تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813036520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جرقه هاي اوليه اعتماد دو طرفه علم و صنعت زده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۴۱ق.ظ)
معاون استاندار کرمانشاه در گفت و گو با موج: جرقه هاي اوليه اعتماد دو طرفه علم و صنعت زده شده است معاون استاندار کرمانشاه در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي فني و پژوهشي کرمانشاه گفت: اين نمايشگاه به عنوان نقطه ي عطف اوليه اعتماد متقابل بين واحدهاي دانش محور و جامعه صنعتي استان محسوب مي شود و از اين پس واحد پژوهش استانداري به دنبال رفع موانع اين ارتباط دو سويه است.
هدايت حاتمي، معاون منابع انساني استاندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج از کرمانشاه ضمن مثبت و کاربردي ارزيابي کردن فضاي کلي نمايشگاه دستاوردهاي فني و پژوهشي استان، ابراز داشت: نگاه کاربردي جامعه -علمي استان شامل دانشگاه ها، شرکت و واحدهاي دانش محور و همچنين قدرت بازديد و نگاه پژوهش محور علاقمندان به اين رويداد علمي به خوبي در مدت زمان برپايي آن مشهود بود و اين مهم مي طلبد که از اين پس با ديدي موشکافانه تر به ارتقاي ديدگاه هاي پژوهشي کرمانشاه بيانديشيم.
وي در ادامه به نقش قابل توجه رسانه ها در ارتقاي آگاهي عمومي نسبت به انعکاس هرچه بيشتر پروژه هاي پژوهشي و علمي اشاره کرد و افزود: برپايي چنين رويدادهاي علمي با قدرت پژوهشي ويژه و از طرفي استقبال و توجه ادارات، سازمان و شرکت هاي صنعتي در بازديد از آن بطور قطع مي تواند نويد دهنده ي يک تفاهم فکري و ايجاد يک زبان مشترک بين علم و عمل باشد.
حاتمي حلقه مفقوده رشد استان را در نبود تفکر و ايده تقاضا محور عنوان کرد و گفت: توسعه و رشد علمي و پژوهشي زماني براي جامعه و استان مفيد واقع خواهد شد که بتواند نيازها و معايب صنعتي و تجاري آن را برطرف سازد و از طرفي تا قدرت اعتماد به نفس لازم به جامعه ي پژوهشي در خصوص کاربردي و مفيد واقع شدن دانش آن داده نشود، نمي توان انتظار داشت که جامعه به شکوفايي و رشد دست پيدا کند.
معاونت استانداري استان با بيان اين مطلب که در راستاي همکاري بيشتر بين جامعه ي علمي صنعتي در نمايشگاه دستاوردهاي فني و پژوهشي چندين تفاهم نامه ي اوليه منعقد شده است، خاطرنشان ساخت: ايجاد تفاهم نامه ي مشترک پارک علم و فناوري استان با کميته امداد امام خميني(ره) که براساس آن خانواده هاي تحت پوشش مي توانند، توانمندسازي هاي اوليه ي علمي خود را با کمترين هزينه دريافت نمايند و يا انعقاد تفاهم نامه هاي مشترک دانشگاه علوم پزشکي استان با سازمان استاندارد و شرکت شهرک هاي صنعتي و... همگي گواه مستند ايجاد اين ارتباط دوسويه هستند.
وي بي اطلاعي از وجود ظرفيت ها و ظرفيت هاي يکديگر را عامل اساسي در عدم پيشرفت دانست و اظهارداشت: جاده ارتباط علم و عمل يک محور دوسويه و متقابل است به نحوي که تا واحدهاي علمي با ارتقاي نگرش نياز محور خود قدرت اعتماد به نفس کافي حضور و فعاليت در شرکت هاي صنعتي را نداشته باشند و از طرفي تا اعتماد صنعتگر به عنوان طرف تقاضاگر به شرط کاربردي بودن هزينه هاي مصروف شده علمي را پيدا نکنند، قطعا نمي توان انتظار رشد و پويايي را داشت.
حاتمي ابراز اميدواري کرد: با وسعت بخشيدن چنين فضاي هاي علمي در سطح استان و سعي کارشناسانه در برطرف سازي موانع موجود بر سر راه پژوهشگران، توليدکنندگان، صنعتگران، ادارات، سازمان ها، کارخانجات و شهرک هاي صنعتي بتوانيم مسير توسعه و رشد علمي کرمانشاه را بيش از پيش براي جامعه ي علمي و صنعتي استان هموار سازيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن