تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804922623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: وحدت نیاز به سعه صدر و مدارا دارد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روحانی: وحدت نیاز به سعه صدر و مدارا دارد
رییس‌جمهور گفت: وحدت تنها با گفتن و تکرار کردن این کلمه محقق نمی‌شود بلکه وحدت نیاز به سعه صدر و مدارا دارد.
آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، و با بیان اینکه ما مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند تابش نور مولود مسعود این ایام هستیم، گفت: در طول یک سال گذشته دنیای اسلام شاهد کشتارها، کشمکش‌ها، اختلافات و جنگ‌های باورنکردنی بود و باید گفت وحدت در دنیای اسلام تنها با تکرار کلمه وحدت ایجاد نخواهد شد و کنفرانس‌های وحدت اسلامی هم تنها و تنها می‌تواند آغازی برای پیمودن مسیر دشوار وحدت و اتحاد و یکپارچگی باشد.


به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، به گفته وی، این کنفرانس‌ها به تنهایی قادر نیستند تفرقه‌های دنیای اسلام را به وحدت در جهان اسلام تبدیل کنند چرا که وحدت نیاز به سعه صدر و شناسایی یکدیگر دارد و نیازمند به مدارا است.


وی افزود: اگر ما راه مذاهب را از طرق مختلف به سمت هدفی واحد بیابیم وحدت امکان‌پذیر است اما اگر مذاهب را در مسیر اهداف و برخی را در مسیر معکوس تلقی کنیم وحدت حاصل نمی‌شود. اگر کسی مسیری را به حق انتخاب کند و فکر کند که حق است اما اشتباه هم کند او معذور است. اگر ما مذاهب را حداکثر این‌چنین ببینیم که هدف و مراد اطاعت خداست، وحدت حاصل می‌شود اما اگر اساس را باطل ببینیم وحدت حاصل نخواهد شد و معنای این موضوع این نیست که مذاهب اسلامی دست از مذهب خود بردارند و به مناسک خود طبق فقه خود عمل نکنند.


روحانی گفت: اگر همه را به عنوان راهروان سیره پیامبر ببینیم و چنین باوری داشته باشیم که ما مقصد داریم آن وقت وحدت امکان‌پذیر خواهد شد و در واقع وحدت تنها با گفتن و تکرار کردن کلمه وحدت ایجاد نمی‌شود و ما باید همه سازوکار خود را در مسیر وحدت به کار ببریم.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر یک کانال تلویزیونی یا رادیویی به نام دفاع از شیعه و اهل سنت در برابر دیگر مذاهب می‌ایستد باید به طور واحد آن را محکوم کنیم. اگر ما دنبال وحدت و اتحاد هستیم وقتی ببینیم کسی که به مقدسات مذاهب دیگر اهانتی روا می‌دارد باید با صدای بلند او را مطرود و محکوم نماییم.


رییس‌جمهور با بیان اینکه باید ایثار و فداکاری در جمع و جامعه اسلامی بین همه مسلمانان و مذاهب به صورت مشترک مورد توجه قرار بگیرد، گفت: نمی‌توان با گفتن و شعار دادن و تکرار جمع‌ها و کنفرانس‌ها به وحدت و اتحاد و یگانگی دست یافت بلکه ما باید همکاری‌های لازم را در این مسیر آغاز کنیم چرا که اگر مذاهب مختلف همکاری‌ها را شروع کنند و حتی در نوشتن یک تفسیر، تاریخ و فقه مشترک و در زمینه مسائل اجتماعی، فرهنگی و ... آغاز شود ما می‌توانیم به سمت وحدت حرکت کنیم.


وی گفت: اگر در دوره دبستان و در کتاب‌ها همدیگر را به رسمیت بشناسیم و مذاهب اسلامی را به عنوان شعب و طرق یک دین به رسمیت بشناسیم و همچنین در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه چنین روندی را پی بگیریم آنگاه می‌توان برای رسیدن به وحدت امیدوار بود.


روحانی اظهار کرد: معنای وحدت و اتحاد این نیست که کسی از مسیر خود دست بردارد. معنای وحدت سعه صدر، مدارا و جوانمردی است و اینکه همه یکدیگر را به عنوان مسلمان بشناسیم و قبول کنیم که ادامه لا الا اله الله، صلاح است.






تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن