تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805249788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمایی از کارت بلیت الکترونیکی دانشجویی


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، کارت بلیت الکترونیکی ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان را رونمایی کرد.




رونمایی از کارت بلیت الکترونیکی دانشجویی


 


 

سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، کارت بلیت الکترونیکی ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان را رونمایی کرد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، این طرح برای تحقق شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک و ارائه کارت شهروندی الکترونیک توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و با همکاری وزارت‌خانه علوم و آموزش و پرورش به اجرا درآمده است.

در طرح کارت بلیت الکترونیکی دانشجویان و دانش‌آموزان برای تردد در شهر با استفاده از حمل و نقل عمومی می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف در نرخ خدمات مترو و اتوبوس بهره‌مند شوند.

برای استفاده از این طرح، دانشجویان و دانش‌آموزان با مبلغ ۷۵هزار تومان شارژ اولیه در کارت می‌توانند تا سقف ۱۵۰هزار تومان از شبکه حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

علیرضا سانیانی، معاون سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در مراسم رونمایی از این کارت بلیت الکترونیکی گفت: تلاش بر این است که به ارائه خدمت بین دانشجویان و دانش آموزان در قالب کیف پول الکترونیکی بپردازیم اما در حال حاضر به دلیل نبود آیین‌نامه مشخص از سوی بانک مرکزی برای ارائه خدمات بلیت الکترونیکی در این فاز کارت بلیت‌های دانش‌آموزان و دانشجویان را در شبکه‌ حمل و نقل تهران و شبکه شتاب بانکی فعال کرده‌ایم.

معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان این‌که لازم است دانش آموزان و دانشجویان با مراجعه به سایت شهرداری تهران و پرداخت مبلغ ۷۵هزار تومان از تسهیلات ۱۵۰ هزار تومانی کارت بلیت الکترونیکی بهره‌مند شوند، ادامه داد: در این فاز ۲۰ هزار دانشجو و دانش آموز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که دیتابیس آن‌ها از وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش اخذ شده است اما چشم‌انداز این طرح برای ۲ میلیون دانشجو و دانش‌آموز است.

وی با اشاره به پیشینه پروژه کارت بلیت الکترونیکی که مطالعات آن از سال ۸۷  آغاز شد، گفت: در آن زمان یک کارت در مترو به شهروندان خدمات ارائه می‌داد و قرار شد کارتی تولید شود که بتواند به شهروندان در همه‌ حوزه‌ها خدمت‌رسانی کند. هم اکنون حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار کارت در دست مردم است و آنان می‌توانند از این کارت‌ها در مترو و اتوبوس بهره‌برداری کنند و البته با همکاری‌های انجام شده با کمیته امداد قرار است برخی از صندوق صدقات نیز به سامانه این کارت‌ها مجهز شود. علاوه بر آن اتوبوس‌های شهر اقماری «اسلامشهر» و «پاکدشت» نیز به این سامانه متصل شده است.

سانیانی با اشاره به طراحی کارت شهروند الکترونیک گفت: این کارت کاربرد بیشتری دارد و در بانک مرکزی از آن به عنوان کیف پول الکترونیکی یاد می‌شود که در این زمینه با بانک‌های شهر، تجارت و ملی پروژه‌هایی تعریف کرده‌ایم. در همین حال کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، کارت شهروندی را بررسی کرد و لیستی جامع در سال ۹۳ استخراج کرد و در قالب آن مصوبه پیاده‌سازی آن ابلاغ شد که این کارت به اقشار خاص مانند خانواده‌های شهدا، مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و دانشجویان و دانش‌آموزان تعلق گیرد. 

سانیانی گفت: احتمال دارد از شورای شهر مجوز بگیریم که مرحله‌به‌مرحله از دانشجویان و دانش‌آموزان پول کارت بلیط را اخذ کنیم.

معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران هدف از اعطای کارت بلیط الکترونیک به دانش‌آموزان و دانشجویان را افزایش حمل و نقل عمومی دانست و اظهار کرد: یازده شهر اقماری تهران نیز قصد دارند به شبکه تهران متصل شوند، چراکه بسیاری از ساکنان آن‌ها به تهران تردد می‌کنند بنابراین این افراد علاقه‌ای ندارند که از دو کارت در دو شهر مختلف استفاده کنند از سوی دیگر صدور یک کارت مجزا برای شهرهای اقماری مانند اسلامشهر و پاکدشت صرفه اقتصادی ندارد.

به گفته معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بر اساس مصوبات موجود، دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند تا پایان اسفندماه برای دریافت کارت بلیط الکترونیک (کارت مهر شهر) ثبت‌نام کنند و قصد بر این است تا با دریافت مجوزی این امکان فراهم شود که اگر تا پایان سال مبلغی داخل کارت باقی بماند، انتقال این مبلغ  به سال آینده محقق شود.

وی گفت: قصد داریم کارت بلیط الکترونیک را توسعه دهیم به گونه‌ای که در تاکسی‌ها نیز قابل استفاده شود و تاکسی‌رانی نیز فراخوانی در این زمینه داده است.

مرجع : خبرگزاری مهر

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن