تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803508316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت علوم سياست‌هاي خود را از طريق سياست‌هاي مالي به دانشگاه‌ها ديکته مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۵ب.ظ)
وزارت علوم سياست‌هاي خود را از طريق سياست‌هاي مالي به دانشگاه‌ها ديکته مي‌کند سرپرست دانشگاه تهران، گفت: دانشگاه‌ها در بحث کيفي با مشکل مواجه هستند که اين امر به بودجه و اعتبار آنها مربوط مي‌شود و وزارت علوم سياست‌هاي خود را از طريق سياست‌هاي مالي به دانشگاه‌ها ديکته مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود نيلي احمدآبادي، سرپرست دانشگاه تهران، اظهار کرد: تصميمات مقطعي بدون توجه به آثار ناشي از آن در درازمدت باعث شد که امروز در دانشگاه‌ها به مشکلات عديده‌اي برخورد کنيم. اين در حالي است که دانشگاه‌ها به دليل محدوديت‌ها و ظرفيت‌هاي متفاوت مشکلات مختلفي دارند و دولت و نظام بايد نگاه متفاوتي به دانشگاه‌ها داشته باشند.
وي با بيان اينکه دانشگاه‌ها به دو دسته برتر و دانشگاه‌هاي ديگر تقسيم مي‌شوند و دولت در بودجه‌ها و برنامه‌هاي توسعه سعي کرده دانشگاه‌ها را به روش‌هاي مختلف پشتيباني کند، افزود: در سال‌هاي گذشته اين موضوع اجرايي نشد و حتي دولت هزينه‌هاي آن را نپرداخت و متأسفانه اين نگاه به دانشگاه‌ها باعث بي‌کيفيتي دانشگاه‌ها شد.
سرپرست دانشگاه تهران با بيان اينکه امروز کيفيت در آموزش عالي دغدغه اصلي است، تصريح کرد: در سايه همين کيفيت مي‌توان مأموريت‌هاي دانشگاه‌ها را تبيين کرد.
نيلي احمدآبادي به معضلات دانشگاه‌هاي کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها مستقل نيستند، اما؛ مسؤوليت‌هايي بر روي دوش آنها نهاده شده است، بودجه نيز معضل تمام دانشگاه‌هاي کشور است که تمام اين موارد در کيفيت دانشگاه‌ها مؤثر هستند.
سرپرست دانشگاه تهران با بيان اينکه در حال حاضر پذيرش دانشجويان در دانشگاه‌ها بي‌رويه است، اظهار کرد: اين موضوع زماني رخ داد که دانشگاه‌ها با مشکلات مالي مواجه شدند، به همين دليل به دانشگاه‌ها گفته شد براي رفع معضلات مالي به افزايش درآمد روي بياورند و براي افزايش درآمد راحت‌ترين کار پذيرش بيشتر دانشجو بود و به دانشگاه‌ها اجازه داده شد که دانشجو با پرداخت شهريه و در پرديس‌هاي خودگردان پذيرش کنند.
نيلي احمدآبادي خاطرنشان کرد: همواره به دانشگاه آزاد اسلامي خرده گرفته مي‌شد که تنها به بحث مالي توجه مي‌کنند و عرق آموزشي در آن وجود ندارد، اما؛ در حال حاضر در دانشگاه‌هاي دولتي نيز به اين معضل برخورده‌ايم.
وي با تأکيد بر اينکه سياست‌هاي مالي تعيين کننده رفتار دانشگاه‌ها شده است، گفت: کمبود منابع مالي باعث شده که دانشگاه‌ها نتوانند به رسالت‌هاي اصلي خود بپردازند و دانشگاه‌ها به درآمد از طريق پذيرش دانشجو و شهريه وابسته شده‌اند.
سرپرست دانشگاه تهران با بيان اينکه هيأت امنا نقش مهمي در استقلال دانشگاه‌ها دارند، اضافه کرد: اما؛ متأسفانه در حال حاضر هيأت امنا محلي شده است براي تأييد مصوبات وزارتخانه که اين موضوع دانشگاه‌ها را از استقلال و ابتکار دور کرده است.
نيلي احمدآبادي تصريح کرد: تصميمات مقطعي بدون توجه به آثار ناشي از آن در درازمدت باعث شد که امروز در دانشگاه‌ها به مشکلات عديده‌اي برخورد کنيم. به دنبال آن هستيم که يک نظام يکپارچه و هماهنگ در تمام دانشگاه‌ها ايجاد کنيم، تصميمات مجزا و مقطعي با توجه به اينکه در درازمدت تأثيرات منفي مي‌گذارد، مي‌تواند براي دانشگاه‌ها هم‌چون سم باشد.
وي اضافه کرد: قصد داريم در حوزه آموزش توسعه پيدا کند و از طرفي نيز مي‌خواهيم فناوري نيز توسعه پيدا کند، زماني که يک استاد 40 واحد تدريس مي‌کند، چگونه مي‌تواند فناوري توليد کند.
سرپرست دانشگاه تهران، افزود: همواره دانشجويان به توليد مقاله تشويق مي‌شوند، اما؛ متأسفانه مشاهده مي‌شود مقاله و پايان نامه به فروش مي‌رسد، اين بازار را خودمان يعني آموزش عالي کشور ايجاد کرده‌ايم. در اين بازار، دانشجويان نخبه فعال هستند، نکته تاسف بار اين است که جديدا تنها جلد پايان نامه‌ها عوض مي‌شود و اين موارد نتيجه عملکرد خودمان است.
نيلي احمدآبادي با تأکيد بر اينکه سياست‌هاي يکپارچه و هماهنگ بايد پياده‌سازي شود، اظهار کرد: در اکثر مقاطع، توان تربيت دانشجويان ارشد و دکترا وجود دارد و مقالات با کيفيتي نيز منتشر مي‌شود، زيرساخت‌هاي خوبي نيز در دانشگاه‌ها وجود دارد، اما؛ بايد انحرافات رخ داده اصلاح و از توان موجود بيش از پيش استفاده شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن