تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804233555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم بودجه دانشگاه‌هاي برتر با ماموريت‌ شان متناسب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ دي ۱۳۹۳ (۱۱:۳۵ق.ظ)
رئيس دانشگاه تربيت مدرس؛ سهم بودجه دانشگاه‌هاي برتر با ماموريت‌ شان متناسب نيست رئيس دانشگاه تربيت مدرس ضمن انتقاد از عدم تناسب سهم دانشگاه‌هاي برتر از بودجه عمومي کشور در مقايسه با ماموريت‌هاي محول شده به آنها گفت: براي افزايش رشد عمومي دانشگاه‌ها، نيازمند تقويت دانشگاه‌هاي برتر هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به حجم تورم اقتصادي و جايگاه دانشگاه‌هاي برتر، گفت: ماموريت محول شده به دانشگاه‌هاي برتر با سهم آنها از بودجه عمومي و ميزان تورم اقتصادي متناسب نيست.
وي تصريح کرد: اگر به تناسب ماموريت دانشگاه‌هاي برتر که به عنوان فرمانده آينده کشور در حوزه منابع انساني و تحقيقاتي به حساب مي‌آيند، توجه نشود آثار آن در جامعه متبلور خواهد شد.
احمدي با اشاره به اينکه بخش اعظمي از بودجه پژوهشي ساير سازمان‌ها نسبت به دانشگاه‌ها افزايش بيشتري داشته، گفت: با توجه به اينکه از سال 2011 از سرعت رشد علمي کشور کاسته شده، در مورد ميزان رشد علمي کشور، نگراني‌هايي داريم.
رئيس دانشگاه تربيت مدرس با تاکيد بر اينکه براي افزايش آهنگ رشد دانشگاه‌ها نيازمند تقويت دانشگاه‌هاي برتر هستيم، افزود: از آنجا که رشد علمي ضامن رشد بلندمدت کشور است، حتي اگر بسياري از موارد هزينه‌هاي ضروري کشور کاهش يابد، بايد بودجه مناسبي براي رشد علمي و افزايش آن اختصاص دهيم.
وي درخصوص وضعيت بودجه سال جاري دانشگاه تربيت مدرس گفت: کسري بودجه سال جاري نسبت به سال هاي گذشته کاهش پيداکرده بود، اما؛ ماخوشبين هستيم که امسال کل بودجه پيشنهاد شده تا پايان سال اختصاص يابد، در بودجه هزينه اي سال جاري دانشگاه با کسري مواجه نيستيم، اما؛ بودجه عمراني با کسري مواجه مي شود.
وي با اشاره به اينکه امسال سهم درآمد اختصاصي دانشگاه‌ها 40 درصد پيشنهاد شده، گفت: پرديس‌هاي خودگردان، اجراي پروژه‌هاي کوچک و بزرگ از سوي اساتيد و دانشکده‌ها براي سازمان‌هاي خصوصي و دولتي بخشي از منابع درآمدهاي اختصاصي اين دانشگاه هستند.
احمدي در همين خصوص تصريح کرد: منبع درآمد ديگر دانشگاه فروش دانش فني و تجاري‌سازي علم و تبديل تحقيقات به توليدات علمي و فناورانه است و ما براي گسترش سهم اين بخش در تامين درآمدهاي اختصاصي برنامه‌ريزي کرديم.
رئيس دانشگاه تربيت مدرس تشويق اساتيد و دانشجويان به ساخت شرکت‌ را از ديگر برنامه‌هاي ضروري براي افزايش درآمدهاي اختصاصي دانشگاه عنوان کرد و گفت: سعي داريم اين راه را براي دانشگاه هموار کنيم و در چارچوب قوانين آيين‌نامه‌ها اقدامات موثري در زمينه تجاري‌سازي علم انجام دهيم.
وي در ادامه سخنانش تصريح کرد: سهم فعاليت‌هاي دانش بنيان و تحقيقات علمي در درآمد اختصاصي دانشگاه تربيت مدرس زير پنج تا ده درصد است در حالي که اين رقم بايد به 40 درصد برسد.
احمدي تعداد شرکت‌هاي دانش بنيان فعال اين دانشگاه را 14 شرکت عنوان کرد و افزود: در آينده‌اي نزديک چند شرکت دانش‌بنيان ديگر خارج از دانشگاه شروع به کار خواهد کرد و تعداد شرکت‌هاي اين دانشگاه به 20 شرکت افزايش خواهد يافت.
رئيس دانشگاه تربيت مدرس در پايان با اشاره به افزايش 10 تا 12 درصدي بودجه سال آينده، اظهارکرد: راجع به بودجه سال آينده نگراني هايي داريم، اميدواريم رشد بودجه دانشگاه ها به عنوان يک بنگاه مهم علم و فناوري کشور از سوي نمايندگان مجلس مورد توجه بيشتري قرارگيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن