تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803752736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش هزینه های جانبی اقتصاد با ایجاد سیاست های رفاهی منسجم محقق می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ربیعی در همایش اقتصاد ایران تاکید کرد:
کاهش هزینه های جانبی اقتصاد با ایجاد سیاست های رفاهی منسجم محقق می‌شود
وزیر کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه ایجاد سیاست‌های رفاهی منسجم هزینه‌های جانبی اقتصادی را در جامعه کاهش می‌دهد گفت: برای افزایش اعتماد مردم به دولت نیازمند ایجاد سیاست رفاهی منظم و منسجم هستیم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین روز از همایش اقتصاد ایران که صبح امروز (دوشنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره سیاست های رفاهی دولت یازدهم اظهار کرد:در پیش گرفتن سیاست رفاهی منسجم از ویژگی‌های دولت یازدهم است و برای افزایش اعتماد مردم به دولت نیازمند ایجاد سیاست رفاهی منظم و منسجم هستیم.

وی افزود: جامعه‌ای که در آن اعتماد مردم به دولت پایین باشد با دشواری‌ها و چالش های فراوانی روبرو خواهد بود و به منظور برون رفت از بی اعتمادی مردم به دولت باید در حوزه یارانه و سیاست‌های انقباضی نظیر مالیات، خوزه یارانه‌ و واردات تصمیمات دشواری گرفته شود.

ربیعی ادامه داد: هیچ سیاستی نباید ضعیفان جامعه را ضعیف‌تر کند و فقر را به دهک های پایین‌تر بکشاند و همچنین برای ایجاد امید به آینده و بر اساس تئوری انتظار امید افراد به آینده باید افزایش پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضعف در تصمیم گیری های اقتصادی در دولت قبل تصریح کرد: قصد ندارم نگاه نقادانه‌ای نسبت به گذشته مطرح کنم اما نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

ربیعی همچنین یکی از پایه های سیاست‌های رفاهی منسجم را دوری از سیاست‌های رفاهی صدقه‌ای عنوان کرد و افزود: متاسفانه باید به وجود فقر اخلاقی و تاثیرات منفی آن درجامعه توجه کنیم و در این راستا با در پیش گرفتن سیاست های رفاهی منسجم در جامعه  می‌توان فقر اخلاقی را کاهش داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: پایه های سیاست‌های رفاهی منسجم در جامعه با طرح‌های نظیر طرح سلامت آغاز شده است و باید در نظر داشته باشیم که سیاست‌های رفاهی منسجم نباید تبعیض آمیز همراه با ریخت و پاش و توده سپایانه باشد.

ربیعی تاکید کرد: چنانچه سیاست‌های رفاهی درستی اتخاذ نشود پایه‌های اعتماد اجتماعی فرو می‌ریزد.

وی افزود: امروز عده‌ای سیاست های رفاهی را هزینه قلمداد می‌کنند اما باید بدانیم که سیاست‌های رفاهی منسجم نه تنها هزینه نیست بلکه می‌تواند درآمدهای فراوانی هم به همراه داشته باشد.

ربیعی ادامه داد: سیاست‌های منسجم رفاهی هزینه خلق نظام اعتماد،‌توانمندسازی جامعه، ایجاد اعتماد و افزایش امید به آینده در مردم خواهد بود و اعتماد تنها کشاندن مردم پای صندوق های رای نیست بلکه باید اعتماد آنان را به دولت افزایش داد ودر این راه ایجاد سیاست های رفاهی منسجم هزینه‌های جانبی اقتصادی را در جامعه کاهش خواهد داد.

ربیعی در ادامه به انواع حسابداری ها اشاره کرد و گفت: باید خیر جمعی را به حسابداری های موجود اضافه کنیم و بدانیم که حسابداری آسیب های اجتماعی حلقه گمشده‌ای است که هزینه‌های فراوانی به دنبال دارد.

وی همچنین توجه به سرمایه اجتماعی را بسیار مهم و عاملی برای کاهش فساد در جامعه عنوان کرد و گفت: در کتاب دومی که نوشته‌ام بازهم زنده فساد نام دارد که هنوز منتشر نشده است و درآن آماری وجود دارد که از پایین بودن میزان سرمایه و اعتماد اجتماعی حکایت دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با سیاست‌های رفاهی منسجم، هدفمند، غیر سیاسی، غیر فوکولیستی، و ایجاد گفتگوی اجتماعی می‌توان به تصمیمات بزرگ در جامعه دست یافت و به افزایش اعتماد اجتماعی و جراحی‌های اقتصادی به نوعی نشاط اجتماعی ارزشمند دست یافت.
ربیعی تاکید کرد: رسیدگی به کودکان بازمانده از تحصیل، معتادان، زنان آسیب‌پذیر و سایر آسیب‌های اجتماعی موضوعاتی هستند که باید با مشارکت مردم حل شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم 4 سیاست اقتصادی، خارجی، اجتماعی و رفاهی را در سرلوحه کار خود قرار داده که سیاست‌های اجتماعی و رفاهی فصل ممیز آن با گذشته است.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن