تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834260240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوستالژی میلیون‌ها ایرانی زنده می‌شود/ شغال‌ها حیرت‌زده نگاه کردند -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با ساخت انیمیشن «روباه و خروس»
نوستالژی میلیون‌ها ایرانی زنده می‌شود/ شغال‌ها حیرت‌زده نگاه کردند

انیمیشن روباه و خروس


شناسهٔ خبر: 2458505 یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
هنر > رادیو و تلویزیون

محمود مهرآور از چگونگی شکل گرفتن فیلمنامه انیمیشن «روباه و خروس» سخن گفت و مراحل مختلف آن را شرح داد. محمود مهرآور نویسنده «روباه و خروس» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شخصیت‌پردازی در این مجموعه انیمیشن تولید مرکز پویانمایی صبا اظهار کرد: یک بار که چون بارهای گذشته برای گریز از انواع آلودگی‌ها و نیز قواره غول آسای ساختمان‌ها و سردی و زمختی تهران بزرگ که همه چیزش بزرگ است و از جهتی برای خلوت گزیدن و خواندن و نوشتن و اندیشیدن به شالیزارها و کوهستان‌های شمال پناه برده بودم، نگاه حیرت‌زده‌ شغال‌ها و دیگر حیوان‌های آزاد مرا به کودکی، دریاچه‌ بختگان، روستای پدری و عمه‌ای که نام‌اش ایران بود و نگرانی‌اش از روباه باهوشی که مبادا مرغ‌ها و خروس زیبایش را نبرد، بُرد.
انیمیشن روباه و خروس
وی افزود: یاد دبستان و کتاب ابتدایی و قصه روباه و خروس افتادم و این پندار که چرا نباید این قصه که نوستالوژی دَه‌ها میلیون از مردم میهن‌ام است تبدیل به یک مجموعه قصه برای کودکان شود! همزمان با این خواست، تاریکی پدیدار شد و برای رهایی از تاریکی، تحقیق و مطالعه آغاز شد و شاید انگشت شمار قصه‌هایی که کاراکتر آنها روباه و خروس باشد وجود داشت که آنها هم نیاز به نگاه تازه و بازآفرینی داشت.
انیمیشن روباه و خروس
این نویسنده یادآور شد: برای ادامه و نگارش مجموعه، این نگاه تازه نه به سادگی اما سرانجام پدیدار شد و بازآفرینی و خلق قصه‌های تازه شد. براساس این هدف‌گذاری، در روند تحقیق و مطالعه‌ متون کهن، قصه‌ها و متل‌های مانده از گذشته و نیز فولکلور بسیار غنی، متنوع و متفاوت ایران زمین، هرجا و هرزمان قصه‌ای یافت می‌شد که نکته‌ای قابل توجه داشت از آن استفاده شد که این نکته گاهی در خط اصلی قصه و گاهی فرعی بود و در اندک مواردی کاراکتری نه تمام و کمال که تنها به عنوان یک پروتوتیپ (نمونه‌هایی که ذهن نویسنده را تحریک به خلق یک کاراکتر کرده است) استفاده شد. همه‌ این موارد تلنگری می‌شد برای خلق قصه‌ای نو وتازه. به هر روی نقلی است که گفته‌اند و می‌گویند: دکمه‌ای یافتیم و برای آن کتی دوختیم!
انیمیشن روباه و خروس
مهرآور یادآور شد: نکته قابل توجه در راستای نگارش این بود که اگر ماجرا و خط اصلی از یک قصه گرفته می‌شد، شخصیت‌های روباه و خروس را در راستای آن نکته محوری پیش می‌بردم. به حتم باید فکرهای تازه و تغییری که لازمه‌ قصه جدید بود اعمال می‌شد ضمن آنکه قصه‌ در دست نگارش باید با کل قصه‌های مجموعه همسانی و همخوانی داشته باشد.وی ادامه داد: چگونگی پدیدار شدن فکر اولیه کار و شکل‌گیری شخصیت‌ها و قصه‌ها را توضیح دادم اما لازم است اضافه کنم این تغییرها همراه با پیچیدگی‌های ظریفی که نه به یک باره بلکه به تدریج و در روند جلسه‌های متعددی که با کارگردان‌های این مجموعه خانم عبدی و آقای صمیمی‌زاد برگزار شد، ضرورتش احساس و پس از بازنویسی‌هایی به شکل نهایی درآمد.
انیمیشن روباه و خروس
این نویسنده بیان کرد: پروتوتیپ‌های مورد استفاده برای خلق قصه‌های متعدد و همه در راستای یک مجموعه‌ هم خوان، نمی‌توانند به واقع همان باشند که در قصه‌ای کهن آمده، چرا که گاهی پروتوتیپ‌های متعدد و گوناگونی از ذهن پیچیده و بی‌کرانه‌ نویسنده گذر کرده که یا نفی شده‌اند و یا ادغام. که این ادغام یا در خلق کنش و فعل و عملِ کاراکتر بروز کرده و یا درشیوه‌ تفکر و نگرش کاراکتر.مهرآور در پایان گفت: به هر روی همه‌ این تغییرها و ضرورت‌ها می بایست با توجه به زیبایی قصه‌ها در فرم و محتوا و برانگیخته کردن نشاط و شادی کودک و باورپذیری شخصیت‌ها نزد کودک و جان کلام مقبول مخاطب یعنی کودک قرار گیرد. همه‌ تلاش نویسنده و گروه تولید یعنی کارگردان‌ها و دیگران در این راستا بوده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن