تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803752977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح نقشه راه سند تحول بنیادین در شورای انقلاب فرهنگی تا دو ماه آینده/ در جایی که بدون مطالعه وارد شدیم ضرر کرده ایم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: طرح نقشه راه سند تحول بنیادین در شورای انقلاب فرهنگی تا دو ماه آینده/ در جایی که بدون مطالعه وارد شدیم ضرر کرده ایم
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند به نقشه راه احتیاج دارد که بخش عمده‌ای از آن آماده شده و امیدواریم ظرف یک یا دو ماه آینده در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود.
به گزارش نامه نیوز، مراسم ملی هفته پژوهش امروز با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش جمعی از معاونان و مدیران کل این وزارتخانه و معلمان و دانش‌آموزان برتر حوزه پژوهش در سینما فلسطین برگزار شد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی اظهار داشت: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به عنوان مهمترین سند بالادستی در آموزش و پرورش فرصتی را برای این وزارتخانه ایجاد کرده تا ما بتوانیم با  اجرای این سند تحولی در آموزش و پرورش و فرآیند تعلیم و تربیت دستاوردهایی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم خروجی‌های آموزش و پرورش در آینده که یا وارد کار شده و یا به دانشگاه می‌روند متفاوت بوده و با کیفیت‌تر از وضعیت فعلی باشد.

وی با اشاره به اجرای سند تحول آموزش و پرورش افزود: در اجرای این سند نیاز به نقشه راه داریم که بخش عمده‌ای از آن اماده شده است و امیدواریم ظرف یک یا دو ماه آینده در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و بازخورد آنها را بگیریم و با زمانبدی مشخص و آماده‌سازی تجهیزات و مقدمات اجرای آن این سنند را به تدریج در مجموعه آموزش و پرورش جاری و ساری سازیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: موفق شده‌ایم در سال تحصیلی جاری به 40 راهکار از 131 راهکار سند را ورود پیدا کنیم و در قالب 99 برنامه مشغول اجرای سند هستیم اما سند تحول دارای 6 زیر نظام است که یکی از آنها نظام پژوهش و ارزشیابی است و بخش عمده‌ای از این زیرنظام آماده شده و امیدواریم به نیجه نهایی برسد.

وی با تاکید بر تحقیق و پژوهش اضافه کرد:‌بدیهی است بدون پژوهش نمی‌توان اقدام کرد و تجربه چند سال اخیر نشان می‌دهد در جایی که بدون مطالعه به آینده نگری‌ و بصیرت وارد شده‌ایم ضرر دیده‌ایم و برای همین است که امسال شعار پژوهش مبنای اجرای سند تحول انتخاب شده است.

فانی تصریح کرد:‌ با مروری از سال 1357 تا به امروز در نظام تصمیم‌گیری و مدیریتی کشور به 4 مرحله برخورد می‌کنیم؛ مرحله اول ابتدای پیروزی انقلاب است که مدیران تصمیم می‌گرفتند و آن با تشخیصی که می‌دانند یا درست بود یا غلط، مرحله دوم چند سال بعد بود که مدیران تشخیص دادند با تصمیم خلق‌الساعه نمی‌توان مجموعه را اداره کرد و باید کار کارشناسی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش به مرحله سوم تصمیم‌گیری اشاره کرد و افزود: در دهه 70 این مرحله خود را نشان داد و مدیران اظهار داشتند باید پژوهش صورت گیرد و بالاخره مرحله چهارم امروز است که باید نظر خبرگان را جویا شد که این بخشی از تحقیق است یعنی به دلیل اشراف این خبرگان بر موضوع آنها می‌توانند نظر درستی دهند.

وی تاکید کرد: امروز  این تجربه داریم آنجایی که مبنای پژوهش وجه تصمیم قرار گرفت پخته عمل کردیم و آن سازمان‌هایی که بخش تحقیق و توسعه توجه دارند موفق‌ترند.

فانی اضافه کرد:‌ در بعضی از سازمان‌ها در دنیا تا 10 درصد هزینه‌های آنها به توسعه و تحقیق اختصاص یافته اما ما در سازمان‌هایمان این هزینه بسیار ناچیز است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌ ارکان آموزش شامل کتاب درسی، نیرو، فضا و تجهیزات، معلم، مدیریت و بودجه است که همه در آموزش موثر است اما ترکیب این عناصر و اولویت‌گذاری آن مسئله بسیار مهمی است.

وی با اشاره به اینکه کشوری هستیم که منابع ما محدود است خاطر نشان کرد: آن پژوهشی معتبر است که وزن عوامل موثر در نظام یادگیری را تعیین کند و به مجریان کمک کند تا اولویت‌ها را تشخیص دهند و باید در انتخاب روش‌های تحقیق طوری عمل کنیم که اولویت‌ها و عوامل موثرتر را تشخیص داده و درست حرکت کنیم.

فانی یادآور شد: دانش‌آموز که موضوع اصلی تعلیم و تربیت است باید در سنین دانش آموزی پرسشگر باشد و بتواند با طرح سوالات بجا به نتایج تحقیق برسد و حشنواره جابر بن حیان و خوارزمی نیز با هدف تفویت روحیه پرسشگری و پاسخ به سه سوال چرا، چیستی و چگونگی موضوع شکل گرفته است .

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: بین پژوهشگر و انسان عامی تفاوت در این است که یک کارشناس و پژوهشگر به ریشه‌ها می‌پردازد و باید در آموزش و پرورش تلاش کنیم دانش‌آموز از حین کودکی دلایل مسئله را بشناسد و در فرآیند تقویت پژوهش دانش‌آموزی نقش معلمان کلیدی است و یک معلم پژوهنده می‌تواند دانش‌آموزی پژوهنده و پرسشگر تربیت کند و کلید اصلی به دست معلم پژوهنده و پر تلاش آموزش و پرورش است.

در پایان مراسم از معلمان و دانش‌آموزان نمونه پژوهشگر سراسر کشور در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.




منبع: فارس


۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن