تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820630535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه قبض برقمان را اقتصادي‌ترکنيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۹:۴۷ق.ظ)
چگونه قبض برقمان را اقتصادي‌ترکنيم؟ با قطع و وصل کردن جريان برق اتو تنها مصرف برق افزايش پيدا مي‌کند و کاري خطرناک انجام مي دهيد.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل ازدفتر روابط عمومي شرکت توزيع نيروي برق فارس ،اتوي برقي از وسايل پر مصرف انرژي خانه است. اين وسيله در اکثر خانوارهاي شهري وجود دارد . با توجه به انجام آزمون‌هاي مختلف مي توان مصرف انرژي اتو را به ميزان 10 درصد کاهش داد.
اما چه کارهايي بايد در اين راستا صورت گيرد؟
هنگام استفاده از اتو ابتدا لباس‌هايي را که مي خواهيد اتو کنيد آماده سازيد. قبل از اتو کردن آخرين لباس، اتو را از برق بکشيد و تا حد امکان از اتوهاي بخار و اتوهايي که داراي ترموستات باشند استفاده کنيد.در صورتي که ترموستات اتو از کار افتاد حتما آن را تعمير کنيد و جدا از قطع و وصل کردن مکرر اتو از پريز پرهيز کنيد. لباس‌ها پس از شست و شو در مايع نرم کننده قرار دهيد چرا که اين کار باعث آسان تر اتو شدن لباس‌ها مي‌شود.همچنين سعي کنيد قبل از اتو کردن، لباس‌ها را بسته بندي و جدا کنيد. چرا که لباس‌هاي کتان نياز به استفاده از درجه بالاي اتو دارند.
سشوارهاي با قدرت بالا الزاما بهترين نيستند
سشوار يکي از وسايل پر مصرف ديگر است با کمي دقت مي توان مصرف برق آن را کاهش داد.
در انتخاب سشوار توجه کنيد. سشوارهاي با قدرت بالا (بيش از هزار وات) لزوما بهترين انتخاب نيستند و معمولا سشوارهاي با قدرت متوسط 800 وات به صرفه ترين و مناسب‌ترين انتخاب به شمار مي روند.
همچنين توجه کنيد براي هر کاري از درجه‌هاي مناسب سشوار استفاده کنيد.
در فصول گرم مي توان حتي الامکان از هواي طبيعي و نور خورشيد به جاي سشوار براي خشک کردن موها استفاده کنيد.
سعي کنيد از درجه پايين يا هواي سشوار استفاده کنيد واز روشن نگه داشتن مداوم سشوار بپرهيزيد.
هنگام خريد توجه کنيد که سشوارهاي با مارک معتبر را خريداري کنيد.
خانم‌هايي که داراي موهاي بلند هستند پس از استحمام سعي کنند موهاي خود را با پوشش حوله‌اي مناسب بپوشانند تا رطوبت کامل موها از بين برود و پس از سشوار براي خشک کردن و حالت دادن موها استفاده شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن