تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804691250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه همزمان صنايع نفتي و تکنولوژي هاي حامي محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۳۵ب.ظ)
براي کاهش خسارات زيست محيطي الزامي است؛ توسعه همزمان صنايع نفتي و تکنولوژي هاي حامي محيط زيست مدير کل دفتر سواحل و تالاب هاي ساحلي سازمان محيط زيست کشور گفت: در کشورهاي صنعتي براي توسعه صنايع آب بر؛ تکنولوژي هاي مربوط به حفظ محيط زيست را به روز مي کنند، اما؛ در ايران اين مهم به خوبي ديده نمي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، يکي از موضوعاتي که در يک سال گذشته بسيار مورد توجه دولت يازدهم بوده و در برنامه هاي مختلف از توسعه آن در کشور سخن به ميان آمده است، توسعه صنعت پتروشيمي است که به علت ارزش افزوده بالا، بسيار مورد توجه سرمايه گذاران خصوصي و شبه خصوصي قرار دارد.
اما کمبود منابع آبي يکي از مهمترين موضوعاتي است که جلوي توسعه اين بخش را گرفته و کارشناسان و برنامه ريزان کشور را با چالشي جديد رو به رو ساخته است.
برخي از مديران نفتي کشور بر اين عقيده هستند که بهترين کار براي فرار از اين چالش جديد، توسعه صنايع پتروشيمي در جزاير و سواحل ايران در کنار خليج فارس و درياي عمان است؛ مطلبي که از سوي محيط زيستي ها به عنوان يک خط قرمز تعريف مي شود.
سازمان محيط زيست بر اين عقيده است که هر گونه توسعه صنايع در داخل خشکي و يا در کنار سواحل بايد با ارزيابي کامل زيستي آغاز شود و اگر غير از اين باشد، توسعه بي توسعه!
فريبرز جمال زاد فلاح آخرين محيط زيستي است که در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج در مورد توسعه صنايع نفتي در سواحل و جزاير، مواضع سازمان محيط زيست را اعلام مي کند.
وي با اشاره به اين مطلب که در مورد آلودگي هاي زيست محيطي فعاليت هاي نفتي و صنايع وابسته مي توان يک کتاب کامل نوشت، افزود: ما با توسعه هيچ صنعتي مخالف نيستيم، اما؛ بر اين موضوع تاکيد داريم که در کنار توسعه يک صنعت بايد فناوري هاي جديد حفظ محيط زيست نيز توسط همان صنعت در مجموعه و منطقه به خوبي ديده شود.
مدير کل دفتر سواحل و تالاب هاي ساحلي سازمان محيط زيست کشور افزود: صنعتگر ايراني بايد براي کشور روشن کند که به ازاي هر يک ميليون دلار توليد، چه ميزان تکنولوژي براي حمايت از محيط زيست وارد کرده و چه ميزان به منطقه خسارت وارد مي کند.
وي با انتقاد از مشخص نبودن ارزش حقيقي هر متر مکعب آب هزينه شده در صنايع مختلف، گفت: در تمام دنيا صنايع آب بر را در کنار منابع آبي مي سازند، اما؛ در همين کشورها، در کنار اين ساخت و توسعه براي مراقبت از محيط زيست نيز هزينه مي کنند.
جمال زاد فلاح تاکيد کرد: اگر تکنولوژي هاي مورد نياز براي حفظ محيط زيست همزمان با فناوري هاي نوين صنعتي رشد پيدا کنند، ميزان خسارت هاي وارده به محيط زيست به حداقل خواهد رسيد.
وي با اشاره به آبر بودن صنعت پتروشيمي اظهار داشت: بايد اين مهم مورد بررسي قرار گيرد که ميزان ارزش افزوده محصول توليدي در پتروشيمي ها چه ميزان از ارزش آب هزينه شده را تحت پوشش قر ار مي دهد و آيا اين ارزش از قيمت منابع آبي هزينه شده بيشتر است و يا ارزش افزوده اي براي کشور ندارد؟ پس از آن مي توان براي توسعه اين صنعت برنامه ريزي درستي کرد.
مدير کل دفتر سواحل و تالاب هاي ساحلي سازمان محيط زيست کشور به مشکل بخش کشاورزي و درياچه اروميه اشاره کرد و افزود: در مورد اين منطقه بايد بررسي شود که ارزش افزوده انگور و سيبي که با آب اين درياچه به دست آمده است در 10 ساله گذشته چه مقدار بوده است و آيا اساسا اين درآمد به خشکي درياچه اروميه مي ارزد؟
وي ديده نشدن موضوع تکنولوژي حافظ محيط زيست و نداشتن ارزيابي از قيمت واقعي آب هزينه شده در هر صنعت را از دلايل بروز مشکلات در توسعه صنايع دانست و افزود: مادامي که ما نتوانيم از ارزش افزوده يک محصول توليدي در برابر هزينه هاي زيست محيطي دفاع کنيم، توسعه صنعت با مشکل رو به رو شده و محيط زيست نيز نمي تواند حق خود را از صنايع دريافت کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن