تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819582344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطلاع جرج دبليو بوش از شکنجه هاي سيا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۳ب.ظ)
اطلاع جرج دبليو بوش از شکنجه هاي سيا ديک چني پس از انتشار گزارش شکنجه هاي CIA اعلام کرد که جرج دبليو بوش در همان زمان از روش هاي شکنجه اين سازمان مطلع بود.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، گزارش شکنجه هاي CIA در دستگيري هاي پس از حملات يازده سپتامبر، در مواردي نظير گوانتانامو و ابوغريب در حالي منشر شد که در اين گزارش عنوان شده که جرج دبليو بوش، رئيس جمهور وقت ايالات متحده، در آن زمان و تا سال 2006؛ يعني چهار سال پس از آغاز اين برنامه، از اين موضوع اطلاع نداشته است.
چند روز پس از انتشار اين گزارش، ديک چني در برنامه Meet the Press در شبکه تلويزيوني NBC در صحبت هاي خود گفت: "اين نکته که ما در کاخ سفيد از آنچه در اين مورد مي گذشت اطلاع نداشتيم، کاملا اشتباه است."
چني با اشاره به جرج دبليو بوش گفت: "اين مرد از آنچه انجام مي داديم آگاه بود. او آن را به رسميت شناخت و تأييد کرد. اقدام دموکرات هاي سنا مبني بر انکار آگاهي وي از اين موضوع چيزي بيش از يک دروغ نيست."
گزارش مورد نظر در مورد شکنجه هاي CIA در 600 صفحه منتشر شد، در حالي که به گفته مقامات آمريکايي اين گزارش تنها خلاصه اي از گزارش جامع است و حجم آن کمتر از يک دهم از گزارش اصلي را تشکيل مي دهد. همچنين در اين گزارش براي توصيف روش هاي شکنجه CIA، حتي يک مرتبه نيز از لغت "شکنجه" استفاده نشده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن