آن‌ها را می‌دهد. در میان این روستاییان پو و پدر و مادرش هم زندگی می‌کردند. طی تعقیب و گریزهایی مادر پو مجبور می شود به خاطر نجات جان فرزندش او را در سبدی قرار دهد. در این حمله روستای پانداها خراب شد، عده ای از آن ها کشته و تعدای هم متواری شدند.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
پدر و مادر شِن پس از اطلاع از این عمل او را طرد می‌کنند و شِن قول می دهد که بازگردد، اما این بار با قدرتی که همه را مطیع کند و جهان را تحت سیطره خودش درآورد.ماجرای داستان در سال های بعد پیگیری می شود، زمانی که پو نزد یک غاز به عنوان پدرش زندگی می کند. اکنون شن با شکست حاکم چین، فرمانروای جدید این سرزمین شده است.«پو» پاندای کونگ‌فو کار که در قسمت قبلی توانست به مقام «جنگجوی اژدها» برسد و حالا به عنوان محافظ دهکده از دست راهزنان و برای برقراری عدالت مبارزه می کند ناگهان درگیر این ماجرا می‌شود و برای نجات چین به جنگ با طاووس می رود و در کش و قوس این مبارزه در می یابد که پدر و مادرش توسط ارباب شِن کشته شده اند.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
هنگامی که «پاندای کونگ فو کار2» آغاز می شود می بینیم که پو مشغول تمرینات سخت فیزیکی، زیر نظر استاد شیفو است. آخرین تمرین او، با نام «پیدا کردان آرامش ذهن»، حسابی پو را کلافه کرده است. پو، همراه پنج جنگجوی همراهش، یعنی ببر، آخوندک، میمون، مار و لک لک ماموریت پیدا کرده اند تا حملات گروهی راهزن را که در اطراف دهکده ایجاد وحشت کرده‌اند، متوقف سازند. ارباب شِن شدیدا از پانداها می‌ترسد و نفرت دارد. سال‌ها قبل، پیشگوی ارباب، پیشگویی کرده بود که او توسط یک پاندا کشته می‌شود. از آن زمان تا کنون او سعی کرده تمام پانداهای جهان را از بین ببرد و نژادشان را برای همیشه منقرض کند. وقتی او متوجه می‌شود که رهبر تیم پنج نفره جنگجویان، یک پاندا است، عزم خود را برای کشتن پو جزم می‌کند.فیلم با فلش بک هایی به گذشته می شود و ما کشف می‌کنیم که چگونه است که غاز آشپز، اکنون پدر یک پاندا یعنی پو، است. با این فلش بک‌ها داستانی روایت می‌شود که در واقع یک تراژدی است.خط تعلیق اصلی انیمیشن، یعنی مبارزه شِن و پو و شکست شِن توسط پو از همان آغاز شروع می‌شود. استاد شیفو برای آماده کردن پاندای کونگ‌فو کار در جنگ با شِن بارها و بارها او را به داشتن «آرامش درون» تشویق می کند و راه رسیدن به این آرامش را به صورت عملی به او یاد می دهد.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
جنگ آغاز می شود. این نبرد کم کم از داخل قصر شِن به روی کشتی ها و درون آب کشیده می‌شود.استاد شیفو برای مقابله با طاووس خطرناک، جنگجوی اژدهای خود یعنی «پو» را به محل مورد نظر می فرستد تا درسی حسابی به این طاووس بد ذات بدهد. هم‌رزمان پو در این سفر عبارتند از ببری، آخوندک، میمون و افعی. اما پو بیشتر از اینکه نگران طاووس و اسلحه مخرب او باشد، به دنبال هویت خودش است و قصد دارد تا به اصل خود پی ببرد.در نهایت پو با آموزش آرامش درونی که از استاد شیفو گرفته بود می‌تواند بر سلاح شِن غلبه کند و در جنگ پیروز شود.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
داستان دو خط اصلی را دنبال می کند: چگونگی شکست خوردن شِن توسط پاندای کونگ‌فوکار از یک سو و تلاش و جستجوی پو برای پیدا کردن هویت اصلی خودش از سوی دیگر.شخصیت ها:صداگذاری انیمیشن دیگر به عنوان بخشی مهم از مسیر كاری بازیگران حساب می‌شود و این مساله موجب به وجود آمدن تقاضای بالا برای بازیگرانی شده كه صداهای خاص دارند. از میان این استعدادها می‌توان به صداگذاری داستین هافمن در نقش استاد شیفو اشاره كرد.پو با صدای جک بلک: شخصیت اصلی انیمیشن «پو» پاندایی است که قسمت قبل بعد از پشت سر گذاشتن تمرین های سخت و طاقت فرسا بالاخره توانست خودش را به عنوان جنگجوی اژدها اثبات کند. او در این قسمت تصمیم گرفته تا به دنبال ریشه خود بگردد تا متوجه گذشته خود شود. در  گیر و دار جستجوهای پو برای یافتن والدین واقعی اش، یک طاووس خونسرد و البته بی رحم به نام ارباب شِن قصد دارد تا جهان را به تصرف خود درآورد و بساط کونگ‌فو را به صورت کامل از زمین ریشه کن کند. این طاووس با استفاده از اسلحه خطرناک خود به راحتی می تواند بر جماعت کونگ‌فو کار فائق آید.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
ارباب شِن با صدای گری اولدمن: او شخصیت شر داستان است. او قصد دارد جهان را به تصرف خود درآورد. او جالب ترین شخصیت در بین تازه واردهای قسمت دوم است. این طاووس بسیار زیبا و خونسرد اما بدذات که ارباب شِن نام دارد بدون شک بعد از پو ،جذاب ترین شخصیت این انیمیشن است. ارباب شِن قابلیت هایی زیادی دارد که استنشاق آتش و بیرون دادن فلز از جمله آنهاست. او می‌تواند خطر بزرگی برای پو به حساب بیاید. البته صداپیشگی فوق العاده گری اولدمن برای این شخصیت موجب شده تا ناخودآگاه لبخند بر لبان تماشاگر نقش ببندد.بسیاری از منتقدان از كار صداپیشگی گری اولدمن در این فیلم و ساخت شخصیت لورد شِن توسط او تعریف كردند و بعضی هم كار او را با اجرای ایان مك‌شین به عنوان شخصیت تای لونگ در فیلم اصلی مقایسه كردند. انجی اِریگو از مجله امپایر درباره اولدمن اینطور نوشت: او در نقش شخصیت منفی َپردار این داستان خارق‌العاده بود و انیمیتورهای تصویرگر شخصیت او نیز با شیوه مبارزه‌ای شبیه به هنر باله، طرفداران زیادی برای او به وجود آوردند.استاد شیفو با صدای داستین هافمن: او استادی است که برای مقابله با طاووس خطرناک، جنگجوی اژدهای خود یعنی «پو» را تعلیم می دهد و او را به محل مورد نظر می فرستد.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
راجر ایبرت منتقد مشهور درباره نقش‌آفرینی داستین هافمن در این نقش گفته است: هافمن همینطور كه سنش بالاتر می‌رود بیشتر و بیشتر زمان‌بندی و تاثیرگذاری یك كمدین را درك می‌كند كه یك استعداد است.ببری با صدای آنجلینا جولی: در میان هم رزمان پو، ببری نقش پر رنگ‌تری در این قسمت دارد و با همکاری پو لحظات جالب و خنده‌داری را ایجاد می کند. در عین حال نوعی عشق افلاطونی و در پس پرده میان کاراکتر پو و کاراکتر ببر وجود دارد و ما در این قسمت کمی بیشتر با گذشته کاراکتر ببر آشنا می شویم.استاد کروک: ژان کلود ون دم.همرزمان پو: آخوندک با صدای ست روگان، میمون با صدای جکی چان، افعی با صدای لوسی لیو و ماهیخوار با صدای دیوید کراس.«پاندای کونگ‌فو کار 2» علاوه بر شخصیت های اصلی در این قسمت چند شخصیت جدید هم به داستان اضافه کرده ولی نتوانسته است به همگی آنها به خوبی بپردازد و به همین دلیل بعضی از شخصیت ها عمق لازم را پیدا نمی کنند.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
دنباله‌ای موفقدر حالی كه ساخت دنباله ای بر فیلم های موفق همواره این خطر را در ذات خود دارد كه نه تنها فیلم جدید از ظرفیت‌های لازم برخوردار نباشد، بلكه لذت فیلم اول را نیز از بین ببرد؛ در انیمیشن «پاندای كونگ فو کار 2» همه فاکتورهای موفق قسمت اول به خوبی به کار گرفته شده و در ضمن دارای ویژگی‌های قابل توجه جدیدی نیز هست.این انیمیشن از شیوه تولید عموم فیلم های دنباله دار تبعیت نکرده است. برای ساخت بیشتر فیلم‌های ادامه، ابتدا نقاط مثبت و جذابیت‌های فیلم اصلی را پیدا می کنند و آنها را دوباره در فیلم های بعدی سرهم بندی می کنند. نتیجه هم معمولا اثری آشنا و تکراری خواهد بود. دنباله های ساخته شده بر انیمیشن «شرک» بزرگ ترین انیمیشن تولید شده توسط کمپانی دریم ورکز، یکی از موارد مشهودی است که آشکارا از مشکل اشاره شده رنج می برند. این مورد اما درباره تیم سازنده فیلم «پاندای کونگ‌فو کار 2» صدق نمی کند و آنها برای ساخت دنباله این انیمیشن، روشی متفاوت در پیش گرفته‌اند.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2» هرچند تقریبا تمامی کاراکترها و صداپیشگان نسخه اول این فیلم را به کار گرفته، اما به جای سرهم بندی دوباره داستان نسخه اول، نه تنها جلوه‌های بیشتر شخصیتی از کاراکترهای نسخه اصلی را بیشتر و بهتر به مخاطب می شناسانند، بلکه موشکافی دقیق تری از دنیایی را که این حیوانات سخنگو در آن زندگی می کنند، آشکار می‌سازند. محصول ارائه شده، کماکان فیلمی است مناسب خانواده ها با شوخی هایی که هم برای کودکان مناسب است و صد البته، شوخی هایی هم که تنها بزرگسالان آنها را درک می کنند و از آنها لذت می برند.كیفیت انیمیشنقسمت دوم «پاندای کونگ فو کار» هم مانند قسمت اول از نظر نحوه ساخت انیمیشن‌اش مورد تجلیل قرار گرفت. فرانك لاولس از فیلم جورنال اینترنشنال، فیلم را حقیقتا زیبا توصیف كرد و گفت كه از نظر هر دو درجه زیباشناسانه و احساسی به خوبی عمل می‌كند.بتسی شاركی از لس‌آنجلس تایمز نوشت: پاندا 2 تنها انیمیشن دیوار به دیوار نیست، بلكه هنرمندی در بالاترین رده خود است.كایل اسمیت از نیویورك پست هم نوشت: با توجه به اینكه شخصیت منفی پلنگ برفی فیلم اول خیلی شریرتر بود، ترسیدن از یك طاووس كمی سخت است، اما انیماتورهای این فیلم كنترل كامل را در دست داشتند و در طراحی قیافه لرد شِن به موفقیت كامل دست پیدا كردند.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
یکی از هیجان انگیزترین افزودنی های به این قسمت قابلیت سه بعدی آن است که در مبارزات تن به تن، هرچه زیباتر صحنه ها را تصویر می كند.رنگ آمیزی شاد و تدوین های نفس گیر، همراه اکشن مناسب نیز از سوی دیگر سبب شده تا تماشای «پاندای کونگ فو کار 2» به صورت سه بعدی، تجربه ای جذاب برای دوستداران اكشن فراهم كند.پیام انیمیشن «پاندای کونگ فو کار 2» از نظر محتوا از سطح انیمیشن کودکانه قسمت نخست فاصله می گیرد و از جنبه تفریحی آن كمی فاصله می گیرد و بر وجه فرهنگی و آموزشی آن گرایش بیشتر پیدا می كند. در قسمت دوم با ایجاد یک داستان فرعی که براساس آن پو به دنبال والدین واقعی اش می گردد، سعی شده تا به کودکان این نکته آموزش داده شود که یکدیگر را دوست داشته باشند و به والدیشان نیز عشق بورزند.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
این انیمیشن یادآور می شود آنچه به واژه خانواده و والدین معنا می بخشند، عشق و محبت است و نه ژنتیک و همخونی.کیفیت تکنیکیاز لحاظ بصری فیلم در سطح بالایی قرار دارد. کونگ فو پاندا انیمیشنی براق، خوش رنگ و لعاب با دنیایی جذاب است. فیلم به خاطر کاراکترهای زیبا و دوست داشتنی اش و همچنین، فلش‌بک‌هایی جالب که باعث بسط داستان و نحوه روایت آن می شود بسیار سرگرم کننده است.انیمیشن امکان خلق هر نوع لوکیشن و میزانسن را برای سازنده اثر فراهم می کند. با این حال سازندگان این انیمیشن استفاده از تعابیر مستقیم کلامی را هم از نظر دور نداشته اند.حضور مداوم دوربین در کنار پاندا و روایت بعضی از صحنه‌ها از زاویه دید او، نشانگر ارزشمند بودن این شخصیت برای کارگردان است.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
«پاندای کونگ فو کار 2» به گونه ای به پایان می رسد که راه را برای ساخت قسمت سوم این انیمیشن هموار می کند.پیشینه انیمیشندر قسمت اول هدف شیفو كشف یك استعداد خارق العاده است که به عنوان منجی یا برگزیده، بتواند لوح مخصوص را كه در معبد نگهداری می شود بخواند. این لوح سری را در خود دارد كه خواننده به قدرت‌های بسیار عجیب و زیاد دست پیدا می كند و هر دشمنی را شكست می دهد.تای لانگ ببر در قسمت اول شخصیت منفی داستان بود. نکته کلیدی قسمت اول این بود که تفاوت بین پو و تای لانگ در این نكته نهفته بود كه پو با عشق می‌تواند به خودآگاهی برسد اما تای لانگ با نفرت نمی‌تواند و در نهایت پو با فنی ویژه كه خودش آن را دریافته، تای لانگ را نابود می كند.در قسمت اول شیفو سعی كرده بود با تمرینات سخت و مبارزات طاقت فرسا پو را فراری دهد اما پو با پشتكاری عجیب همه این سختی ها را پذیرفت و حاضر به رها كردن معبد نشد.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
نکاتی که قمست اول بر آنها تاکید داشت این ها بودند: باور و ایمان به آرزوها، هیچ واقعه ای اتفاقی نیست و تقدیری پنهان راه را نشان می دهد، هیچ چیز غیر ممكن نیست و حتی پوی چاق و بامزه می‌تواند قهرمان دیگران باشد، فقط باید ایمان آورد و در عین حال بد بودن یا خوب بودن به انتخاب خود ماست.منتقدان چه گفتند؟«كونگ فو پاندا 2» در كل نقدهای مثبتی دریافت كرد و منتقدان از نحوه ساخت انیمیشن آن، صداپیشه‌ها و توسعه و بسط شخصیت‌هایش تجلیل كردند.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
این فیلم در سایت منتقدان راتن تومیتوز موفق به دریافت 81 درصد نقدهای مثبت شد و از میان نقدهای 167 منتقد، امتیاز متوسط 6.9 از 10 را به خود اختصاص داد.در نقد كلی آن در این سایت نوشته شده است: داستان كلی فیلم ممكن است برای طرفداران فیلم اصلی تا حدودی آشنا به نظر برسد، اما «پاندای کونگ‌فو کار2» به اندازه كافی اكشن، كمدی و جلوه‌های بصری خوب دارد تا این موضوع را جبران كند.این فیلم همچنین بر اساس 31 نقد از منتقدان در سایت متاكریتیك هم موفق به كسب امتیاز 67 از 100 شد.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
ورایتی این فیلم را قسمت دومی ارزشمند نامید كه از اضافه شدن صحنه‌های نبرد سه بعدی خود انرژی اضافه دریافت می‌كند و هالیوود ریپورتر هم به همین نحو از آن تجلیل كرد. بعضی از منتقدان تاثیرهای گیلرمو دل‌تورو تهیه‌كننده اجرایی آن را بر تمرکز بر موضوع‌های تیره‌تر آن مورد بررسی قرار دادند، به طوری كه جیم تودور از سایت تویچ‌فیلم با توجه به حضور دل‌تورو فیلم را كاوشی عمیق‌تر در سفر قهرمانانه پو و مشكلات شخصی‌اش توصیف كرد كه در عین حال یك سرگرمی عمومی مناسب برای تمام سنین باقی مانده است.نقد راجر ایبرت بر این انیمیشن«پاندای کونگ‌فو کار 2» دقیقا همان چیزی است كه انتظارش را دارید و بیشتر. انیمیشن‌اش زیباست، داستانش درگیركننده‌تر از فیلم اصلی است و انرژی بی‌پایانی در آن وجود دارد. حتی با توجه به نكات منفی نسخه سه بعدی من تا آنجایی كه امكان داشت از این فیلم لذت بردم. فیلم اصلی كه در قالب نسخه معمولی دو بعدی اكران شده بود خوب بود، اما مهم نیست چون هالیوود با نسخه سه بعدی ما (یا خودش) را شستشوی مغزی داده و هیچ اشكالی هم ندارد.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
بهترین نكته این قسمت این است كه با وظیفه‌شناسی تنها دنباله داستانی اصلی را نمی‌گیرد، بلكه گسترشی جاه‌طلبانه از آن است. از عناصر جدید بسیار این فیلم می‌توان به مساله پدر بیولوژیكی پو اشاره كرد و اینكه چطور آقای پینگ كه یك غاز است می‌تواند پدر پو كه یك پانداست باشد. تا آنجایی كه یادم می‌آید هر شخصیت در فیلم اول نمایان‌گر یك موجود بود، بنابراین فكر می‌كردم در این فیلم هم همان پروسه ادامه داشته باشد، اما نه، اینجا مساله والدین پو حل می‌شود و همین باعث تغییرات جدید در پادشاهی می‌شود.انیمیشن آن بسیار از فیلم‌های سه بعدی معمولی درباره حیوان‌های بامزه كوچك قوی‌تر است. داستان حرف‌های بسیار جالب و بامزه‌ای از پو بیرون می‌كشد و نحوه صداگذاری جك بلك او را بسیار بیشتر از آنی كه انتظار می‌رود با شخصیتش مرتبط می‌كند.جنیفر یو نلسون كارگردان فیلم، گستره انیمیشن آن را تا حدی بزرگتر كرده كه شامل سبك‌های بیشتری از حیوانات معمولی كارتونی شود و صحنه‌های خیالی داستان كه شامل گذشته پو می‌شوند بسیار زیبا هستند.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
پیام های مستتر در انیمیشن«پاندای کونگ‌فو کار 2» داستانی دارد که بیش از آنکه کودکانه باشد دارای استعاره‌ها و کنایه های ظریف بزرگسالانه است.فرمانروایی قدرت طلب و ظالم و پیشگویی درباره کودکی که در آینده ظلم او را بر می اندازد و شباهت فراتر از آن یعنی اقدام فرمانروا به قتل عام همه کسانی که به پیشگویی شباهت دارند، شباهت فراوانی به داستان های مذهبی دارد. خطوط اصلی داستان همچنان بر محور نبرد بین خیر و شر می‌چرخد و این که سرانجام یک ناجی می‌تواند به کمک دیگران بیاید.تقابل میان خیر و شر را در قالب تقابل دو نیروی یین و یانگ یا انرژی مثبت و منفی نشان می دهد که دو شخصیت پاندا و پلنگ یعنی تای لانگ در قسمت اول، نماینده آن هستند.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
شاید این انیمیشن به نوعی یادآور تصویر کلی زندگی حضرت موسی علیه السلام باشد؛ سكانس هایی چون آنجا كه مادر پو برای در امان بودن کودکش از دست شِن و سربازان او داخل سبد می‌گذارد و به حال خود رها می کند، یادآور بخش كودكی زندگی حضرت موسی است. سكانس شکست خوردن شِن و یارانش در آب نیز می‌تواند تداعی كننده شکست فرعونیان بر اثر شکافته شدن آب‌ها در دریا باشد.اما «پاندای کونگ فو کار ۲» را می‌توان از زاویه‌ای دیگر نیز دید: سفر قهرمانی جنگجویی که به آرامش درون رسیده است. کارتونی که بر اساس مفاهیم تائوئیسم بنا شده و اصل بنیادین یین و یانگ را در دستور کار دارد. سفری قهرمانی از هیچ به همه چیز؛ سفری از آماتوری و شاگردی و فهم جنگجویی تا سیر به فرزانگی...شاید مهمترین پیام فیلم این باشد که جنگجو باید در خود به آرامش برسد تا بتواند به مقام ناجی برسد. در واقع با آشتی کردن با درون خود و به آرامش رسیدن درونی است که می توان ابتدا ناجی خود شد و بعد به دیگران کمک کرد.
انیمیشن «پاندای کونگ‌فو کار 2»
اهداف سازندگانصنعت سینما به کسب درآمد فکر می کند و چین با جمعیت وسیعش اکنون به عنوان دومین بازار بزرگ فیلم دنیا مطرح است. پاندا نماد چین است. حیوانی کمیاب که نسلش در خطر انقراض است و هر نوع بدرفتاری با آن خطر زندانی شدن و حتی مرگ را برای شکارچیان پیش روی قرار می دهد و از سوی دیگر کونگ فو ورزشی رزمی و آیینی است که مدتی است غرب آن را کشف کرده تا بیشترین استفاده اکشن را از آن ببرد.در عین حال برای چینی‌ها کونگ‌فو تنها یک ورزش رزمی نیست، بلکه درس زندگی است. هنرجو در کونگ فو ابتدا با تعالیم اخلاقی آشنا می شود، تعالیمی که در هنر رزمی کونگ فو نیز نقش مهمی دارد. تعالیمی که در ضمن خود هنر های سبک زندگی به شیوه کنفسیوسی را دارد. هماهنگی جسم و روح مهم ترین عامل برای پیروزی در کونگ فو است.در هر حال پیش بینی سازندگان فیلم درست بود و فیلم در دو آخر هفته اول از نمایشش به ترتیب 19.3 و 16.7 میلیون دلار فروش کرد و رکورد روز افتتاحیه فیلم در چین را شکست. این فیلم در چین در مجموع 93.19 میلیون دلار فروش کرد و عنوان پرفروش ترین انیمیشن ارایه شده در چین را به خود اختصاص داد. رکورد قبلی مربوط به قسمت اول این انیمیشن با فروش 26 میلیون دلاری در چین بود.همین موفقیت در مالزی، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی ، تایلند و ویتنام نیز ثبت شد.گزارش از: مازیار معتمدی









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن