تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803485186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از غیبت فیلم رکوردار گینس تا «آدم‌باش» در فجر امسال جای کدام فیملسازان خالی است؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: از غیبت فیلم رکوردار گینس تا «آدم‌باش»
در فجر امسال جای کدام فیملسازان خالی است؟
در سی و سومین دوره از جشنواره فیلم فجر جای 11 فیلمساز سینمای ایران نظیر علیرضا امینی، سیروس الوند، مصطفی شایسته، بهمن فرمان آرا، مجید جوانمرد، علی احمدزاده، علیرضا فرید، عباس رافعی، خسرو سینایی، خسرو معصومی و محمدحسین لطیفی خالی است.

خبرگزاری فارس: در فجر امسال جای کدام فیملسازان خالی است؟



خبرگزاری فارس-احسان عباسی: ظهر جمعه 12 دی ماه بالاخره و پس از 40 روز کنکاش و بازیبینی از بین 80 اثر سینمایی متقاضی شرکت در بخش مسابقه سینمای ایران بالاخره اسامی 22 فیلم سینمایی بخش «سودای سیمرغ» اعلام از سوی هیئت انتخاب سی و سومین جشنواره فیلم فجر که تشکیل شده از افراد بنامی همچون (محمد احسانی، رسول صدر عاملی، احمد امینی، محمدعلی باشه آهنگر، بهنام بهزادی،‌ مجید رضابالا، رسول صدر عاملی و حسین کرمی) اعلام شد. فیلم‌های سینمایی ارغوان (کیوان علیمحمدی/ امید بنکدار)، اعترافات ذهن خطرناک من (هومن سیدی)،ایران برگر (مسعود جعفری جوزانی)، بوفالو (کاوه سجادی حسینی)، بهمن (مرتضی فرشباف)، تا آمدن احمد (صادق صادق دقیقی)، حکایت عاشقی (احمد رمضان زاده)، خانه دختر (شهرام شاه حسینی)، خداحافظی طولانی (فرزاد موتمن)، دوران عاشقی (علیرضا رئیسیان)، رخ دیوانه ( ابوالحسن داودی)، روباه (بهروز افخمی)، شرفناز(حسن نجفی)، شکاف (کیارش اسدی زاده)، شیفت شب (نیکی کریمی)، طعم شیرین خیال (کمال تبریزی)، عصر یخبندان (مصطفی کیایی)، مرگ ماهی (روح‌الله حجازی)، مزار شریف (عبدالحسن برزیده)، مشرف به کوچه بی نام (هاتف علیمردانی)، من دیه‏‌گو مارادونا هستم (بهرام توکلی)،  و دو فیلم سینمایی قول (محمد علی طالبی / بهترین فیلم جشنواره کودک) و فراز از قلعه رودخان (غلامرضا رمضانی/ بهترین کارگردانی جشنواره کودک )بنا به صلاح دید هیئت انتخاب و و علیرضا رضا داد به رقابت خواهند پرداخت. و اما نکته اینجاست که در این میان بسیاری از آثار و فیلمسازانی که حداقل کم سن ترین آن‌ها حدود 12 فیلم سینمایی تولید کرده است در این لیست دیده نمی‌شود که باید دید آیا این موضوع تدبیر رضاداد است یا سلیقه اعضای هیئت انتخاب! علیرضا امینی نام یکی از این فیلمسازان است که سال گذشته و در دوره سی و دوم دوره از جشنواره فیلم فجر «بلوک 9 خروجی 2» را متقاضی حضور در بخش «سودای سیمرغ» جشنواره کرد اما گفته شد که به دلیل مضمون بسیار تلخ این فیلم از انتخاب کنار گذاشته شد و اما این پایان کار برای امینی نبود او در روزهای ابتدایی امسال فیلم سینمایی «دلتاایکس» را در شمال کشور مقابل دوربین برد تا این فیلم را امسال در جشنواره سی و سوم رونمایی گند که پس از اعلام جدول فیلمهای امسال نام «دلتاایکس» در این جدول دیده نشد که علت کنار گذاشتن این فیلم هنوز مشخص نیست و از سوی هیئت انتخاب نیز اعلام شد که آثاری که در بین 22 فیلم حضور ندارند فاصله بسیار نزدیکی با این فیلم‌ها دارند.


نمایی از فیلم سینمایی دلتا ایکس از سویی هم پس از اعلام اسامی 22 فیلم بخش «سودای سیمرغ» طی جلسه‌ای که بین هیئت انتخاب و علیرضا رضاداد دبیر جشنواره صورت گرفت رضاداد موافقت کرد که آثار جامانده از لیست نهایی فجر سی و سوم همانند دوره های پیشین در بخشی تحت عنوان «خارج از مسابقه» نمایش داده شوند که هنوز اسامی این فیلم‌ها نیز هیچگونه اعلام رسمی نشده است. بدین ترتیب علیرضا امینی و فیلمش یکی از جاماندگان «سودای سیمرغ» هستند اما امینی اولین و آخرین نفر جامانده این لیست نیست و سیروس الوند هم که این روزها فیلم سینمایی «این سیب هم برای تو» را به تهیه کنندگی محمد نشاط آماده نمایش دارد یکی دیگر از غایبین سی و سومین جشنواره فیلم فجر است.


سیروس الوند از نمایی از فیلم سینمایی این سیب هم برای تو این فیلم جدیدترین ساخته سیروس الوند پس از 4 سال دوری وی از سینماست که همراه نازنین فراهانی فیلمنامه آن را نوشته و در آن پژمان بازغی، رعنا آزادی ور، پریناز ایزدیار، امیرعلی دانایی و چنگیز جلیلوند مقابل دوربین رفته‌اند.


نمایی از فیلم سینمایی خبر خاصی نیست و اما مصطفی شایسته چهره آرام و بدور از حاشیه سینمای ایران که امسال قصد داشت «خبر خاصی نیست» را در سی و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی کند از بین این اسامی جا ماند. «خبر خاصی نیست» یک فیلم اجتماعی و خانوادگی است که قصه دو خواهر را که همراه با دختران تحصیل کرده و در شرف ازدواج خود زندگی آرامی را می‌گذرانند اما برگزاری یک مهمانی خانوادگی و حضور مردی جوان و غریبه به عنوان مهمان ناخوانده زندگی این دو خانواده را دستخوش چالش و بحرانی جدی می‌کند روایت می‌کند. در این فیلم افسانه بایگان، رضا کیانیان، رویا تیموریان، بیتا احمدی، بیتا سحرخیز، امیرحسین آرمان، بیژن افشار و ریحانه جعفری مقابل دوربین محمدرضا سکوت به ایفای نقش پرداخته اند.


نمایی از فیلم سینمایی تابو و اما خسرو معصومی که گفته می‌شد امسال با «تابو» جدول پرکاری جواد نوروزبیگی در فجر سی و سوم را تکمیل کند از لیست 22 نفره «سودای سیمرغ» جا ماند و این فیلم نیز همانند «خرس» او بلاتکلیف باقی مانده است. الناز شاکردوست و هادی دیباجی از بازیگران اصلی «تابو» هستند و در بخش هایی از قصه این فیلم آمده است: سالار یکی از ملاکین بانفوذ منطقه‌ی هزارجریب، در آرزوی فرزند تصمیم می‌گیرد برای چهارمین بار ازدواج کند. آق‌عمو که معتاد به مواد مخدر است و در گاوداری صالح مشغول به کار است، می‌پذیرد در ازای پرداخت بدهی‌ای که به صالح دارد، دخترش را به عقد برادرش سالار در بیاورد. بهار که از قبل دل در گروی کسری داشته، در مقابل این پیشنهاد به شدت مخالفت می‌کند.


نمایی از فیلم سینمایی اسب سفید پادشاه محمدحسین لطیفی را نباید از لیست جاماندگان جشنواره سی و سوم از یاد برد، او این روزها مشغول تدوین و صداگذاری نهایی فیلم سینمایی «اسب سفید پادشاه» به سر میبرد و نام او هم در متقاضیان 22 نفره سیمرغ فجر سی و سه دیده نمی‌شود. «اسب سفید پادشاه» پس از «پاریس تا پاریس» هشتمین فیلم سینمایی لطیفی در کارنامه او به چشم میخورد که البته کارنامه لطیفی با ساخت فیلم سینمایی «روز سوم» در سال 58 بر کسی پوشیده نیست اما چه می‌شود کرد وقتی پای هیئت انتخاب به میان کشیده شود دیگر کارنامه و فیلم خوب و این حرف ها خریداری نخواهد داشت. و اما عباس رافعی که بسیار جای تعجب است که چرا اولین فیلم سینمایی ایران و جهان با موضوع داعش تحت عنوان «آوازهای سرزمین من» از نظر هیئت انتخاب دور مانده است.


نمایی از فیلم سینمایی آوازهای سرزمین من (اولین اثر سینمایی با موضوع داعش) عباس رافعی و امیرحسین شریفی مدت هاست که تولید این فیلم را در شهرهای مختلف لبنان پیگیری کرده اند و تا جایی که ذهن یاری میدهد دقیقا شب عید قربان امسال بود که تیم تولید «آوازهای سرزمین من» برای فیلمبرداری بخش های حساس فیلم که در لبنان برداشت آنها میسر نبود به تهران آمدند و بلافاصله در سوله ای در منطقه رباط کریم فیلمبرداری و صحنه های مربوط به عملیات های انتحاری داعش را در این مکان فیلمبرداری کردند. سرانجام پس از حدود دو ماه چندی پیش محمدمهدی گورنگی موسیقی این فیلم را در استدیویی در لبنان با سازهای عربی کوک کرد که در هر حال فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» از نگاه هیئت انتخاب دور ماند. خسرو سینایی فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران هم که قصد داشت پس از 8 سال دوری از سینما «جزیره رنگین» را در سی و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی کند فیلمش از لیست 22 نفره جاماند و البته در اظهار نظری عنوان کرد که خودش تمایکی به شرکت «جزیره رنگین» رد بخش سودای سیمرغ نداشته است. یکی دیگر از جاماندهای این لیست بهمن فرمان آرا است که با دعوت رئیس سازمان سینمایی جدیدترین فیلم را مقابل دوربین برده بود. فرمان آرا در ابتدا نوشته ای با عنوان «دلم می‌خواد برقصم» به قلم امید سهرابی قرار بود مقابل دوربین ببرد که پس از گذشت چند روز از صدور پروانه ساخت نام فیلم خود را به «دلم می‌خواد» تغییر داد و سرانجام فیلمبرداری این فیلم را آغاز کرد. نکته جالب «دلم می‌خواد» حضور محمدرضا گلزار پس از چند سال ممنوع الکاری در این فیلم است اما به غیر از گلزار بازیگرانی از جمله رضا کیانیان، مهناز افشار، پیام دهکردی، صابر ابر، فرزین صابونی، رویا نونهالی، علی سرابی، بهناز جعفری، سحر دولت شاهی، و ... در جدیدترین اثر فرمان آرا مقابل دوربین داوود امیری به ایفای نقش پرداخته‌اند. و اما آنچه در خلاصه داستان «دلم می‌خواد» می‌خوانید به این شرح است که: بهرام فرزانه نویسنده‌ای است که مدت‌هاست نمی‌تواند داستان بنویسد. ناگهان بر اثر یک تصادف اتومبیل، آهنگی در ذهنش تکرار می شود که او را به رقص می آورد. همین اتفاق شوق نوشتن را در او بر می انگیزد. ولی این همه ماجرا نیست. مجید جوانمرد هم البته یکی دیگر از این فیلمسازان نام آشنای سینمای ایران است که «آدم باش» را قصد داشت پس ار 8 سال دوری از سینما در فجر سی و سوم رونمایی کند اما او هم از این امر ناکام ماند. امین حیایی، اکبر عبدی، امین حیایی، نیوشا ضیغمی، سیروس گرجستانی، مرتضی ضرابی، شراره رنجبر، غزل عبدی، عباس محبوب، فاطمه شکری، مختار سائقی، احسان حسن‌پور، ‌داریوش رضایی، ملیسا مهربان، سیامک اشعریون در «آدم باش» به ایفای نقش می‌پردازند.


فیلم سینمایی مادر قلب اتمی همچنین علی احمدزاده که از اوایل سال تلاش می‌کرد «مادر قلب اتمی» را به مخاطبان فجر سی و سوم نشان دهد گویا حواشی فیلم «مهمونی کامی» دامن او گرفت و به همین دلیل یا شاید هم دلایل دیگر از این جشنواره باز ماند. در خلاصه داستان «مادر قلب اتمی» آمده است: فیلم با مهمونی کامی آغاز می‌شود که قصد دارد ایران را برای همیشه به مقصد تونس ترک کند و در آن ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان، محمدرضا گلزار ایفای نقش کرده‌اند. اما علیرضا فرید هم می‌توانست «خنده‌های آتوسا» را به مردم نشان دهد اما با این حال که فیلمبرداری این اثر سینمایی یک رکورد در تاریخ سینمای جهان است در 4 روز و در یک قطار انجام شده است باز هم هیئت انتخاب این اثر را نیز کنار گذاشت.


نمایی از فیلم سینمایی خنده‌های آتوسا البته فرید سال گذشته و در دوره سی و دوم جشنواره فیلم سینمایی «دو ساعت بعد مهرآباد» را داشت اما این فیلم چندان با اقبال نه در گیشه نه در فجر سی و دوم روبرو نشد. حال باید دید که هیئت انتخاب و علیرضا رضاداد چه تدبیری برای جاماندگان از فجر سی و سوم خواهند اندیشید، آیا این فیلم‌ها خارج از مسابقه نمایش داده خواهند شد یا اینکه به طور کلی نظر قاطع رضاداد و هیئت انتخاب شامل حال این سینماگران خواهد شد. انتهای پیام/

93/10/15 - 00:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن