تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812879116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هامون داراي سند راهبردي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ دي ۱۳۹۳ (۹:۴۲ق.ظ)
هامون داراي سند راهبردي مي شود مدير کل حفاظت محيط زيست استان سيستان و بلو چستان همزمان با هفته وحدت به ديدار آيت اله سليماني امام جمعه زاهدان رفت . محمودي همچنين در بازديد از تالاب هامون اعلام کرد : هامون از الويت هاي محيط زيست است که براي آن سند راهبردي تهيه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست ، سعيد محمودي در بازديد از تالاب هامون ، با اشاره به اهميت اين تالاب در سطح ملي و بين المللي خاطر نشان کرد: تالاب هامون مايه حيات سيستان و مهمترين اولويت محيط زيست استان است.
وي افزود : تالاب بين المللي هامون ،بزرگترين تالاب آب شيرين کشور و اصلي ترين عامل رشد و حيات حوزه سيستان است که با خشکسالي هاي دو دهه اخير بسياري از مخاطرات زيست محيطي را ايجاد نموده است.
به گفته مدير کل حفاظت محيط زيست استان سيستان و بلو چستان ، محيط زيست استان با برنامه اي منسجم و مطالعات علمي مناسب و هم انديشي هاي با بزرگان و جوامع محلي و معتمدين در حال تهيه سند راهبردي احياي تالاب است و پايه و اساس اين سند بر اساس سفر سرکار خانم دکتر ابتکار معاون رئيس جمهور و رياست سازمان حفاظت محيط زيست در 4 سطح استاني، ملي،منطقه اي و بين المللي مي باشد که اين امر مستلزم بازديدهاي مستمر و ارائه گزارش هاي پيوسته به مسئولان و مردم صبور سيستان مي باشد.

همچنين مدير کل حفاظت محيط زيست استان سيستان و بلوچستان گفت: براساس يک برنامه يکپارچه صنايع به ويژه صنعت سيمان استان با همکاري و تشکيل کميته مشترک در چهاردهمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست شرکت مي کنند.
محمودي تصريح کرد: اين اداره کل با برنامه هاي نظارتي پيوسته و مداوم و انجام آزمايش ها و پايش هاي چند لايه نظارتي مناسب ، همکاري نزديکي با صنايع استان کوچک و بزرگ استان دارد که در اين برنامه ها شامل بازديدهاي منظم کارشناسان، برگزاري دوره ها و کارگاههاي آموزشي براي کارکنان و مديران صنايع و انواع تستها و آزمايشهاي آلايندگي و ... مي شود.
مدير کل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان بيان داشت: با در نظر گرفتن موضوعات رسانه اي و لزوم معرفي پتانسيل ها و جذابيت هاي طبيعي و صنعتي استان و در راستاي اهداف زيست محيطي و توسعه صنايع پاک اقدام به گردهمايي و تشکيل کميته هاي صنعتي در دسته بندي هاي خاص صنايع استان نموده ايم تا با حضوري کلاسه شده و برنامه ريزي در چهردهمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست بتواند همه ي توانايي هاي محيط زيست استان را عرضه نمايد.

سعيد محمودي مدير کل محيط زيست استان سيستان و بلوچستان از دستگيري شکارچيان متخلف توسط يگان حفاظت استان در منطقه زاهدان خبر داد.
محمودي گفت: يگان حفاظت محيط زيست استان بر اساس برنامه هاي مدون گشت و کنترل و با همکاري همياران محيط زيست موفق شد در مناطق اطراف زاهدان 2 نفر شکارچي متخلف را به همراه تعدادي پرنده شکار شده از نوع تيهو و چنگر دستگير نمايد. در اين اقدام پس از کسب اطلاع از حضور شکارچيان در منطقه و گشت هاي شبانه روزي و ايجاد ديده باني هاي نامحسوس، يگان حفاظت استان توانست قبل از اينکه شکارچيان متخلف، پرندگان بيشتري را شکار کنند آنان را دستگير و به مراجع قضايي تحويل نمايد. از مستندات و شواهد کشف شده مشخص شده است شکارچيان قصد بيتوته طولاني مدت و شکار بيشتري را در منطقه داشته اند که خوشبختانه يگان حفاظت با اطلاع به موقع، سريع در محل حاضر و در همان ساعات اوليه اقدام به جلوگيري از تخلف و کشف و ضبط اسلحه هاي شکارچيان نمود.

همچنين سعيد محمودي مدير کل محيط زيست استان سيستان و بلوچستان همزمان با هفته وحدت به ديدار آيت اله سليماني امام جمعه زاهدان رفت .
محمودي در اين ديدار گزارشي از اقدامات زيست محيطي انجام شده مطرح کرد و گفت: هم اکنون موضوع تالاب هامون در صدر مسائل و معضلات زيست محيطي استان قراردارد و پس از بحث هاي کارشناسي تخصصي و دقيق با دانشگاهيان ، معتمدين و بزرگان محلي و انجام مطالعات علمي ، پژوهشي ، تحقيقي و ميداني در حال تهيه سند راهبردي به منظور حفظ و احياي تالاب هامون هستيم.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان سيستان و بلوچستان تصريح کرد: مسائلي از قبيل کمبود اعتبارات، نيروي اجرايي و متخصص ما را در رسيدن به اهداف والاي زيست محيطي با مشکلاتي روبرو کرده است .
در اين ديدار آيت اله سليماني امام جمعه زاهدان و نماينده ولي فقيه ضمن حمايت خود از محيط زيست گفت: احترام به طبيعت و حيات وحش مسئله اي جدي و پراهميت است که با تاکيد بر اين مسئله مي توان بسياري از مشکلات را حل نمود و لزوم ارائه گزارش هاي مستند از عملکرد ها و ارائه طرح هاي زيست محيطي براي آينده محيط زيست مي تواند حمايت هاي معنوي و حاکميتي مردم و مسئولان استان را براي دست يابي به اهداف زيست محيطي به دنبال داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن